PDA

View Full Version : Roland Cube 30X???



Nathalie
22 mei 2010, 23:03
Hoi

Ik speel intussen een tweetal jaartjes gitaar en ben stilaan toe aan een nieuwe versterker. Tot nu toe heb ik altijd op de Roland Micro Cube gespeeld, maar omdat ik meer de metal-richting wil uitgaan, had ik graag iets stevigers gehad.
Omdat ik op een appartement woon en niet in een band speel, is een buizenamp denk ik (nog) niet aan mij besteed.
Ik heb al een aantal keren op de Roland Cube 30X gespeeld en vind het zeker geen slechte amp.
Mijn vraag is nu, zijn er betere alternatieven voor dezelfde prijs of zit ik met de 30X goed?

refused199
22 mei 2010, 23:07
dat ligt er aan, wil je 2ehands of nieuw?

De Roland cube 30 is zeker geen verkeerde versterker. Ik heb hem laatst eens vergeleken met een oude 210 Music Man buizencombo maar die Roland kon hem makkelijk aan!

RoelSmoel
22 mei 2010, 23:13
De Blackstar HT5 is wat dat betreft ook wel een leuke versterker, en tonnen gain heeft die versterker!

Nathalie
22 mei 2010, 23:31
dat ligt er aan, wil je 2ehands of nieuw?


Liefst nieuw


De Blackstar HT5 is wat dat betreft ook wel een leuke versterker, en tonnen gain heeft die versterker!

Hey RoelSmoel heb em net even opgezocht op youtube en hij klinkt inderdaad lekker :blast:
Maar hij kost wel bijna het dubbel van de 30X, is hij dat verschil in prijs wel waard?

Exi
22 mei 2010, 23:31
Je kan een Peavey Vypyr 30 proberen. Ik vind hem persoonlijk beter klinken dan de 30X.

En je kan inderdaad ook de Blackstar HT-5 proberen.
Dat is een 5 watt buizenversterker die wel aardig klinkt op lage volumes. (En niet het minst omdat die nieuwe Schecter van jou wel een buizenversterker verdient:D)
Je kan altijd nog een kleine buizenversterker proberen om te bepalen of ze te hard gaan of niet.

edit: Hij is het verschil in prijs wel waard denk ik. Zo'n klein buizenversterkertje is gewoon handig om te hebben ook als je later met grotere amps bezig bent.

Nathalie
22 mei 2010, 23:49
Je kan een Peavey Vypyr 30 proberen. Ik vind hem persoonlijk beter klinken dan de 30X.

En je kan inderdaad ook de Blackstar HT-5 proberen.
Dat is een 5 watt buizenversterker die wel aardig klinkt op lage volumes. (En niet het minst omdat die nieuwe Schecter van jou wel een buizenversterker verdient:D)
Je kan altijd nog een kleine buizenversterker proberen om te bepalen of ze te hard gaan of niet.

edit: Hij is het verschil in prijs wel waard denk ik. Zo'n klein buizenversterkertje is gewoon handig om te hebben ook als je later met grotere amps bezig bent.

Wow, oké die Peavey is heel andere koek :lovelove::blast:
De sound is gewoon te gek! En met 24 ingebouwde effecten?!
Het enige waar ik mij zorgen om maak, is dat ik op sommige momenten echt wel op een laag volume moet kunnen spelen, en liefst zonder dat dit afbreuk doet aan de power of de sound. Ik had gelezen dat een buizenamp pas tot zijn recht komt bij een hoog volume, of is dit verschil te verwaarlozen?
Ik ga hem in ieder geval zeker eens uittesten, bedankt voor de tip Exi!

Exi
23 mei 2010, 00:04
Het is natuurlijk allemaal subjectief en meningen verschillen hierin, maar persoonlijk vind ik een buizenversterker op laag volume nog steeds beter klinken dan een transistorversterker.
Voor die sommige momenten kun je misschien een goede hoofdtelefoon aanschaffen.
Ik speel 's avonds ook wel eens met een hoofdtelefoon over de computer (Amplitube 3) en dat is ook wel genieten hoor.:)

Maar de Vypyr is zeker niet verkeerd en een mooie step-up vanaf de Micro Cube.

Nathalie
23 mei 2010, 09:58
Het is natuurlijk allemaal subjectief en meningen verschillen hierin, maar persoonlijk vind ik een buizenversterker op laag volume nog steeds beter klinken dan een transistorversterker.
Voor die sommige momenten kun je misschien een goede hoofdtelefoon aanschaffen.
Ik speel 's avonds ook wel eens met een hoofdtelefoon over de computer (Amplitube 3) en dat is ook wel genieten hoor.:)

Maar de Vypyr is zeker niet verkeerd en een mooie step-up vanaf de Micro Cube.

Ik ga hem in ieder geval een keertje uittesten (en die blackstar ook), dan kan ik zelf horen wat het geeft.
Met die pc-software ben ik niet bekend, maar zou idd handig kunnen zijn, bedankt voor de tip!