PDA

View Full Version : welk pedaal?



LaurensV
22 mei 2010, 23:55
laatst zat ik een beetje te jammen met een vriend van mij. hij had een wah pedaal en ik zei tegen hem dat ik die ook wel eens wou proberen. na even flink te hebben geslaped en een beetje andere rifjes te hebben gespeeld ben ik nu helemaal om. ik wil ook een Wah-pedaal. nu alleen mijn vraag, welke denken jullie dat het beste is. ik heb al een Big Muff en ben danook van plan om die twee in samen te gaan gebruiken.
nu moeten jullie niet denken dat ik een of andere milionair ben, ik heb het geld niet om een Ebs pedaal van bijna 300 euro te kopen, ook al is dat waarschijnlijk een erg goede.

alvast bedankt voor een reactie.

TimS
23 mei 2010, 02:49
Vox V847 / V845 of Dunlop GCB-95 (Crybaby). Even zoeken op youtube welke je lekkerder vindt klinken.

alias
23 mei 2010, 08:00
Je kunt van een goedkope 2ehands crybaby al een redelijke bas-wah maken, door het vervangen van 1 condensator. Zoek maar even op het www (of basgitaarforum.nl.)
EDIT: hierzo ...
http://www.basgitaarforum.nl/viewtopic.php?f=8&t=9775&p=211312&hilit=crybaby+condensator#p211312

Rakker
23 mei 2010, 15:26
De Ibanez Wh10v2 is ook te gebruiken voor bass, en redelijk goedkoop.

TimS
23 mei 2010, 16:02
Oh, had niet door dat dit bij bas stond, kwam er via "nieuwe berichten". De wah's die ik heb gepost gaan het waarschijnlijk niet zo lekker doen met een bas zonder mods.

LaurensV
23 mei 2010, 20:42
bedankt voor alle reacties

ik ben door wat rond te klikken bij een morley dual bass wah gekomen, en ik ben denk ik verliefd aan het worden op het geluid wat hiervan afkomt.
alleen ik vroeg me nu af, heeft iemand ooit geprobeerd om een wah pedaal in combinatie met bijv een big muff te gebruiken en zou diegene daar dan misschien een sampletje van kunnen posten. puur om te luisteren naar hoe deze combinatie zou werken.