PDA

View Full Version : Godin Redline 2



Gitaargek
23 mei 2010, 15:01
Beste mensen,

Ik wil een nieuwe gitaar kopen. 1tje om lekker mee te rocken. Mijn oog is gevalen op Godin Redline 2. Heeft iemand hier ervaring mee.

Hij moet clean goed klinken en ook met mijn Digitech HotHead distortion moet ie goed overweg mee kunnen.

Pepe
23 mei 2010, 16:18
Het zou werkelijk knap zijn om iemand te vinden die en die Godin heeft en een digidinges heethoofd.

Godin, ik ken ze niet maar ik heb er nog nooit 1 kwaad woord over gehoord.

Gitaargek
23 mei 2010, 17:21
Het gaat niet specifiek om de digitech maar om een standaard distortion. Alle filmpjes van deze gitaar zijn met van die kmega metal distortion. Ik wil gewoon rock spelen en vrag me of ofdat deze gitaar niet te hftig is.

Riky
23 mei 2010, 18:01
er zitten als ik het goed heb emg's in.
Google ff op EMG's en je krijg veel clipjes over clean emg's...

Verder heb ik ook nog nooit een kwaad woord over godin gehoord.

Orgasmocaster
23 mei 2010, 19:49
deze stond een jaar (ofzo) geleden in de top 5 best guitars under 600$ in de guitar player...

vulvasonic
23 mei 2010, 20:03
Ik heb nog nooit een kwaad woord over Godin gehoord.


De weinige Godins die ik heb bespeeld waren allemaal top voor het geld. Ik heb wel iets met het merk. Kwalitatief goed en eigenwijs genoeg om niet mee te gaan in de stortvloed aan kopieën en lookalikes van de grote merken.

bass blom
23 mei 2010, 20:05
ik zou er nog wel eens een met ebben toets en piezo en synth acces tegen het lijf willen lopen.
voor weinagh :D

hezz
23 mei 2010, 23:56
Ik heb nog nooit een kwaad woord over Godin gehoord.

Zin van de dag en true! Alleen vind ik ze (persoonlijk) net niet lekker uitzien... maar dat is dan ook het enige.

Gitaargek
24 mei 2010, 10:16
Ik heb die EMG's beluisterd op de site. Klinkt goed. Ik vind het alleen jammer dat ik deze gitaar nergens kan testen.
Ik heb de gitaar zien staan op de site van Musicstore.com. Heeft iemand daar ervaring mee?

Hankey
24 mei 2010, 20:57
Ik weet niet waar je precies woont, maar Feedback Rotterdam heeft ze staan in de winkel, dus daar kan je ze eventueel uitproberen...

JTB
25 mei 2010, 09:25
ik heb een godin redline 1 met een EMG 81 op 18 volt. Een geweldige gitaar. Klinkt heerlijk maar wel voornamelijk voor rock/metal. Clean kan ook wel, maar mijn versterker heeft er moeite mee om clean te blijven met de godin. Ik weet niet waar je vandaan komt maar je mag de mijne komen testen. Ik woon wel in zuid-limburg.

telecastermaster
25 mei 2010, 13:55
deze stond een jaar (ofzo) geleden in de top 5 best guitars under 600$ in de guitar player...


Wat waren die andere 4?

Gitaargek
25 mei 2010, 20:36
ik heb een godin redline 1 met een EMG 81 op 18 volt. Een geweldige gitaar. Klinkt heerlijk maar wel voornamelijk voor rock/metal. Clean kan ook wel, maar mijn versterker heeft er moeite mee om clean te blijven met de godin. Ik weet niet waar je vandaan komt maar je mag de mijne komen testen. Ik woon wel in zuid-limburg.

Die Redline 1 lijkt mij ook gaaf. Maar mis je niet een 2e element? Kan mij voorstellen dat je wel is ff van element wilt wisselen.

Ik weet dat het een redline gaat worden maar de keuze is: Redline 1 Redline 2 of de Redline HB (met Godin elementen). Heeft iemand ervaring met Godin elementen?

JTB
26 mei 2010, 08:57
ik switch sowieso bijna nooit van elementen, doe ik op mijn jackson ook nooit. Dus ik mis het niet. De Godin is een beetje een one-trick pony. Maar die ene trick doet ie wel heel erg goed. Ik ben er heel blij mee.