PDA

View Full Version : Nitro lak kopen?



Mattia
23 mei 2010, 09:03
Vraag: heeft iemand een bron voor goede kwaliteit nitrocellulose lak - liefst specifiek voor gitaren - in blikken? Dus niet voorgemixt in spuitbussen, maar om zelf te spuiten. Hoewel Rustins wel werkt, en de waterbasis spulletjes best aardig zijn, willen mensen gewoon liever nitro hebben.

jan jansen
23 mei 2010, 09:53
Vraag: heeft iemand een bron voor goede kwaliteit nitrocellulose lak - liefst specifiek voor gitaren - in blikken? Dus niet voorgemixt in spuitbussen, maar om zelf te spuiten. Hoewel Rustins wel werkt, en de waterbasis spulletjes best aardig zijn, willen mensen gewoon liever nitro hebben.

Zoek je nog een specifieke kleur?Ik heb van 2 kleuren ooit iets gekocht bij een bedrijf welke stopte..,

JJ

Mattia
23 mei 2010, 13:35
Gewoon blank. Ik doe niet echt aan solid kleuren, en voor de rest heb ik transtint/colortone stains...

DaanW
23 mei 2010, 19:18
Heeft vox humana niet gewoon blikken cellulose?

Thiez
23 mei 2010, 19:41
Idd ik heb ook blik bij voxhumana besteld. Zijn best flinke blikken waar 3 of 4 gitaren uitkunnen denk ik wel. Heb er nu 1 gitaar mee gespoten en is ongeveer 1/3 uit.
Daar kun je ook gelijk verdunner bestellen.

G.G.
23 mei 2010, 20:09
Kroonpart in Rotterdam heeft volgens mij ook nog wat voorraad liggen in nitro blanke lak.

jan jansen
23 mei 2010, 20:54
Heeft vox humana niet gewoon blikken cellulose?

Tja...dan weten ze de prijzen wel....bel eens naar de verfboer in jubbega of die nog 2,5 liter blikken hebben staan van cetabever...en anders een groothandel/importeur die hebben het vaak in 10 liter cans staan...Ik denk dat ik met die 2,5 liter die ik er gekocht heb nog wel ffe vooruit kan...

oigun
24 mei 2010, 09:57
http://www.delta-twello.nl/ verkoopt in principe spuitbussen maarals je het hem vraagt kan hij ook wel gewoon uit blik regelen.
Anders http://www.mibv.nl/ kan je niet als particulier kopen.

Van Dattum
24 mei 2010, 18:51
Ik heb zelf wel eens een literblik blanke hoogglans nitro bij Nicolaas Verf in Leiden gehaald. Zal nu een jaartje geleden zijn. Wie weet...?