PDA

View Full Version : Versterker kan niet beslissen welke!



Souplol
22 mei 2010, 15:49
Goeiendag!

Ik ben officeel bassist maar ik ben de laatste 5maanden hard aan de slag met gitaar spelen!

En nu opzoek naar een leuke versterker dus!

Ik speel voornamelijk harde blues en wat psychedelica.

Budget rond de 400-500.

Ik heb al zitten kijken naar een Blues Junior of naar zon nieuwe Ibanez (http://www.ibanez.com/Electronics/model-TSA15H)

Alvast Bedankt!

tommus42
22 mei 2010, 16:14
Lijkt me best een leuk ding die Ibanez. Blues junior is volgens mij ook geen slechte keuze bij jouw muziekstijl. Denk ook aan tweedehands! Bluesrock: Marshall JCM800 of JMP, waardevast en mooi:strat:

Exi
22 mei 2010, 16:20
Beetje in hetzelfde straatje als de Ibanez zit de Blackstar HT-5, die zijn ook wel te pruimen.
Blues Junior past uitermate goed bij je muziekstijl inderdaad.
Is het overigens voor thuis of moet hij ook een drummer bij kunnen houden?

Souplol
22 mei 2010, 16:45
Bedankt voor de snelle reacties!

Hij moet ook een drummer bij kunnen houden!

Live is het geen probleem omdat alles tegenwoordig word uitversterkt, maar is in de oefenruimte zon 15watt niet te weinig?

Thiez
22 mei 2010, 16:55
15watt buizen is genoeg voor repetitie. 5watt blackstar kan het net aan maar dat is op het randje.

RoelSmoel
22 mei 2010, 16:58
15watt buizen is genoeg voor repetitie. 5watt blackstar kan het net aan maar dat is op het randje.

Met een 4x12 wil dat nog wel lukken, maar met mijn 1x10 is het echt onmogelijk..

Souplol
22 mei 2010, 17:05
Bedankt!

Heeft iemand eerder iets over die Ibanez gehoort?

kidrock
22 mei 2010, 19:41
De Blackstar HT5 is een leuk versterkertje, maar als ie ook live met een band gebruikt moet worden, dan zou ik daar niet voor kiezen, want ik denk dat je toch wat power tekort kom. Ik ken de Ibanez niet zo, maar wat ik er van gehoord hebt is het een leuk versterkertje. Met de ingebouwde TS heb je feitelijk een 2 kanaals versterker met een schakelbaar volume boost. Je zou ook kunnen kijken naar de Vox Nighttrain, maar die heeft dan niet de schakelbare TS en boost.

rpl
22 mei 2010, 20:46
In jouw geval zal een Fender '59 Bassman ideaal zijn, maar dan moet je wel ff doorsparen.

RoelSmoel
22 mei 2010, 21:16
Voor 540 euro heb je al een Blackstar HT20 waar je eventueel wel mee kunt oefenen en giggen..

jappejongen
22 mei 2010, 22:53
15watt buizen is genoeg voor repetitie. 5watt blackstar kan het net aan maar dat is op het randje.

5 watt blackstar net? Ik zou het er in ieder geval niet op wagen, want de clean gaat waarschijnlijk nog zachter klinken...
Mijd die blackstar en ga voor een 15-30 watter (wel buizen dan hé!) ,zou ik zeggen. Je bent misschien meer geld kwijt maar je zal er je leven lang plezier van hebben.

Succes!

Midwolda
22 mei 2010, 23:12
Vind ik ook.
Heb zelf een 18 Watt buizen-amp, met 1x12" speaker met 100 dB sensitivity,
helemaal mijn geluid, makkelijk te vervoeren, en ook thuis nog goed te gebruiken.
Als het dan ooit nog harder moet dan moeten "ze" het maar uitversterken hoor.

Exi
22 mei 2010, 23:40
Met een drummert erbij heb je inderdaad een wat hoger wattage nodig dan 5 watt.
Misschien is de Egnater Rebel 20 (http://www.egnateramps.com/Products/Rebel/Rebel20Head.html) nog een leuke tip:)
edit: deze heeft ook een effects-loop. Leuk voor modulatie, delay en reverb pedalen.