PDA

View Full Version : kon het weer niet laten



wietse
21 mei 2010, 08:46
liep gisteren langs de used products in leeuwarden en daar stond deze gitaar naar me te roepen.
http://img.photobucket.com/albums/v497/wietse/gerrinez.jpg
http://img.photobucket.com/albums/v497/wietse/gerrinezmercy.jpg
een oude cheapo gerrinez, made in japan, dacht eerst zal wel weer de hoofdprijs voor moeten komen maar dat viel mee, 65 euro, effe goed bekeken hals goed fretwerk wel wat fretwear maar niet hinderlijk, minpunten brug ontbrak, ze hadden een staartstuk gebruikt, en een schakelaar afgebroken.
ik wist dat ik nog zo'n brug had liggen en de naastgelegen electronica zaak die heeft zulke schakelaartjes wel, a 1,50 per stuk.
dus maar meegenomen, ook was hij erg smerig dikke aanslag van een rokerige ruimte, hij plakte er van.
vandaar de lage prijs dus er mankeerde wat aan.
effe zitten prutsen, nog het meeste werk gehad van het zelf maken van een slagplaat uit een oude vhs doos, maar hij is weer speelklaar alleen 1 volume en 1 tonepot zijn niet fris meer maar daar kom je toch pas achter als je de boel zover hebt dat je hem in kan pluggen.
beide nephumbuckers werken prima hij is prima bespeelbaar, alleen de intonatie, ben blij dat alles in dezelfde noot nog valt laten we het zo zeggen, alleen de hoge E is goed.
maar dat is toch de ellende bij zulke bruggen.
gaat weer weg, en heb er denk ik ook al een koper voor, wobbe van een platenzaak had er wel belang bij voor decoratie.
alleen hij is nu iets duurder geworden dan die 65 euro maar ziet er ook weer veel beter uit.

macwilliams
21 mei 2010, 08:56
Hadden wij zo een used products.

almarvk
21 mei 2010, 09:09
Inderdaad wel een grappig zaakje. Ik kijk er altijd wel ff als ik in de buurt ben. Bij de dove overbuurman kom ik ook graag, alleen kost me dat altijd meer dan dat ik van te voren plan! :D

Noid
21 mei 2010, 09:25
Mijn eerste gitaar had dezelfde eigenschappen, (non-carved top, de electronica afdekplaat op de voorkant, nep hum's, alleen een snaarhouder en geen brug). Dat was een Maya, dus waarschijnlijk heeft Gerrinez die daar besteld. Op die gitaar zat trouwens ook alleen een snaarhouder, en niet zo'n type "geintoneerde" brug die jij er op hebt gezet. Dat was origineel, want ik heb 'm gekocht van de kerel die hem nieuw had gekocht. Inderdaad niet geintoneerd te krijgen en die nep hum's die waren microfonisch met distortion (radio rusland, kom er maar in).

Wat dat betreft zijn de instapgitaartjes tegenwoordig toch veel beter.

bass blom
21 mei 2010, 09:26
dat is een mooi ding wietse!

wietse
21 mei 2010, 10:29
Bij de dove overbuurman kom ik ook graag, alleen kost me dat altijd meer dan dat ik van te voren plan! :D

dat is wobbe dus, als die oude platenbaas begint te lullen dan houdt hij eerst niet weer op.
ik doe meestal een rondje used products, kingkong en dan naar wobbe.

noid@ dat staartstuk hoorde er echt niet op, dat rammelde in de studs rond, kantelde helemaal door de snaarspanning, ook de brug die ik nog had liggen paste niet lekker, effe gezocht in m'n onderdelen bakken en ik vond een paar gouden studs met de juiste schroefdraad waar de brug wel lekker stevig in klemde.
ik kan de intonatie wel beter krijgen dan moet ik met een dremel de sleuf aan de lage E kant wat dieper maken, paar milimeter dan wordt het wel beter.

munkie
21 mei 2010, 11:55
Leuk ding Wietse. Wellicht ten overvloede: Gerrinez = Gerritsen (muziekzaak in Den Haag) + Ibanez. Ik kom niet meer zo vaak in LW, die Used products ben ik wel eens geweest, wat een prijzen voor die ouwe troep zeg :makeup:

geert1976
21 mei 2010, 12:41
liep gisteren langs de used products in leeuwarden en daar stond deze gitaar naar me te roepen.
http://img.photobucket.com/albums/v497/wietse/gerrinez.jpg
http://img.photobucket.com/albums/v497/wietse/gerrinezmercy.jpg
een oude cheapo gerrinez, made in japan, dacht eerst zal wel weer de hoofdprijs voor moeten komen maar dat viel mee, 65 euro, effe goed bekeken hals goed fretwerk wel wat fretwear maar niet hinderlijk, minpunten brug ontbrak, ze hadden een staartstuk gebruikt, en een schakelaar afgebroken.
ik wist dat ik nog zo'n brug had liggen en de naastgelegen electronica zaak die heeft zulke schakelaartjes wel, a 1,50 per stuk.
dus maar meegenomen, ook was hij erg smerig dikke aanslag van een rokerige ruimte, hij plakte er van.
vandaar de lage prijs dus er mankeerde wat aan.
effe zitten prutsen, nog het meeste werk gehad van het zelf maken van een slagplaat uit een oude vhs doos, maar hij is weer speelklaar alleen 1 volume en 1 tonepot zijn niet fris meer maar daar kom je toch pas achter als je de boel zover hebt dat je hem in kan pluggen.
beide nephumbuckers werken prima hij is prima bespeelbaar, alleen de intonatie, ben blij dat alles in dezelfde noot nog valt laten we het zo zeggen, alleen de hoge E is goed.
maar dat is toch de ellende bij zulke bruggen.
gaat weer weg, en heb er denk ik ook al een koper voor, wobbe van een platenzaak had er wel belang bij voor decoratie.
alleen hij is nu iets duurder geworden dan die 65 euro maar ziet er ook weer veel beter uit.

leuk ding Wietse.

Zou dit exemplaar bij de Maya fabrieken wegkomen?, hij doet mij erg denken aan een tweetal Condor LP's die ik heb gehad (headstock, control plate)

wietse
21 mei 2010, 14:01
Leuk ding Wietse. Wellicht ten overvloede: Gerrinez = Gerritsen (muziekzaak in Den Haag) + Ibanez.

dat hele verhaal van ibanez en gerritsen is laatst op een ibanez forum ontzenuwd, mogelijk heeft gerritsen wel eens bij ibanez ingekocht maar de naam gerrinez is meer gekozen omdat het lekker bekt.
dit is iets van de hoshino/rokkomann groep waartoe hondo en maya ook behoorden.

dacht vandaag ik moet nog effe naar leeuwarden toe neem dat ding mee voor wobbe, gisteren was hij er erg in geintreseerd, nu hoeft hij hem niet, ouwe mannen wat moet je ermee.
toen maar een ijsje bij la venetia gehaald.

stikel
21 mei 2010, 17:55
Bedoel je de "Wobbe", van de beroemde platenzaak uit de hoofdstad ?


Groet Jan

wietse
21 mei 2010, 21:21
Bedoel je de "Wobbe", van de beroemde platenzaak uit de hoofdstad ?


Groet Jan

jawel, vroeger runde hij platenzaat de put en platenlabel universe tegenwoordig heeft hij een cd zaak in leeuwarden, eigenlijk zou z'n zoon dat doen maar wobbe vindt het zelf veel te leuk.
man wat zou ik graag op zijn zolder rondsneupen ligt daar nog vol met elpee's, singles, cd's en mastertapes uit z'n platenbaas tijd.

MarkS
21 mei 2010, 22:04
@ Wietse, without any judgement snap ik werkelijk de fascinatie voor dit soort ouwe meuk niet. Niet te intoneren, slagplaat van een ouwe vhs doos (for fuck's sake...), veel gepoets en geklooi voor een extra tientje marge, hier moet wel heel errug veel liefde aan te pas komen.. ergens snap ik het wel, ieder vent heeft zo'n zijn voor de buitenwereld onverklaarbare fetish, a man has got to do what a man has got to do..,maar gozer, ik zou die container vol schijnbaar waardevol kachelhout die jij in de loop van de jaren bij elkaar hebt gesprokkeld zonder blikken of blozen in 1 deal omruilen voor 1 gitaar die er echt toe doet. Desalniettemin heb ik volop respect voor hetgeen jou bezig houdt...

fastfolkert
21 mei 2010, 23:00
jawel, vroeger runde hij platenzaat de put en platenlabel universe tegenwoordig heeft hij een cd zaak in leeuwarden, eigenlijk zou z'n zoon dat doen maar wobbe vindt het zelf veel te leuk.
man wat zou ik graag op zijn zolder rondsneupen ligt daar nog vol met elpee's, singles, cd's en mastertapes uit z'n platenbaas tijd.

< flashback naar medio jaren 70> Ach ja, Wobbe van Seijen, van de Put. Met twee luisterruimtes achter in de zaak, de nieuwste LP van de Stones luiteren op zaterdagochtend met een bakje koffie. Wobbe die ook nooit te beroerd was via z'n kanalen een mooie bootleg voor je scoren :cooler: <end flashback>

FF

bat
21 mei 2010, 23:04
Bij de Put was eind jaren tachtig, begin jaren negentig ook een vaste hangout voor mij en m'n vrienden. Een tripje naar Leeuwarden was niet compleet zonder urenlang in die zaak hangen en natuurlijk uiteindelijk niks kopen, want het enige geld dat we nog hadden, hadden we nodig voor bier... Nouja, een groot deel van de albums die ik in die tijd heb gekocht, komen toch wel daar vandaan.

Ik was dan ook redelijk geschokt toen ik - nadat ik verhuisd was - weer eens terug was in Leeuwarden en de zaak verdwenen was. Tegenwoordig herken ik echt bijna niks meer terug in Leeuwarden...

Ah, anyway... wat een lelijke goedkope bak Wietse! :seriousf:

Jordii
21 mei 2010, 23:19
Mooi ding voor 65 euro, hoor! :rockon:

geert1976
21 mei 2010, 23:20
@ Wietse, without any judgement snap ik werkelijk de fascinatie voor dit soort ouwe meuk niet. Niet te intoneren, slagplaat van een ouwe vhs doos (for fuck's sake...), veel gepoets en geklooi voor een extra tientje marge, hier moet wel heel errug veel liefde aan te pas komen.. ergens snap ik het wel, ieder vent heeft zo'n zijn voor de buitenwereld onverklaarbare fetish, a man has got to do what a man has got to do..,maar gozer, ik zou die container vol schijnbaar waardevol kachelhout die jij in de loop van de jaren bij elkaar hebt gesprokkeld zonder blikken of blozen in 1 deal omruilen voor 1 gitaar die er echt toe doet. Desalniettemin heb ik volop respect voor hetgeen jou bezig houdt...

Ik snap Wietse heel goed.

Leuk hoor, het geleuter over fetish, maar dat is onzin, dit heeft hobby......

Om Wietses gitaren als meuk te omschrijven slaat ook nergens op, want ik heb zijn verzamleling al 2 keer mogen aanschouwen en dat is beslist geen meuk kan ik je vertellen.

En kachelhout?, gaat nergens over.

Ik vind het een beetje een loze mening, als je niet eens weet wat Wietse heeft hangen enuh, ze doen het prima kan ik jou vertellen.

MarkS
21 mei 2010, 23:32
Geert, ik ken Wietse's site wel, menigmaal met verwondering doorgebladerd, ter leringh ende vermaeck, een vat vol kennis over obscure ram-planken, er zitten zeker pareltjes tussen, en als je tussen de regels van mijn post door leest zie je wel dat ik er heus wel bewondering voor heb, maar evengoed denk ik bij sommige gitaren gewoon soms (zoals in het laatste voorbeeld) : why?
Ok, leuk en goedkoop gescoord, zeker als je bijv. in alle vroegte opstaat om de markten af te struinen, (een sport op zich) ,leuk om op te knappen met spul dat hij al heeft liggen, maar in the end denk ik dan, wat moet je er in Godsnaam mee?
Dat hij er daardoor een leuk tijdverdrijf mee verkrijgt en er plezier in heeft, soit en echt helemaal niks mis mee, maar al die paar tientjes bij elkaar is in the end toch een andere verdomd goede gitaar.

geert1976
21 mei 2010, 23:40
Geert, ik ken Wietse's site wel, menigmaal met verwondering doorgebladerd, ter leringh ende vermaeck, een vat vol kennis over obscure ram-planken, er zitten zeker pareltjes tussen, en als je tussen de regels van mijn post door leest zie je wel dat ik er heus wel bewondering voor heb, maar evengoed denk ik bij sommige gitaren gewoon soms {zoals in het laatste voorbeeld) : why?
Ok, leuk en goedkoop gescoord, zeker als je bijv. in alle vroegte opstaat om de markten af te struinen, leuk om op te knappen met spul dat hij al heeft liggen, maar in the end denk ik dan, wat moet je er in Godsnaam mee?
Dat hij er daardoor een leuk tijdverdrijf mee verkrijgt en er plezier in heeft, soit en echt helemaal niks mis mee, maar al die paar tientjes bij elkaar is in the end toch een andere verdomd goede gitaar.

daar gaat het hem niet om, goede gitaren heeft die al, het gaat hem juist niet om de merken geilheid, het gaat om het verhaal achter de gitaar en de obscuurheid.

MarkS
21 mei 2010, 23:52
Volkomen begrijpelijk en please til niet te zwaar aan mijn eerste post. Ik zou voor mijn geld gewoon een andere keuze maken, zeker achteraf gezien heb ik toch een klein kapitaaltje verkloot aan dit soort gitaren waar ik met enige discipline voor een beetje doorsparen toch iets beters voor had kunnen kopen. ieder zijn ding natuurlijk.

munkie
23 mei 2010, 19:51
Gun die man zijn hobby toch. Ik had ook niet alle gitaren gekocht die hij op zijn site heeft staan maar dat is omgekeerd natuurlijk ook zo. Er zijn planken bij die nu op Ebay al veel meer doen dan wat hij ervoor heeft betaald. En ze worden alleen maar meer waard. Oude gitaren kunnen hun probleempjes hebben, fretwerk enz. maar ze zijn tenminste echt oud en niet nep relic. Ze hebben gewoon karakter en je hoeft ze niet eerst jarenlang in te spelen. Er zit soms materiaal op, goed hout, messing, wat inmiddels erg duur is geworden. Een solidbody plank kan je bijna altijd weer oplappen tenzij de nek kapot is ofzo.

P.S. Gaf Wobbe Hermanus Brood niet een platencontractje toen die uit de gevangenis kwam na zijn tijd met Cuby? Stukje Nederpopgeschiedenis.

barno
23 mei 2010, 20:04
Volkomen begrijpelijk en please til niet te zwaar aan mijn eerste post. Ik zou voor mijn geld gewoon een andere keuze maken, zeker achteraf gezien heb ik toch een klein kapitaaltje verkloot aan dit soort gitaren waar ik met enige discipline voor een beetje doorsparen toch iets beters voor had kunnen kopen. ieder zijn ding natuurlijk.

de kans dat iemand identiek hetzelfde over jou kan zeggen als je vertelt waar jouw geld aan op gaat is tamelijk groot hoor... Bovendien staat dit soort wietses en safs bekend om echte koopjes op de kop te tikken en regelmatig weer wat weg te doen. denk dat er veel duurdere hobbies zijn

stikel
29 mei 2010, 00:51
jawel, vroeger runde hij platenzaat de put en platenlabel universe tegenwoordig heeft hij een cd zaak in leeuwarden, eigenlijk zou z'n zoon dat doen maar wobbe vindt het zelf veel te leuk.
man wat zou ik graag op zijn zolder rondsneupen ligt daar nog vol met elpee's, singles, cd's en mastertapes uit z'n platenbaas tijd.

Beste Wietse

Was dit topic ff vergeten, maar je hebt volkomen gelijk over Wobbe en mogelijk ook zijn zolder. Als producer deed tie het ook goed. En last but not least: Tis ook nog eens een hele toffe gast.

Groet Jan