PDA

View Full Version : HNGD; Vintage AV6HGW



blademan
23 mei 2010, 10:50
gister besteld, een Vintage Geoff Whitehorn Signature gitaar (AV6HGW). Een van m'n favoriete gitaristen met een mooie, betaalbare signature gitaar. Dit is 'm, foto van internet, meer echte "live pics"als ik hem binnen heb.
Wilkinson hardware en pick ups (SSH), American alder body, maple hals met bubinga versteviging en rosewood toets
http://www.dv247.com/assets/products/56949_l.jpg

Riky
23 mei 2010, 11:39
niet mijn ding, maar hij klinkt wel tof op filmpjes!
Zul je zeker plezier van hebben!

newbreed
23 mei 2010, 11:45
Mooi ding!gefeliciteerd.

Duhsjaak
23 mei 2010, 19:30
Hi
Groot fan van Vintage. Ik vind dat die gasten een heel fijne gitaar leveren voor het geld.
Ik hoop dat ie je net zo goed gaat bevallen als mij.
Wanneer krijg je m?
Via de gebruikelijke digi kanalen?
Kom ik over drie weken eens kijken hoe die bevalt.
Volgende week gaat het toch regenen dus, volop genieten.
Vreindelijke groet Gus a.k.a. Duhsjaak

Exi
23 mei 2010, 19:37
Leuke gitaar man!
Ik heb ook een beetje een zwak voor Vintage. Ze maken fijn spul.
Ik vind ook dat deze gitaar een mooie sound heeft. Alleen de slagplaatvorm is lelijk en waarom niet gewoon die humbucker recht!!;)

tomdiedom
23 mei 2010, 19:54
De pu scheef is gewoon rock 'n roll. Gitaar heeft wel wat, gefeliciteerd met de aankoop!

blademan
23 mei 2010, 19:56
Leuke gitaar man!
Ik heb ook een beetje een zwak voor Vintage. Ze maken fijn spul.
Ik vind ook dat deze gitaar een mooie sound heeft. Alleen de slagplaatvorm is lelijk en waarom niet gewoon die humbucker recht!!;)

Whitehorn zegt over die humbucker dat Leo Fender bij het originele tele ontwerp gelijk had om het brug element schuin te plaatsen, en EvH deed dat ook bij zijn gitaar blijkbaar, dus vandaar, zal een iets helderder geluid geven in de onderste snaren wellicht. Ik weet het verder ook niet zo goed.

blademan
23 mei 2010, 19:58
Hi
Groot fan van Vintage. Ik vind dat die gasten een heel fijne gitaar leveren voor het geld.
Ik hoop dat ie je net zo goed gaat bevallen als mij.
Wanneer krijg je m?
Via de gebruikelijke digi kanalen?
Kom ik over drie weken eens kijken hoe die bevalt.
Volgende week gaat het toch regenen dus, volop genieten.
Vreindelijke groet Gus a.k.a. Duhsjaak

Heb hem dit keer via de plaatselijke (nou, ja, dorp verderop) muziekzaak besteld. Hij is nu in de aanbieding waardoor het prijs verschil met de Engelse Internet bedrijven niet zo groot meer is, en ik het Stockenhof in Beek ook van harte gun. Ze stellen hem netjes voor me af etc. dus waarom niet.
Ik zou me wellicht zo'n 25 euro hebben kunnen besparen door hem in Engeland te bestellen, maar heb daar dit keer niet voor gekozen, de pond tov de euro wordt ook duurder trouwens

blademan
4 juni 2010, 23:45
Hij is binnen, morgen ophalen bij Stockenhof muziek, zal pics posten asap

blademan
5 juni 2010, 13:13
zo, hierbij wat pics. Net ff snel geprobeerd, lekkere gitaar. Mooie afwisseling tussen strat-achtige geluiden en wat steviger rockstuff. Ben benieuwd hoe de gitaar klinkt over mn Studiotone. Afwerking is echt top, mooi lakwerk, frets en hals mooi glad. Geen foutje te ontdekken! Straks ff nieuwe snaren erop en gaan maar!
http://i146.photobucket.com/albums/r277/Rob_G_01/DSCN5161.jpg
http://i146.photobucket.com/albums/r277/Rob_G_01/DSCN5162.jpg
http://i146.photobucket.com/albums/r277/Rob_G_01/DSCN5163.jpg

bass blom
5 juni 2010, 13:16
ja, dat heeft wel wat!

TimoSomers
5 juni 2010, 13:18
Heel mooi ding!

blademan
5 juni 2010, 14:03
ik sta er versteld van hoe goed de gitaar is (en gewoon in China gemaakt, die Chinezen beginnen er echt verstand van te krijgen)
http://i146.photobucket.com/albums/r277/Rob_G_01/DSCN5160.jpg

blademan
5 juni 2010, 22:32
en omdat ik er niet genoeg van kan krijgen ook de achterkant in beeld

http://i146.photobucket.com/albums/r277/Rob_G_01/DSCN5165.jpg
http://i146.photobucket.com/albums/r277/Rob_G_01/DSCN5166.jpg

Rockrob
7 juni 2010, 11:46
hey mooi ding man, hoe klinkt ie? hoe houden die Wilkinson spullen zich? Ik vind dat Vintage mooie spullen maakt

blademan
7 juni 2010, 13:20
dank je, ben er erg blij mee. Die Wilkinson onderdelen zijn prima voor zover ik nu kan beoordelen. Blijft lekker in tune na gebruik tremolo (ook dankzij E-Z Lok stem mechanieken, die trouwens verbazend handig zijn als je weet hoe de snaar er op te zetten). Elementen zijn ook okay, wil hem eerst nog eens over mn Studiotone horen voor ik verder een oordeel geef, maar gezien de kwaliteit van de elementen op m'n Fret-Kings ben ik daar niet zo bang voor. De afwerking van deze gitaar is echt top, maar dat had ik geloof ik al gezegd.
Ik vind die hals zo mooi, met dat Bubinga verlengstuk waardoor hij nog beter en steviger aan de body zit. Trouwens de hals past erg mooi in de neckpocket!

Riky
7 juni 2010, 13:43
ik zou trouwens wel even dat stickertje van stockenhof.nl eraf halen.

blademan
7 juni 2010, 13:48
waarom dan?

Riky
7 juni 2010, 14:03
omdat hout gaat verkleuren, maar niet onder een sticker. Over 2 jaar staat er dus voor altijd stokkhof.nl op je gitaar.

blademan
7 juni 2010, 14:54
oh, okay, vind ik niet zo erg.

blademan
8 juni 2010, 09:47
zijn er meer mensen die deze gitaar hebben? Of een vergelijkbare Vintage AV6? Ben benieuwd naar de ervaringen.

roel-snip
8 juni 2010, 15:37
Een vriend van mij heeft een winkel in bassen , en heeft ook een aantal gitaren van Vintage besteld , omdat er vanuit de omgeving vaak vraag naar is. Ik heb ze afgesteld , en dat was nodig ook. De hals was niet goed bevestigd , lijmresten rond de topkam , en de halspen zat los. Nou ben ik geen expert of zoiets , ik heb de afgelopen tijd pas goed geleerd hoe je een gitaar en bas moet af stellen. Nadat dat gebeurd was , had ik een fantastisch gitaartje in handen.
Prijs kwaliteit verhouding is heel erg goed.( bovenstaande klachten gelden trouwens alleen voor de standaard V6 , de rest was op wat lijmresten hier en daar na gewoon goed. )

blademan
9 juni 2010, 08:58
okay,
de mijne heeft dat gelukkig allemaal niet, het is danook een gitaar uit de Signature Series, dus wellicht dat die wat beter zijn

roel-snip
11 juni 2010, 09:50
Het zijn inderdaad de goedkopere gitaren die slordig afgewerkt zijn , de wat duurdere versies zijn meer dan ok.

blademan
11 juni 2010, 11:33
klopt, en trouwens..... ik heb hem van de week voor het eerst in de band gebruikt en ben behoorlijk onder de indruk van de kwaliteit. Lekkere strat-like geluiden, volle warme klank in middelste en neck PU, en lekkere bite in de brug humbucker. Ik speel dan op een Studiotone20 met een K&E 212 cab

Duhsjaak
12 juni 2010, 06:34
Fijn dat ie je zo goed bevalt.
Ervaring met de AV6 heb ik niet zoals gezegd. Ik heb de Vintage Advance AV1H en die kwam schitterend afgesteld en geintoneerd binnen.
Ik wens je hetzelfde plezier met die van jou, als dat ik tot nu toe had met die van mij. Om het maar eens op Tante Truus niveau te zeggen.

Mvrgr Gus

blademan
15 juni 2010, 09:30
hoi Dusjaak/Gus, nou dat komt wel goed. Tis een erg fijn gitaartje, ben er erg blij mee, afstelling etc af fabriek prima, ik heb er alleen 010 snaren opgezet (zaten standaard 09 op) en dus een tremoloveer er bij geplaatst. Verder zeer in orde

blademan
18 juni 2010, 19:00
hier is de oude meester met z'n signature gitaar, hij gebruikt hem ook echt live, zoals het hoort, vind ik.
http://i146.photobucket.com/albums/r277/Rob_G_01/gwmp_0542.jpg

blademan
21 juni 2010, 13:05
en nog een omdat ie zo mooi is (de gitaar dan he!)

http://i146.photobucket.com/albums/r277/Rob_G_01/gw_06681.jpg

broeder6x6
24 juni 2010, 16:25
als het toch over vintage gaat hoe is hun SG <lees onderschrift>
ik wil namelijk een gitaar opknappen (een SG) dus zoek ik een goedkope gitaar die goed is in de onderdelen die niet vervangbaar zijn, en ik de onderdelen die je kan vervangen (elementjes, pot's, enz) iets minder goed...
is vintage dan wat? goedkoop is 't zeker!!!:crazyhappy:

blademan
24 juni 2010, 19:16
voor zover ik weet en nu ervaar zijn ze prima gebouwd qua hout etc. Maar ik heb er 1 uit de Advance series en dan nog een signature gitaar, die zijn wel iets beter dan de standaard Vintage exemplaren heb ik me laten vertellen Maar ga gewoon eens zoeken.

Exi
24 juni 2010, 19:49
als het toch over vintage gaat hoe is hun SG <lees onderschrift>
ik wil namelijk een gitaar opknappen (een SG) dus zoek ik een goedkope gitaar die goed is in de onderdelen die niet vervangbaar zijn, en ik de onderdelen die je kan vervangen (elementjes, pot's, enz) iets minder goed...
is vintage dan wat? goedkoop is 't zeker!!!:crazyhappy:
Vintage is zeker wat en de Wilkinson hardware is nog goed ook.
Maar misschien kun je beter een Epiphone gaan opknappen, omdat die de originele SG vorm hebben. Kijk eens naar een betaalbaar tweedehandsje.

broeder6x6
25 juni 2010, 10:22
Vintage is zeker wat en de Wilkinson hardware is nog goed ook.
Maar misschien kun je beter een Epiphone gaan opknappen, omdat die de originele SG vorm hebben. Kijk eens naar een betaalbaar tweedehandsje.
thnx!!! maar is de ephiphone special wel een beetje goed?? maar 300 dollar!!

sorry voor dit off-topic gesprek!! :sssh:

Exi
25 juni 2010, 12:10
Nee, die heeft geloof ik een geschroefde hals (en 300 dollar is wel veel voor zo'n gitaar). Dan kun je toch beter een Vintage nemen.
Probeer een Epiphone SG-400 op de kop te tikken.

De kans is groot dat je bij de Vintage alleen de topkam hoeft te vervangen, de rest is gewoon helemaal OK. Wil je echt veel geld tegen de onderdelen aan smijten, kun je net zo goed een betere en duurdere gitaar kopen. (bv. Gibson SG Special ofzo).

edit: Denk er ook aan dat als je in de USA koopt dat je te maken gaat krijgen met forse verzendkosten en invoerrechten (tenzij je daar woont ;) ). Je kunt beter op marktplaats gaan kijken.
In het geval van nieuw kun je beter in Engeland of Duitsland kijken.