PDA

View Full Version : Versterker gezocht



Kippen
22 mei 2010, 11:01
Ik zoek naar een leuk versterkertje en dacht aan een Roldan 30 of 15, maar heeft iemand een beter idee? Ik heb gewoon een goedkope Ibanez met een versterker die bij dat pakket zar ( klote dus ).
Oja, is een versterker op Marktplaats kopen net zo riskant als een Gitaar?

alvast bedankt!

DeBôdy
22 mei 2010, 11:07
Ik heb nog een leuk versterkertje te koop staan voor je, namelijk de Kustom Arrow 16R. 2 kanaals (clean/overdrive) versterker perfect om thuis op te spelen zonder dat het gelijk zo hard gaat. De versterker mag je voor een prikkie van me overkopen, omdat ik thuis geen gitaren meer heb staan en ik die versterker dus ook niet meer gebruik...
Doe een bod en dan komen we er wel uit ;)

http://ww.kustom.com/product_detail.aspx?TypeID=7&FamilyID=87&ProductID=104&Tab=0

RoelSmoel
22 mei 2010, 11:21
Een Roldan..

Je bedoelt Roland Cube?

Kippen
22 mei 2010, 11:59
Een Roldan..

Je bedoelt Roland Cube?

inderdaad ik bedoelde Roland Cube

oja, mijn versterker maakt nu een brommend geluid als hij niet in een geaard stopcontact word gestopt, weet iemand of dit normaal is? en reageer alsjeblieft mensen!

snaarplukker
22 mei 2010, 13:14
inderdaad ik bedoelde Roland Cube

oja, mijn versterker maakt nu een brommend geluid als hij niet in een geaard stopcontact word gestopt, weet iemand of dit normaal is? en reageer alsjeblieft mensen!
Ja, dat is normaal.;)

RoelSmoel
22 mei 2010, 13:14
inderdaad ik bedoelde Roland Cube

oja, mijn versterker maakt nu een brommend geluid als hij niet in een geaard stopcontact word gestopt, weet iemand of dit normaal is? en reageer alsjeblieft mensen!

Heel normaal..

Kippen
22 mei 2010, 13:48
Ja, dat is normaal.;)

doet iedereen hem dan in een geaard stopcontact??

Souplol
22 mei 2010, 15:07
Doen mensen hem dan in ongeaarde :O?

RoelSmoel
22 mei 2010, 15:09
Doen mensen hem dan in ongeaarde :O?

Ja, ik bijvoorbeeld, nu op zolder heb ik toevallig een geaard stopcontact, voor niet, een beetje brom, who cares..

Paragon
22 mei 2010, 15:13
Ik zoek naar een leuk versterkertje en dacht aan een Roldan 30 of 15, maar heeft iemand een beter idee? Ik heb gewoon een goedkope Ibanez met een versterker die bij dat pakket zar ( klote dus ).
Oja, is een versterker op Marktplaats kopen net zo riskant als een Gitaar?

alvast bedankt!

Ten eerste, wat wil je?
volume lijkt mij niet dat het hard moet.
Welke muziekstijl? clean/distortion nodig?
budget ongeveer?
Evt. effecten die er in moeten zitten?

Je kunt misschien wel begrijpen dat als je alleen verteld dat je iets nieuws nodig hebt, en 1 voorbeeld noemt, wij met 50 verschillende versterkers aan kunnen komen.

Paragon

Kippen
22 mei 2010, 17:07
Ten eerste, wat wil je?
volume lijkt mij niet dat het hard moet.
Welke muziekstijl? clean/distortion nodig?
budget ongeveer?
Evt. effecten die er in moeten zitten?

Je kunt misschien wel begrijpen dat als je alleen verteld dat je iets nieuws nodig hebt, en 1 voorbeeld noemt, wij met 50 verschillende versterkers aan kunnen komen.

Paragon

nou, het setje van DeBôdy is ongeveer wat ik zoek in de klasse van rond de 100 euro.

Maleco
23 mei 2010, 13:45
Je hebt dus rond de 100 euro aan budget?
Als ik jouw was zou ik dan even verder sparen en idd gaan kijken naar een Roland cube 20 of 30 (stond er tegenwoordig ook geen X achter?), die
hebben meer mogelijkheden dan de 15-watter.
Lijkt me beter dan weer een flutversterker kopen (no offence tegen debody, maar gewoon versterkers van 100 euro in het algemeen)

kidrock
23 mei 2010, 14:14
Als je nog een beginner bent (tenminste uit je verhaal op te maken, maar kan het ook mis hebben), dan is het op zich wel verstandig om nog geen dure uitgaves te doen, want je weet immers vaak nog niet of je met gitaar spelen door wil gaan. De kunst is om iets te kopen wat niet duur is en (nog net) geen bagger is. Want met bagger schiet je niks mee op. Je raakt alleen maar gedemotiveerd en gooi je je gitaar in de kast en raak je m nooit meer aan. Das nie goe!
Ik durf niet te zeggen of die 2de handse kustom iets voor je is (dat zou je uit moeten proberen), maar ik raad je wel aan om de 2de hands markt af te struinen, want dan kun je vaak iets vinden wat toch een stuk beter is dan al dat beginners rommel wat in de winkel ligt. Dat gezegd hebbende... de Cube of Line6 is zeker een leuk versterker om mee te beginnen als je perse iets nieuws wil kopen.