PDA

View Full Version : PowerSupply



mel-aers
21 mei 2010, 16:27
Ik heb sindskort ook een klein rack (4HE) waarin ik het volgende heb apparatuur heb ingebouwd:

- Sennheiser Wireless
- Korg Tuner

Ook heb ik er een stekkerdoos inliggen die naar het stopcontact gaat. Ik heb het volgende in de stekkerdoos zitten:
- Stroomaansluiting voor Top van de versterker
- 2x Adapter voor effectpedalen.

Mijn vraag is als het slim is om een Rack PowerSupply erbij te hangen voor te zorgen dat de stroom beter verdeeld word over de apparaten.

ME.
21 mei 2010, 17:24
Kun je doen. Maar nodig lijkt het mij niet.

Die adaptors krijg je toch niet in de powersupply waardoor je alsnog een extra stekkerblok in je rack hebt liggen.


Je kunt misschien wel een rack paneel achter in het rack hangen om alles netjes aan te kunnen sluiten. (De stroom en het signaal in en uit het rack)

Liquid_Metal
21 mei 2010, 19:11
Een powersupply of power conditioner zal niet meer doen dan alleen aansluitopties creeren. Er zal misschien een overspanningsbeveiliging opzitten, maar daar houdt het wel bij op. Alleen met een power regulator zorg je ervoor dat je voltage (stroom ook?) constant blijft, wat handig kan zijn als je bv op een aggregaat speelt. Maar die dingen zijn dan ook wel erg duur.

Ik gebruik zelf een power conditioner van Samsung. Die kostte ongeveer 110 euro en geeft me aan de achterkant van m'n rack een stuk of 10 EURO pluggen. Da's handig want veel rack toestellen hebben zo'n ingang. In mijn bovenste rack (ik heb er 3 op elkaar) ligt een stekkerdoos waar ook een losse adapter in zit. Je zou zo'n stekkerdoos ook in je eigenlijke rack kunnen leggen, maar ik zie het nut van een conditioner nog niet helemaal in bij jouw rack. Wat ik wel een voordeel vind is dat je alles via de voorkant in 1x aan/uit kunt zetten. Ja, heel soms ben ik lui :cheerup:.