PDA

View Full Version : Nog een brom!



Like-Minded Lunacy
22 mei 2010, 12:38
Zo, de zoveelste met een brom uit de versterker. Aangezien ik nul komma nul verstand van die dingen heb, ga ik het hier maar vragen.

Eergisteren ben ik wezen jammen, versterkertop mee (Koch Multitone II 100W, thuis staat bijbehorende kast), ging allemaal prima, en gisteren wilde ik er weer op spelen, eerste 10-15 minuten gingen prima. Even op stand-by, gitaar verwisselen (van JEM 555 naar Schecter Hellraiser) en opeens een ontzettende brom uit mijn versterker toen ik 'em weer aan zette. Oke, stand-by, kabels verwisselen. Leek te werken, maar begon na paar seconden weer te brommen. Deed het toen eventjes wel-niet-wel-niet maar nu is het een groot bromfestijn. Heb zojuist de top even opengeschroefd, goed naar de buizen gekeken en dat zag er allemaal goed uit. Buizen aangedrukt, bleken een paar wat losser te zitten, maar dit mocht geen verschil maken. De brom is altijd even hard, hoever ik er ook vandaan zit. Beide gitaren geven brom, verschillende gitaarkabels ook. Kan dit probleem in de kast zitten, de voeding (hier is niets aan veranderd) of misschien de speakerkabel?

Ik hoop dat hier wat mensen er een antwoord op weten, ik weet het in ieder geval niet. Bedankt!

allochthomas
22 mei 2010, 13:14
Altijd eerst even checken of je amp in een geaard stopcontact zit.

Like-Minded Lunacy
22 mei 2010, 13:33
Net even geprobeerd (blijkbaar zat het ding nooit in een geaard stopcontact) maar dat maakte geen bal uit. Daarbij staat ie er al een jaar, nooit in geaard stopconcact, heeft nooit wat uitgemaakt.

allochthomas
22 mei 2010, 14:10
Zit de shielding nog goed over de buisjes? Als je wat extra pre-amp buizen hebt liggen probeer ze eens te vervangen en kijken of de brom nog steeds is. Misschien is een buisje gewoon gaar.

Like-Minded Lunacy
22 mei 2010, 14:20
Ik ga zaterdag even naar de muziekwinkel waar ik hem gekocht heb langs, waarschijnlijk is inderdaad één van de buisjes gaar. Heb hier echter geen enkel reserve buisje liggen (misschien wordt het daar wel tijd voor). Thanks voor je snelle reacties in ieder geval.