PDA

View Full Version : Tube Amp Doctor Blackface bouwkit



Luukm
21 mei 2010, 15:45
ik zit al een tijdje te azen op een bouwpakket van een, op fender deluxe reverb gebaseerde, amp!

Kosten zijn 999 euro ex. speaker. Voor dat geld een p2p wired amp met blackface sound lijkt me een goede deal.

Heeft iemand van jullie ervaringen met Tube amp Doctor amps?

pimmetje
21 mei 2010, 16:08
Deze gaat naar de Werkbank.
Vragen => PM.

G.G.
21 mei 2010, 19:24
Ik heb alleen ervaringen met TAD condensators en TAD buizen en daar heb ik geen klachten over. Die kits zien er prima uit en het scheelt een hoop problemen die je tegenkomt bij het samenstellen. Wat ook hele belangrijk is: Hoe goed is de handleiding? Ik kwam met mijn Madamp in de problemen en was het overzicht kwijt. een van de techneuten hier heeft hem vervolgens voor me afgebouwd. De handleiding is dus net zo belangrijk als de kit zelf.

Zelf nooit op zo'n ding gespeeld. Je zou tubeampdoctor.de of verelec.com kunnen mailen.

a.c.
24 mei 2010, 21:02
ik ken alleen de 5e3 kitjes van tad, die erg goed en solide zijn evenals de cabs.
het kan natuurlijk altijd beter. Ik hoor vaak dat je bij wijze van spreken beter een silverface kan kopen en deze upgraden

Luukm
28 mei 2010, 17:06
Ja dat is ook nog een mogelijkheid, maar dan zit je qua kosten toch een stuk hoger? Een SF voor laten we zeggen +/- 1200 euri, dan blackfacen plus nog bijkomende onderhoudskosten die je tegenkomt (en meteen meepakt) als die bak toch open ligt, het blijft natuurlijk toch een bak van 20/30 jaar oud.

Ik ben vooral benieuwd naar het verschil in sound tussen een echte BF (of omgebouwde SF) en een TAD BF bouwkit. Het geeft me geen goed gevoel dat niemand hier ervaring heeft met de TAD bouwkits...

Zijn er betere wegen om een goede BF amp te bouwen? Zelf los de onderdelen bestellen?

Voordeel is dat een goede vriend van me buizenversterkers bouwt en dus ook prima een gitaarversterker in elkaar kan zetten, de kosten zitten dus alleen in de onderdelen, wat het naar mijn idee zo interessant maakt om een bouwkit aan te schaffen.

Iemand nog tips?

bedankt tot dusver voor de info!

nico verduin
28 mei 2010, 17:17
JHet geeft me geen goed gevoel dat niemand hier ervaring heeft met de TAD bouwkits...

Er zijn er genoeg die een TAD kit hebben gebouwd of laten bouwen, maar mogen dat hier niet promoten ivm belangen conflict. Ik had je nog een mail gestuurd op het hier bekende mail adres, maar geen reactie. Dus ik neem aan geen belangstelling.

a.c.
28 mei 2010, 21:33
Mijn probleem met die kits is dat ze 1000 euro kosten zonder speaker. Ze kosten dus 1200 euro. Voor dat geld heb je ook een silverface die veel couranter en waardevast is. Ik denk dat meer mensen daar tegenaan lopen.

nico verduin
29 mei 2010, 08:31
Mijn probleem met die kits is dat ze 1000 euro kosten zonder speaker. Ze kosten dus 1200 euro. Voor dat geld heb je ook een silverface die veel couranter en waardevast is. Ik denk dat meer mensen daar tegenaan lopen.Ik denk als je voor de waarde vastheid gaat, het nog maar de vraag is is in hoeverre iets nog origineel is. Je ziet het met die "blonde tremolux" in een andere thread. Daar is bijna niets meer origineel. Dan moet je dus wel weten wat je koopt.
Daarnaast, bouwpakketten zijn over het algemeen niet goedkoop. Als je voor de kosten gaat, kun je beter een 2e hands SF nemen en hopen dat alles het goed blijft doen. Een bouwpakket moet je nemen als je zelf iets wilt bouwen en het ook leuk vind. Daarnaast zal je eerde geneigd zijn mods in te bouwen in een bouwpakket dan in een "echte" . Want oh stel je voor de waarde gaat naar beneden :supercool:

Dirk_Hendrik
29 mei 2010, 16:34
Er zijn er genoeg die een TAD kit hebben gebouwd of laten bouwen, maar mogen dat hier niet promoten ivm belangen conflict.

Hellup? Ik kan me aardig wat akkefietjes en discussies (uit het verleden! ;) ) herinneren rond belangenproblemen maar ben me niet bewust dat er een regel is dat je niet mag vertellen over je ervaringen met kits, van wie dan ook ?

nico verduin
30 mei 2010, 08:46
Mooi:seriousf:
Meerdere BF kits gebouwd. Documentatie is meestal bepekrt tot schema, layout, paar gaatjes die je moet boren voor het bordje. Chassis vind ik minder. TAD laat eigen chassis vouwen in Duitsland. Echter de naden (die ik tot nu toe gekregen heb) zijn niet gelast. Heb TAD daar eens over gevraagd. Hun stelling is dat op het moment dat hij vastgeschroefd is, zit alles klem.
Ik los dat zelf op door de naden dicht te solderen (Chassis is verzinkt) met S39 en een stevige gasbrander. Als de waterleiding het 50 jaar houdt, zal het chassis dat ook wel doen:seriousf:
En er is geen messing plaat achter de potmeters bij. Dat vind ik wel een gemis.Verder niks mis mee en klinkt goed.
Voordeel van een kit (ongeacht wie hem levert), is dat je nog allerlei mods direct kan aanbrengen (buizen fx loop bijv) wat gemakkelijker gaat als je een kit neemt dan een reeds bestaande.
En er is nog een hele wereld tussen een standaard Kit en een "echte".
Tenslotte, BF amps (kit of de real thing) vind ik wat netter bedraad dan de "bendes" in SF amps.

Dirk_Hendrik
30 mei 2010, 08:58
thanks! Lijkt me niets mis mee!

nico verduin
30 mei 2010, 11:19
thanks! Lijkt me niets mis mee!you're welcome:seriousf: