PDA

View Full Version : Absurd dure wens plus 2 vragen



vulvasonic
21 mei 2010, 23:24
Beste acoustische staalsnaarplukkers,

Ik speel al bijna 29 jaar electrisch gitaar en ondanks het feit dat ik altijd gek ben geweest van iemand als (bijvoorbeeld) Neil Young, heb ik nooit geďnvesteerd in een goede acoustische staalsnaar. Sterker, ik heb vele acoustische liedjes geschreven op 'Spaanse' gitaren, maar ik heb altijd ingezet op het vervolmaken van mijn setup en het perfectioneren van mijn vaardiheden op de electrische gitaar.

Het bloed kruipt echter waar het niet gaan kan en de wens om mijn acoustische mupkes te vereeuwigen dringt zich steeds nadrukkelijker op.

Ik wil dus een goede acoustische staalsnaar, maar ik twijfel nog heel erg om een aantal zaken. Mijn eisen mbt de kwaliteit zijn betrekkelijk hoog. Ik heb geen rooie cent, dus ik zal minimaal twee van mijn zeer geliefde electrische planken moeten verkopen om mijn verse droom te kunnen bekostigen.

Mijn eerste probleem is dat ik een ongegeneerde merkengeilheid bezit. En mijn grootste droom op dit moment is de overbekende Gibson J-45 Standard VS, omdat deze niet alleen geschikt is voor het Neil Young-achtige werk, maar omdat het ook goed klinkt bij fingerpicking. De meeste Martins (mijn andere liefde op dit gebied) lijken zich daar iets minder goed voor te lenen (verbeter me als ik uit m'n nek zit te zwammen!!!).

Eerst even de bekende foto:

http://guitarsdeals.com/wp-content/uploads/2010/01/68237_l.jpg

En vervolgens enkele brandende vragen:
• Deze versie van de J-45 heeft een LR Baggs (schrijf ik het goed?) systeempje. Wel zo handig. Maar gaat dit niet ten koste van de acoustische kwaliteiten van de gitaar?
• Is de iets goedkopere Songwriter serie van Gibson wellicht beter geschikt voor wat ik wil (en zo ja waarom?)?