PDA

View Full Version : Ok wat te doen als je ouders niet willen meewerken?



gitaarloos_wezentje
26 april 2003, 11:35
Hey, ja ik ben dus al maanden aan het sparen voor een elektrische gitaar en ik had tegen mijn ouders gezegd van ja, ik ben aan het sparen voor een gitaar. Nu doen ze alsof ze het niet horen.

Ik weet echt niet hoe ik hun kan overtuigen om die gitaar te mogen kopen, ik betaal ze trouwens zelf. Het is in totaal niet eens zoveel geld....

hoofd
26 april 2003, 11:40
Gewoon kopen, en als ze moeilijk doen goede zware versterker met veel bas en scheur erbij halen...wie niet horen wil moet voelen :grin:.

gitaarloos_wezentje
26 april 2003, 11:41
Hehe Das pas een idee :razz:

Ik zal er eens goed over nadenken :razz: :razz:

wietse
26 april 2003, 11:50
mag je de gitaar niet kopen van je ouders?
dan zou ik toch om een reden vragen waarom het niet mag.
mischien zijn ze wel bang voor de muziek scene en hebben het vooroordeel dat veel mensen nog hebben van ,muzikanten en artiesten zijn tuig, zitten aan de drugs e.d zuipen te veel.
natuurlijk zijn die er genoeg.
maar het grootste gedeelte zijn gewoon goede vriendelijke mensen ,die zich wel kunnen beheersen.
moet je wel want als je elk optreden compleet lam of stoned staat te spelen dan kan je op den duur geen optredens meer krijgen.
want je wordt er echt niet beter van(al denk je dat zelf wel)en geen band wil je dan erbij hebben omdat je voor problemen zorgt door je gedrag.
maar je kan ook stellen, als jij gitaar speelt en er lol in hebt dan ga je niet op straat rottigheid uithalen uit verveling.
maar probeer er in ieder geval achter te komen waarom ze niet willen dat je een gitaar koopt,dan weet je waar je ze mee moet overhalen.

gitaarloos_wezentje
26 april 2003, 11:51
Ze willen niet dat ik de gitaar koop omdat ik het zogezegd weer zou opgeven (ik heb vroeger saxofoon gespeeld en na enkele jaren opgegeven omdat het vreselijk saai was) Nu vrezen ze dat ik dat ook weer ga opgeven :s

hansoonk
26 april 2003, 12:00
Als je nu eens een goedkoop tweedehandsje koopt van een merk met naam, bijvoorbeeld een Squier (via http://www.marktplaats.nl of via gitaarnet.nl) . Deze zijn vaak redelijk van kwaliteit omdat mensen ze kopen en dan na een jaar tot de conclusie komen dat ze er nauwelijks op spelen. Of ze gaan helemaal te gek en zijn dan toe aan iets anders. Je kunt op deze manier goedkoop instappen en als het niet aanslaat raak je ze makkelijk weer kwijt voor hetzelfde bedrag wat je er voor betaald hebt. Je loopt op deze manier weinig risico en misschien dat je ouders voor dit argument gevoelig zijn.

Ic3gl0vE
26 april 2003, 12:44
als je ouders bang zijn dat je er weer mee stopt, moet je eens een gitaar huren of lenen. Dan kun je kijken of je het wat vindt. In het begin is het wel eventjes doorbijten want het gaat pijn doen in je vingers en de grepen gaan niet echt soepel, maar als je daar doorheen bent is gitaar spelen harstikke leuk. Misschien willen je ouders die gitaar dan zelfs wel betalen als je snel vorderingen maakt! Zo ging het bij mij wel tenminste :smile:

Static-M
26 april 2003, 13:24
Ik zou ze eens heftig ondervragen waarom ze zich bemoeien met wat jij koopt voor je eigen geld. Ik doe dat met mijn ouders ook, en het werkt wel. Ik doe dan meestal alsof ik echt heel pissed ben dat ze zich ermee bemoeien, terwijl ik meestal wel begrijp waar ze zich druk over maken. :razz:
Veel succes ermee in ieder geval :smile:

Braindead
26 april 2003, 13:34
Tja ik weet niet hoe oud je bent, maar wat je met je geld doet moet je toch zelf weten toch?
Gewoon kopen die plank. Probeer anders is te kijken of je ouders niet bijv ooit fan zijn geweest van de Beatles of zo. Zo vannuh, "jullie waren toch altijd zo'n fan van de Beatles.........."

Bins
26 april 2003, 13:34
Zeg gewoon: "jullie kunnen kiezen: Ik ga gitaar spelen....of drummen!!"
Wedden dat je dan mag gitaarspelen. :wink:

Je kan als je 2ehands spulletjes koopt alles toch weer verkopen met weinig tot geen verlies, ik snap niet waar je ouders zich zo druk om maken.

Een andere optie is misschien les nemen bij een muziekschool waar je een gitaar te leen of te huur kan krijgen. Ik weet alleen niet of dit bestaat.

<edit> oke, ik zit weer niet op te letten, dit was allemaal al een keer gezegd... Goedzo Bins..</edit>

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Bins op 2003-04-26 13:36 ]</font>

skabouter
26 april 2003, 17:41
heej. wat jammer dat je ouders moeilijk doen.

als ze bang zijn dat je snel weer stopt moet je maar het volgende zeggen. dat je het toch zelf betaald ? en niet leuk ? tja, dan verkoop je hem weer ! geen probleem.
met gitaren zit het zo dat ze nauwelijks in waarde dalen, tenzij ze kapot zijn/gaan. soms worden ze zelfs dus meer waard.
computers enzo worden snel minder waard, maar gitaren dus neit.

dus als je het ineens niet meer leuk vind, gewoon verkopen die hap. dan heb je hoogstens je eigen moeite verspild, maargoed, das toch niet hun probleem !

als ze bang zijn voor hard geluid moet je gewoon zeggen dat je erg zacht speelt, of koptelefoon zal gebruiken

oja, gebruik ook als argument dat het gewoon leuk is om iets te gaan doen met gitaar, misschien in een bandje enzo...ouders vinden het altijd prachtig als hun zoonlief in een heuze band zit :smile:

succes ermee, ik hoop dat het door mag gaan !

Ohzoso
26 april 2003, 18:11
leer je een paar songs die je ouders te gek vinden en wel van begin tot eind.

Phizer
26 april 2003, 18:45
praat eens met fireblade op het forum... heeft een jaar lang moeten zeiken voordat hij eindelijk zn gitaar mocht kopen, met zn eigen geld...

jorrit
26 april 2003, 18:53
whahaha ben ik nou echt de enigste die niet gelooft dat dit een serieus iemand is??

wietse
26 april 2003, 19:00
Op 2003-04-26 18:53, schreef jorrit:
whahaha ben ik nou echt de enigste die niet gelooft dat dit een serieus iemand is??

denk ik wel.
wat zal jij het moeilijk hebben als je niemand gelooft, niet alle ouders zijn overtuigd dat hun kinderen iets kunnen wat zij niet kunnen.

gitaarloos_wezentje
26 april 2003, 20:00
Ik koop hem ook zelf slimme, ik mag gewoon niet van mijn ouders oh oh

skabouter
27 april 2003, 11:07
ja jor, jij boft maar met zo`n vader. de kerel van die topic heeft het duidelijk minder getroffen. dus wel ff aardig blijven he :smile:

jorrit
27 april 2003, 20:38
haha owke arjen.....maar toch geloof ik hier nog geen hout van! maar goed boeie..


ow en wietse....ik zei dat ik dit niet geloofde dus lees alsjeblieft goed voor dat je begint uit te kramen dat ik niemand geloof.....

Nocki
28 april 2003, 18:55
ik mocht ook geen ell. gitaar kopen.toen ik er een had gekocht mocht ik geen amp kopen. toen ik er een had gekocht mocht ik geen grotere amp kopen. toen ik een grotere had gekocht ben ik maar verhuis. oen was ik uit gekocht.

nocki

Neals
29 april 2003, 10:40
Die grote amp vond mijn vader ook een bezwaar, maar hijs er ondertussen al aardig aan gewend.. vind het ook maar al te mooi dat ik gitaar speel en mijn zusje bas

Ibanez RuleZ
29 april 2003, 19:41
mijn ouders waren zelfs zo aardig om me redelijk te sponsoren en mijn vader wilde zelfs zo graag dat ik les nam, dat ik na 5 jaar les een el. gitaar zou krijgen. En die heb ik gehad, en hij heeft het geweten :grin:. In ieder geval heeft hij nu wel zoiets van, hmmm, die muziek die hij speelt, zou ik niet gekozen hebben (dream theater, symphony x etc) :grin:

Harrald

R. Flagg
29 april 2003, 20:07
Mijn ouders waren in het begin ook niet zo blij dat ik gitaar ging spelen, ze dachten ook dat ik hem na een paar maanden al weer opzij zou leggen dus vonden ze het zonde van mijn geld.

Uiteindelijk kocht ik zelf een spaanse gitaar en toen ze zagen dat ik er veel plezier in had en er gemotiveerd mee bezig was, heb ik van hun mijn eerste electrische gitaar gekregen.

Jammer genoeg ken ik ook veel mensen die al na een paar maanden gestopt waren met gitaar spelen, gewoon omdat ze er weinig moeite en tijd willen insteken.

Dus volgens mij gaat het niet alleen maar of je over geld bezit om zelf een gitaar te kopen, maar ook of je er veel tijd, etc wil insteken.