PDA

View Full Version : Ervaringen 50s wiring



EuroCinema
22 mei 2010, 20:52
Ik heb (te) veel hoogverlies als ik mijn volumeknop op de gitaar terugdraai. Daar wil ik wat aan doen. Met treble bleeds heb ik geen goeie ervaring tot dusver. Ik zit erover te denken om 50s wiring te proberen, maar ik kan dat niet even zelf (elektronica is lastig te bereiken in 335-model, ben geen soldeerkoning). Dus... wie heeft hiermee ervaring? Goed, slecht, voors tegens..?

allochthomas
22 mei 2010, 21:01
Heb zelf 50's wiring in mijn strat zitten. Bevalt prima, maar je hebt nog wel hoogverlies als je je volumeknop terug draait. Het is wel minder als zonder. Houd er wel rekening mee dat het de sound van je gitaar iets gaat veranderen.

EuroCinema
22 mei 2010, 21:05
Hoe zou je die verandering in geluid omschrijven?

allochthomas
22 mei 2010, 21:09
Pffff, is al zo lang geleden dat ik die mod heb toegepast en mijn strat is verre van stock dus effe naast een andere leggen is er niet bij. Van wat ik me herinner is dat je geluid wat directer en transparanter wordt. T'is overigens minimaal hoor. Mod zelf is erg makkelijk, dus gewoon effe proberen en als het niet lekker aanvoelt gewoon weer terug draaien.

hugo123
23 mei 2010, 01:51
Wat houd die 50's wiring precies in? Is dat die mod dat je brugpup een tonepot krijgt?

barno
23 mei 2010, 01:57
wat is het probleem met treble bleed? heb het in mijn 335 en geen klachten eigenlijk. is wel een ouwe en die PAFS klinken zo al vrij hoog, single coily

EuroCinema
23 mei 2010, 13:07
Oh ik heb er geen principe-probleem mee, maar in het verleden niet de goeie cap kunnen vinden: het werd een aan/uit-knop of erg dun. Verder twijfel ik over zo'n ingreep omdat ik de toon van m'n gitaar met volume op 7 ook wel weer erg fraai vind. Het is vooral die scherpe terugval in treble tussen 10 en 9 die ik lastig vind.

(Misschien moet ik gewoon zoals m'n pa de boel afstellen zodat het goed klinkt met volume op 6 of 7, tegen de tijd dat je dan op 9 zit is het al loeihard.)