PDA

View Full Version : Furch laten versturen uit Tsjechië



Cue Zephyr
23 mei 2010, 18:45
Hallo mensen,

Ik vroeg mij af of iemand op dit forum wel eens een Furch uit Tsjechië heeft geïmporteerd, i.v.m. prijzen. Zo niet, wil ik weten of dit überhaupt mogelijk is.
Ik ben erachter gekomen dat ik een paar honderd euro kan besparen op deze manier, en zo nog mooi geld over houd voor een eventuele pick-up.

CZ

zjanke
24 mei 2010, 00:18
Geen ervaring mee, maar je krijgt alleen transportkosten voor je kiezen, Tsjechie is EU. Als je een winkel/verkoper kunt vinden die verstuurt en het prijsverschil weegt op tegen het gebrek aan service (of de moeilijkheid bij garantiegevallen etc) en het risico dat je een gitaar krijgt die je niet bespeelt hebt die je niet bevalt, dan moet je gewoon kopen.

Flipkoos
24 mei 2010, 12:12
Ik zou niet bang zijn voor een gitaar die me niet zou bevallen...dan verkoop je 'm toch gewoon weer? Als het enkele honderden euro's scheelt ben je m zo weer kwijt...

Cue Zephyr
24 mei 2010, 19:18
Ik had eigenlijk gehoopt dat iemand me kon vertellen waar ik ze in Tsjechië kon bestellen. Goed, dat wordt dus nog even wachten op een paar e-mails.

grayfink
24 mei 2010, 19:26
Ik heb een paar jaar geleden via Ebay eens een Mexicaanse Fender strat gekocht, van een Tsjechische verkoper met goede feedback.
De hals was inderdaad Fender Mex, maar de body was van een goedkope Squier. De verkoper leek me wel ter goeder trouw, maar ja.

Cue Zephyr
25 mei 2010, 00:58
Ik weet niet wat je me probeert te vertellen, maar ik ben in ieder geval van plan om niet van eBay te kopen.

Edit: Er bestaat een kans dat ik er een bij HUML Music bestel, shipping zal iets van 100 euro gaan kosten. Andere mogelijkheid is misschien de showroom van Furch, alleen heb ik daar nog niks van teruggekregen.