PDA

View Full Version : Rath amp: onbekend & onbemind?



renier
26 april 2003, 10:05
persoonlijk ben ik de tevreden bezitter van een Rath amp retro 80:

http://www1.gitarrebass.de/magazine/9808/rath.jpg

maar dan in het paars, met een beige/bruin canvas. prima ampje, heeft een heerlijk warm clean geluidje en een stevige, strakke lead.

het grappige is dat je die dingen dus zelden ergens ziet. er is voor zover ik weet geen offciele importeur, er is geen info over te vinden en de enige user review bij harmonycentral is van mij...

dus: hier nog meer rath amp eigenaren? waarom juist die gekocht, wat vind je er van?

renier
26 april 2003, 20:45
jesus C. zeg!!

ik typ me helemaal de pleuris om op allerlei plekken bijdrages te leveren, en dit is godver de godver het tweede topic dat ik aanmaak, en de tweede keer dat er helemaal niemand reageert...

maar goed,lijkbaar dus niemand iets te melden over rath amps. ook goed.

Mitch
26 april 2003, 21:08
Als je al moe wordt van typen zou ik eens aan conditietraining doen :grin:

Relax man, blijkbaar heb je iets unieks in handen. Zoek anders een internationale site als Harmony Central.
Of heb een dag langer geduld, in het weekend is het hier altijd wat rustiger dan door de week.

En vloek eens wat minder. Speel je frustratie lekker van je af; is veel leuker :smile:

Chris Wolstenholme
26 april 2003, 21:18
hehehe dat heb ik ook gehad met mijn combo, hotcabs, kende ook geen hond :grin:

niels5150
27 april 2003, 00:12
ik ken rath amps wel. Zijn transistor bakken die erg goed klinken! Heb de tops wel eens gehoor, en er is ook een 19" preamp met een zeer goede speakersim! Mocht je thuis op willen nemen. prima versterkers, niets mis mee

renier
27 april 2003, 22:19
yippie, reacties!

tja, op harmony central staat dus maar 1` review, en die is van mij!

jehoort er echt bijna niks over...vraasg me ook af wat de waarde nog is van mijn ampje. ben ondertussen toch wel toe aan buizen denk ik... hij is wel in absolute nieuwstaat.

Mitch
27 april 2003, 22:24
Zo, nog maar een reactie dan.

Mitch
27 april 2003, 22:25
Beter zo ?

Mitch
27 april 2003, 22:25
Nou vooruit, nog ééntje dan....

Mitch
27 april 2003, 22:27
Even serieus: solid state verkoopt niet makkelijk, alleen voor weinig ben ik bang. Zelfs als -ie goed klinkt....

Er gaan veel spullen weg voor minder dan ze waard zijn, soms knap vervelend. Vaak alleen omdat het het verkeerde merk is :sad:

John P
27 april 2003, 23:30
Als je dan toch een buizen amp wilt, die, net zo als je rath amp, goed klinkt, maar weinig kost, omdat het merk niet zo gevraagd is, dan neem je bijv. een Laney. Veel waar voor weinig.

renier
28 april 2003, 10:59
nou, weinig.. laney is best prijzig volgens mij...

maar goed, we zullen zien. heb er ooit 700 gulden voor betaald (het ding was toen 2 weken oud en weer ingeruild, dus gewoon nieuw zeg maar) maar het zal wel ingeruild worden bij de volgende versterker. het liefst volledig buizen, maar een VS 265 kan ook nog wel denk ik.

renier
28 april 2003, 11:01
denk overigens dat ik hem gewoon moet verkopen aan een blues/ rock gitarist die hem thuis wil gebruiken... is toch wel echt een retro type versterker zeg maar.

kokeleko
28 april 2003, 11:40
Een Laney TT50H is een nieuwe 3 kanaals buizen top, met twee mastervolumes, midi, fx-loop en reverb. Kost ongeveer 1050 Euro, bij Jukebox te Boekel.