PDA

View Full Version : Hulp aub



tictac
23 mei 2010, 11:04
Ik heb een paar vraagjes die ik graag wil stellen, ik hoop dat ze beantwoord kunnen worden :dontgeti:

Ik wil een nieuwe versterker kopen en zag de MARSHALL MG15FX-NEW en MARSHALL MG30FX-NEW WH LTD en vroeg me af of dit nou beter was dan bijvoorbeeld de Roland 30 en of 15. Ik zelf dacht namelijk altijd dat Marshall de beste gitaren versterkers heeft.

Ook was een vraag of ik niet gewoon mijn gitaar kan verbinden met mijn computer, door middel van een Computer Guitar Cable of een Roadie. Maar dan wil ik wel geluid van kwaliteit want heb een goede boxen set en wil hem dus niet van mindere kwaliteit dan bijvoorbeeld een Roland Cube. En of ik dan ook de effecten via mijn computer kan doen, dat klinkt simpel maar weet het echt niet.

Als laatste vraag wil ik graag weten als al deze dingen minderwaardig zijn aan wat jij in gedachten had, wat had je dan in gedachten?

Oja mijn budget is rond de 200 euro kan naar boven voor een Roland cube 30 of naar benden voor bijvoorbeeld een Marshall.

Trecion
23 mei 2010, 11:11
blijf weg van de marshall MG serie. voor dat geld kun je betere gear kopen.

voor 200 zou ik kijken naar de Peavey vyper, Roland cube, Line 6 spider en de Vox Valvetronix series.


Wat betreft het spelen via pc: Hiervoor zul je een degelijke audio interface moeten kopen zoals line 6 ux. hierbij zit ook meteen een programma. het nadeel hiervan vindt ik persoonlijk dat het minder klinkt dan wanneer je een amp naast je hebt staan.

tictac
23 mei 2010, 11:23
blijf weg van de marshall MG serie. voor dat geld kun je betere gear kopen.

voor 200 zou ik kijken naar de Peavey vyper, Roland cube, Line 6 spider en de Vox Valvetronix series.


Wat betreft het spelen via pc: Hiervoor zul je een degelijke audio interface moeten kopen zoals line 6 ux. hierbij zit ook meteen een programma. het nadeel hiervan vindt ik persoonlijk dat het minder klinkt dan wanneer je een amp naast je hebt staan.

ja maar is dat niet ziek duur voor je pc?
maar ja, ik hoor ook heel veel doorsparen maar dat moet toch tot een zeker punt, ik heb nu een versterker die denk ik 3 tientjes waard is maar als iemand zegt je kan beter eerst Roland Cube 15 kopen dan kan ik dat ook overwegen. ben nog steeds erg nieuw in de gitaar wereld dus weet niet welke tussen stappen ik moet nemen.

RoelSmoel
23 mei 2010, 11:31
ja maar is dat niet ziek duur voor je pc?
maar ja, ik hoor ook heel veel doorsparen maar dat moet toch tot een zeker punt, ik heb nu een versterker die denk ik 3 tientjes waard is maar als iemand zegt je kan beter eerst Roland Cube 15 kopen dan kan ik dat ook overwegen. ben nog steeds erg nieuw in de gitaar wereld dus weet niet welke tussen stappen ik moet nemen.

Een Line 6 Pod Studio GX kost "maar" 89 euro.. Zelf heb ik de UX1 (stapje hoger) en ben er erg over te spreken!

LesPas89
23 mei 2010, 11:42
Toen ik begon met gitaar spelen, wilde ik ook per sé een Marshall, omdat dat zo stoer was (en omdat ik er net zo weinig vanaf wist als jij nu ;)). Ik kocht er toen een uit de MG serie. Die was er echter na krap twee weken alweer uit. Ik heb daarvoor een Roland Cube 20x gekocht, veel en veel beter.

tictac
23 mei 2010, 11:57
wow, ten eerste bedankt voor al de geplaatste reacties helpt echt!
maar ik hoor het meest dat de Roland Cube wel goed is, maar moet ik niet eerst door sparen voor een betere hoor dat ook vaak, of spaar ik dan tot het oneindige?

Edit: ik heb nu een brom in mijn versterker zitten als ik hem gebruik ( een vrij hevige ) komt dit voor bij alle versterkers of bij een specefieke niet?

Paragon
23 mei 2010, 12:39
wow, ten eerste bedankt voor al de geplaatste reacties helpt echt!
maar ik hoor het meest dat de Roland Cube wel goed is, maar moet ik niet eerst door sparen voor een betere hoor dat ook vaak, of spaar ik dan tot het oneindige?

Edit: ik heb nu een brom in mijn versterker zitten als ik hem gebruik ( een vrij hevige ) komt dit voor bij alle versterkers of bij een specefieke niet?

Dit kan bij (zo goed als) alle versterkers voorkomen, de meest voorkomende reden is dat je versterker niet in een geaard stopcontact zit, misschien moet je daar eerst even naar kijken :)

Trecion
23 mei 2010, 13:14
doorsparen hoeft in princiepe niet, mits je de amp ook voor een band wilt gebruiken.

Je kan idd ook voor de roland 15x gaan maar als je tog het geld hebt zouk voor de 20x of nog beter de 30x gaan aangezien deze uitgebreider zijn

kidrock
23 mei 2010, 13:44
Die Marshall MG serie is idd bagger! Dan zou ik eerder voor de Cube gaan of andere modeling versterker. Een versterker naast je speelt toch wel wat fijner dan via de PC. Want dan heb je weer te maken met latency, driver toestanden, veel USB geluidskaarten kunnen dan weer geen 2 geluids programma tegelijk afspelen, enz, enz.

tictac
23 mei 2010, 14:24
oke ik begin het te snappen, mijn voorkeur zit nu bij een Roland maar dan gooi ik er nog even twee vraagjes tegen aan.

zijn die kabeltjes van je gitaar naar je versterker beter als ze van ijzer zijn? ik zie veel grote sterren met in plaats van zo'n zwart rubber handvatje eentje van chroom.

en wat zijn transitie versterker kops?

tommus42
23 mei 2010, 14:45
Tja, iedereen doet aan MG-bashing tegenwoordig, maar ik vond de MG30dfx (oude versie) lang niet slecht. Het scheurkanaal is onmiskenbaar Marshall en met de contour is een mooie midboost te maken. Ik zou zeggen proberen en vergelijken.:strat: (ps de 10inch speaker moet je natuurlijk niet gebruiken, ik had hem over een 2x12 kast)

Trecion
23 mei 2010, 15:31
voor thuisgebruik maakt de kabel in princiepe niet zoveel uit.

en ik denk dat je met "transitie versterker kops" doelt op alleen een head. dus de knoppe en het circuit zonder speakers.

RoelSmoel
23 mei 2010, 15:36
voor thuisgebruik maakt de kabel in princiepe niet zoveel uit.


Bij mij juist wel, toen ik kabels met Neutrik pluggen ging gebruiken hoorde ik meteen groot verschil..

knorretje
23 mei 2010, 21:19
Tja, iedereen doet aan MG-bashing tegenwoordig, maar ik vond de MG30dfx (oude versie) lang niet slecht. Het scheurkanaal is onmiskenbaar Marshall en met de contour is een mooie midboost te maken. Ik zou zeggen proberen en vergelijken.:strat: (ps de 10inch speaker moet je natuurlijk niet gebruiken, ik had hem over een 2x12 kast)

Ik heb zelf ook een lange tijd over een mg-10 en mg-30 van een vriend gespeelt. Het klinkt natuurlijk niet heel geweldig, het blijft een goedkope amp. maar heel erg slecht vond ik het niet klinken. het zijn best goede versterkertjes. en als je een beetje zoekt op marktplaats wel voor weinig te vinden. De ingebouwde effecten in de mg serie zijn wel ruk. Dan kun je beter voor de mg10 gaan dan de mg15.

Exi
23 mei 2010, 21:36
Een degelijke kabel kan inderdaad een verschil maken. Het kan iig geen kwaad om twee tientjes extra uit te geven voor een goede kabel. Dat kost je ook de kop niet.


Want dan heb je weer te maken met latency, driver toestanden, veel USB geluidskaarten kunnen dan weer geen 2 geluids programma tegelijk afspelen, enz, enz.
Onzin, als je gewoon een goede interface neemt dan heb je echt nergens last van. (Ik gebruik zelfs een Digitech RP255 als interface, doet het prima met zijn eigen ASIO drivers)

De Peavey Vypyr is naar mijn mening wel een stukje beter dan de (toch wat verouderde) Cubes.
Als je vaak clean of met een randje speelt is een Fender Vibro Champ XD misschien wat voor jou!

tictac
23 mei 2010, 22:29
Een degelijke kabel kan inderdaad een verschil maken. Het kan iig geen kwaad om twee tientjes extra uit te geven voor een goede kabel. Dat kost je ook de kop niet.


Onzin, als je gewoon een goede interface neemt dan heb je echt nergens last van. (Ik gebruik zelfs een Digitech RP255 als interface, doet het prima met zijn eigen ASIO drivers)

De Peavey Vypyr is naar mijn mening wel een stukje beter dan de (toch wat verouderde) Cubes.
Als je vaak clean of met een randje speelt is een Fender Vibro Champ XD misschien wat voor jou!

hoe veel heb je dan voor dat dingetje op je pc betaalt?

Exi
23 mei 2010, 23:23
Pfoe, ik geloof dat het iets van 130 Euro was ofzo. Maar dit is een multi-effecten pedaal en interface in één en niet echt iets wat je zoekt.

Wees je er ook van bewust dat je ook amp simulatie software nodig hebt om het geluid van versterkers en effecten na te bootsen. (bv. Amplitube 3, Peavey Revalver, Guitar Rig etc.)
Gelukkig heb je tegenwoordig ook veel gratis sofware van een zeer hoog niveau.
zoals:
http://www.acmebargig.com/
RevolutionZ (http://www.1ststudio.blogspot.com/)
Nog meer:
http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?t=135319
http://www.guitarampmodeling.com/

Voor een interface kun je kijken naar:
Line 6 (http://line6.com/products/recording/) (Hier zit ook software bij)
IKMultimedia (http://www.ikmultimedia.com/) (Wat duurder, maar ook meer kwaliteit.)