PDA

View Full Version : basspeaker --> hoorn erin



Keevinkos
21 mei 2010, 21:21
Ik heb vandaag 2 geweldige 4x10 basspeakers heel goedkoop op de kop getikt:) Een gaat er naar onze bassist, (sjee, die dingen klinken goed voor de bas!) en de ander wou ik voor gitaar zelf houden. Alleen, je ziet het probleem al aankomen: het is een bascab dus geeft het weinig hoge tonen...

Dus zat ik eraan te denken om er goedkope hoornspeaker in het midden erbij te plaatsen die vooral hoge tonen geeft. Is dit een goede oplossing? Het hoeft geen cab te worden die helemaal geweldig klinkt en waar ik de rest van m'n leven mee moet doen, maar voor de komende tijd wil ik hem nog even gebruiken.(tja, was ik maar zo rijk om gelijk een 4x12 te kopen...:makeup:)

Thiez
21 mei 2010, 21:57
4x12 is toch niet veel duurder dan 4x10?

Keevinkos
22 mei 2010, 09:16
ik heb 25 euro voor deze cab betaald... (zegt niks over het geluid hoor, voor bas klinkt hij geweldig!) als jij een 4x12 voor dat bedrag kan vinden ben ik de kerstman:chicken:

budje
22 mei 2010, 09:25
25 euro.... daar word ik nou jaloers van!

Thiez
22 mei 2010, 10:46
hm 25 euro is idd geen geld. Maar als je er weinig aan hebt is het ook zonde. Gitaar is een midden instrument. Meeste gitaarspeakers gaan van 80 tot 5000hz ofzo. Bass zit daar heel eind onder dus ook al zet je een speaker bij voor het hoog dan heb je nog niet echt een lekker gitaar cabinet.

Ik zou gewoon die kast eens proberen op marktplaats te zetten voor iets meer geld ;) zeg bijvoorbeeld een 100 euro. Nog steeds erg laag voor 4x10 cabinet. en dan zelf eens kijken naar een goedkoper gitaarcab.
zoiets bijvoorbeeld. Die zelfbouw kasten kun je vaak wel voor 100 of 150 euro overnemen. http://link.marktplaats.nl/348217818

nico verduin
22 mei 2010, 11:53
hm 25 euro is idd geen geld. Maar als je er weinig aan hebt is het ook zonde. Gitaar is een midden instrument. Meeste gitaarspeakers gaan van 80 tot 5000hz ofzo. Bass zit daar heel eind onder dus ook al zet je een speaker bij voor het hoog dan heb je nog niet echt een lekker gitaar cabinet.

Ik zou gewoon die kast eens proberen op marktplaats te zetten voor iets meer geld ;) zeg bijvoorbeeld een 100 euro. Nog steeds erg laag voor 4x10 cabinet. en dan zelf eens kijken naar een goedkoper gitaarcab.
zoiets bijvoorbeeld. Die zelfbouw kasten kun je vaak wel voor 100 of 150 euro overnemen. http://link.marktplaats.nl/348217818Heb je al gekeken wat voor speakers er in zitten?

Thiez
22 mei 2010, 16:24
eigenlijk niet maar als je het zo zegt zal het wel een bass speaker zijn haha.

Maar het ging ff om het idee. dat je beter gewoon gitaarkast kan kopen dan bass kast gaan verbouwen lijkt me.

Der Groovemeister
22 mei 2010, 18:25
Of Stonerrock gaan spelen;). Kyuss gebruikt Bas-speakers voor de gitaar!

Keevinkos
22 mei 2010, 20:29
De cab gaat in ieder geval niet weg. Al doe ik er niks mee, het ziet er wel heel vet uit... (helemaal voor 25 euro...!) en als ik er echt niks mee kan houdt onze bassist hem. (ziet er echt heel vet uit die 2 dingen boven op elkaar met een top erop...!:))

Nee ik heb nog niet gekeken welke speakers erin zitten, sowieso moeten we ze nog even een keer uit elkaar halen en schoonmaken enzo, tegen die tijd zeg ik het wel:)

Maar het is dus niet mogelijk om hier een beetje fatsoenlijk gitaar geluid uit te krijgen als ik er een hoge tonen hoorn inbouw?:dontgeti:

Thiez
22 mei 2010, 20:40
denk niet dat het erg lekker gaat klinken. denk dat je laag en hoog krijgt dan. Terwijl gitaar juist van mids houd.
Je kunt denk ik beter 2 speakers vervangen door twee 10" gitaar speakers. Staat vast wel iets te koop op marktplaats.

zoiets bijvoorbeeld (prijs gezien denk ik geen super kwaliteit maar denk beter geluid dan bass speaker):
http://link.marktplaats.nl/347723101

Puerco
22 mei 2010, 23:12
zoiets bijvoorbeeld (prijs gezien denk ik geen super kwaliteit maar denk beter geluid dan bass speaker):
http://link.marktplaats.nl/347723101

Gytaar speakers volgens de advertentie..... In ieder geval geen gitaarspeakers maar volgens mij woofers voor in de auto.

Overigens hoeven bass amps en bass speakers helemaal niet verkeerd te zijn voor gitaar, voorbeelden zijn de Fender bassman 59 (5f6h) met z'n 410 combo en de Celestion G12H30 met 55hz cone die tegenwoordig als HERITAGE verkocht word en naar verluid samen met een Marshall bass spec de favoriete gear was van ene Jimi H.

MarkF
27 mei 2010, 13:32
Ik speel met mijn akoestische gitaar altijd over mijn Eden D210XLT baskast(met hoorn) en Eden WT500 versterker. klinkt als een klokje.
edit: normaal gebruik ik dit setje natuurlijk voor mn bass ;)