PDA

View Full Version : Pickups Stratocaster Plus



Hubertus
22 mei 2010, 11:48
Hallo,

Momenteel heb ik een o.a. Stratocaster Plus. De bespeelbaarheid van dat ding is ongelooflijk. Denk wel het beste van de Strats die ik heb (samen met de Tommy's). Ik kan echter niet overweg met de Lace Sensors; niet mijn ding.

Ik heb een standaard strat met standaard pu's: klinkt iel zoals een strat bedoeld is; speel ik bijna niet meer op. Daarnaast een strat met dimarzio's (met een Fred in de brug) en een Tommy's met EMG's. De Lace sensor valt in het niet bij de Dimarzio's. De Dimarzio's hebben meer karakter en meer punch/hoog.

Ik wil echter de plus behouden, maar dat met andere elementen. Ik wil passieve elementen. Wat zouden jullie mij adviseren? En het moet niet een tweede dimarzio strat worden. Ik weet altijd lastig middels een topic.
Het moet karakter hebben, door de mix heen prikken. Ik snap dat veel aan de versterking ligt; maar jullie begrijpen wat ik bedoel.

Zelf zit ik te denken aan Suhr V60 (LP?) of Suhr FL (geluid Leendert Haaksma vind ik mooi). Maar als ik youtube films bekijk dan ben ik onder de indruk van Kinman AVN!! Hebben jullie suggesties, en hoe ik het beste een afweging kan maken. Uiteindelijk blijft het een gok. Heeft iemand eraring met Kinman en Suhr?

Groet,
Hub

new deep
23 mei 2010, 12:50
Ik ben nog steeds content met de Fender Custom '54 in mijn strat plus, echt een verbetering tv de laces en laat een plus naar mijn idee nog meer to z'n recht komen.

jutter
23 mei 2010, 13:20
Fender SCN. Ontworpen door Bill Lawrence. Het echte vintage soundje maar zonder de herrie. Suhr en Kinman hebben een modernere sound in tegenstelling tot de SCN.

Pepe
23 mei 2010, 13:51
Ik ben er zelf geen fan van maar het klinkt als Texas Specials. En Duncan heeft ook genoeg pickups die hotter zijn dan een standard strat maar toch binnen de grenzen van stratsville blijven.

Ik zeg TS omdat die pickups een beetje pieken in het midhoog wat ze niet er historisch correct maakt maar makkelijk uitgelegd kan worden als karakter of attitude.

Overigens vind ik die gesloten kapjes op de plus gewoon bij die gitaar passen, evenals een moto pickguard. Je zou de kapjes gewoon kunnen blijven gebruiken wat dat betreft.

Waarom geen Dimarzio? Je gaat een overwound Duncan niet onderscheiden van een overwound Dimarzio.

the sure thing
23 mei 2010, 14:26
Suhr V60 LP zijn in mijn ogen fantastische elementen. Hoge output, klinken modern (ideaal voor rock) en zijn heerlijke pups voor live doeleinden. Vol, vet dik en toch een lekker "prikkend" hoog. Klinken echter niet als de "vintage" elementen.

Ik heb nu Fender CS elementen, maar elke dag denk ik nog aan een setje Suhrs. Maar ze zijn duur en 2e hands kom je ze bijna niet tegen.

jutter
23 mei 2010, 14:30
Ik ben er zelf geen fan van maar het klinkt als Texas Specials. En Duncan heeft ook genoeg pickups die hotter zijn dan een standard strat maar toch binnen de grenzen van stratsville blijven.

Ik zeg TS omdat die pickups een beetje pieken in het midhoog wat ze niet er historisch correct maakt maar makkelijk uitgelegd kan worden als karakter of attitude.

Overigens vind ik die gesloten kapjes op de plus gewoon bij die gitaar passen, evenals een moto pickguard. Je zou de kapjes gewoon kunnen blijven gebruiken wat dat betreft.

Waarom geen Dimarzio? Je gaat een overwound Duncan niet onderscheiden van een overwound Dimarzio.

Bedoel je dat de SCN als TS klinken?

Pepe
23 mei 2010, 14:38
Neu?
Ik ga er van uit dat Hubertus geen vintage sound zoekt wegens te iel en geen Lace Sensor wegens te karakterloos.
Zijn geliefde Dimarzio's schat ik als overwound singlesound in. En een eis als door de mix heen prikken duidt op pieken in mid hoog. En zo kom ik op Texas Specials maar het kan extremer, van quarterpounders tot JB'jr toe maar dan heeft het niks meer met strat te maken.

jutter
23 mei 2010, 15:06
TS klinken heel anders dan SCN. TS vind ik ronduit schel klinken. SCN klinken warm maar prikken toch goed door de mix.

the sure thing
23 mei 2010, 15:23
Ik vind Texas specials echt de meest vreselijke kille elementen. Nogmaals: Suhr V60LP. Heeft inderdaad niks met strat-elementen te maken, maar klinken GOOEED!

Pepe
23 mei 2010, 16:11
TS klinken heel anders dan SCN. TS vind ik ronduit schel klinken. SCN klinken warm maar prikken toch goed door de mix.
Ja, dat zeg ik nou al 2 keer als antwoord op je vraag?