PDA

View Full Version : versterker erbij



FruscianteFan
23 mei 2010, 15:47
Ik heb net gerepeteerd met mijn band.

De bassist stond, zoals altijd eigenlijk veel te hard. Met mijn Blues Junior kan ik dat nog nét een beetje bijbenen (qua power), maar de Vox Pathfinder door de BJ-speaker wordt gewoon heel klein, terwijl ik in feite toch de 'lead'-gitarist ben.

Hij pakte trouwens een andere versterker (nemesis door Mesa Boogie), klonk wel vet.

Wat ik vervolgens deed: naast de Eminence speaker sloot ik de line-out van mijn Pathfinder aan op de effects return van zijn Fender 300 watt bassversterker (met 1x15). Dat klonk wel zó vet!

Overigens, de buizen van de BJ mis ik echt voor geen meter. Thuis wel, maar bij de repetitie absoluut niet. Ik denk dus dat ik op zoek ga naar een flinke transistorbak met effectsloop (tenzij ik de Pathfinder ook gewoon wegwerk).

Maar, de versterker van de bassist is wel loeizwaar, en daar heb ik niet zoveel behoeft aan. Dus da's ook weer een lastige.

Aan de andere kant heb ik van de week bij Schreeven ook wel op een Bassman gespeeld, en dat klonk werkelijk als een tiet. Dus ja, wat is wijsheid?

RoelSmoel
23 mei 2010, 15:51
Vakantie geld binnen bij iedereen?:soinnocent:

Zóveel nieuwe amps, gitaren en nieuwe amp topics:P

Maar dat doet er eigenlijk niet toe, wat is eigenlijk je vraag?

Simonvanwijk
23 mei 2010, 18:35
Allereerst is het wijsheid om Schreeven structureel te mijden.

MjS
23 mei 2010, 19:00
Nou ja, er is nu wel flinke concurrentie in Nijmegen op het gebied van gitaren en versterkers, dus ik zou ook even bij de concurrent gaan kijken.

FruscianteFan
23 mei 2010, 19:18
Allereerst is het wijsheid om Schreeven structureel te mijden.
Ga toch weg. Ik kom graag bij Schreeven, word er altijd prima geholpen, etc.

marc_o
23 mei 2010, 21:17
Bassman is the way to go!! Als je het nou hebt over een superversterker die echt raad weet met pedalen en cool factor 10 is.......verkoop wat je kan en haal zo'n ding in huis....staat ook in de top 3 van mijn versterkerwensenlijstje...nou.....dan weet je het wel!

FruscianteFan
26 mei 2010, 17:27
Bassman is denk ik toch niet echt een optie. Veel te duur ;)

Ik moet nog maar zien wat er nou gebeurt. Kan best zo zijn dat ik bij repetities de effectsloop in van een bassamp gebruik, en dat ik bij optredens gewoon lekker (evt. via de line-out) uitversterk.

Aan de andere kant heb ik ook wel interesse in een wat grotere transistorbak (dan wel Fender(-voiced)), of alsnog een kleine buizenbak die een stuk lompere dingen kan dan de Blues Junior of Vox Pathfinder.