PDA

View Full Version : EH The Worm (original)



Ibanez666
21 mei 2010, 12:16
Zo, gisteren even gratis (lang verhaal) opgehaald een Vox Tonelab en een EH The Worm. Deze worm is een voor mijn muziek (bluesrocksoul) een welkome aanwinst: Auto-wah/phaser/tremolo/vibrato. Het leuke van dit effect is dat hij ook manual te bedienen is. Dus in de phaser stand kun je dmv de range knop het gitaargeluid aanpassen (phase op een bepaalde spot vastzetten). Erg leuke feature! Ik heb geen idee waarom hij op 16v draait.
Een sample:
http://www.youtube.com/watch?v=34usT_FstBo

De Vox Tonelab is een leuk apparaat, maar moet nog even kijken wat ik daar mee ga doen.



De mijne ziet er behoorlijk wat gebruikter uit dan deze:

http://www.musicstoreonline.com/images/LargerPics/EH_worm.jpg

Nielsje
21 mei 2010, 13:58
16V?! Volgens mij draait 'ie op 24V...

Anyway, gefeliciteerd met je aanwinst, gratis is altijd goed!
Ik heb hem ook ooit overwogen, maar nooit gekocht. In zijn afmeting vind ik de memory man toch interessanter :)

Ibanez666
21 mei 2010, 14:00
16V?! Volgens mij draait 'ie op 24V...

Anyway, gefeliciteerd met je aanwinst, gratis is altijd goed!
Ik heb hem ook ooit overwogen, maar nooit gekocht. In zijn afmeting vind ik de memory man toch interessanter :)

owja foutje! De nieuwe versie is wel een stuk kleiner

Mitch
21 mei 2010, 14:26
Effecten zijn een beetje slap, hij is gevoelig voor bijgeluiden en zijn tweedehands bijna niet kwijt te raken. Ik begrijp dat gratis wel :makeup:

nielsduursma
21 mei 2010, 17:29
Ik heb 'm ook, wel een leuk ding. Maar voor alles wat er in zit geldt dat er beter te krijgen is.
Op die nieuwe (kleine) versie kan je een expressiepedaal aansluiten, dat lijkt me dan wel weer gaaf icm de phaser. Met de wah kan je hem dan dus ook als gewone wah gebruiken.

ThomasR
21 mei 2010, 17:32
Ik heb er ook 1 liggen en ik verkoop hem eigenlijk, gebruik enkel de phaser en neemt nogal wat plek om maar 1 effect van te gebruiken...

mvg Thomas

Ibanez666
21 mei 2010, 18:47
Effecten zijn een beetje slap, hij is gevoelig voor bijgeluiden en zijn tweedehands bijna niet kwijt te raken. Ik begrijp dat gratis wel :makeup:

Ik noem de effecten liever mild en dat is precies waar ik naar op zoek was! :)

titzenpitzer
21 mei 2010, 21:50
Ruist ie niet als de pest? Dat deed de mijne alvast..

budje
22 mei 2010, 00:59
Gratis is gratis zei de zeeuw! Gefeliciteerd dan maar!

Ibanez666
23 mei 2010, 09:32
Ruist ie niet als de pest? Dat deed de mijne alvast..

Niet zoveel last van eigenlijk, maar ik heb hem alleen nog thuis getest.