PDA

View Full Version : Ibanez SZR520 vs. Jackson JS32T Dinky TBK



Aiz E
21 mei 2010, 00:12
Hello forummembers,

Sinds enkele dagen dit fantastische forum ontdekt! Ik speel al 10 jaar gitaar, weliswaar niet dagelijks...
Na een kalme periode qua gitaarspelen heb ik de smaak nu volledig terug te pakken en wil me een nieuwe
elektrische gitaar aanschaffen. Ik ben naar de winkel geweest en heb er enkele getest. Qua design ben ik
een voorstander van Ibanez. Ik heb ook altijd op een Ibanez EX370 gespeeld. Misschien vandaar mijn
voorliefde :)...

Van alle gitaren die ik heb geprobeerd beviel mij de Ibanez SZR520 het meest. Goeie sustain, speelde zeer
zacht (veel zachter dan mijn huidige), goeie volle klank, ... Mijn vraag is echter of 369€ een goeie prijs is
voor deze gitaar? De verkoper vertelde me dat dit geen nieuwe gitaar is (ze is wel nieuw, maar hangt al een
tijd in de winkel...) Sterker nog ze wordt zelfs niet meer gemaakt!

Tijdens het surfen op het net viel de Jackson JS32T Dinky TBK mij ook meteen op qua design, en kost op
musicstore: 289€.

Even resumeren :supercool: :

1) Is 369€ voor een Ibanez SZR520 een goede prijs voor een gitaar dat niet meer geproduceerd wordt?

2) Voorkeur aan dit model of aan de Jackson?

3) Andere suggesties binnen die prijsklasse

Thanks in advance :)

Bram+
21 mei 2010, 00:52
Alleen al puur en alleen afgaand op specificaties,geldt het standaard antwoord: zelf uittesten, zelf weten. Alleen al in de hals zitten reële verschillen: een geschroefde esdoorn hals met 'Strat' mensuur voor de Dinky tegenover een gelijmde mahonie hals met 'Les Paul' mensuur voor de SZR. Heel kort door de bocht gezegd zet je een meer Les Paul-achtige gitaar tegenover een Stratocaster-achtige gitaar. Ik denk niet dat iemand jou kan vertellen wat jouw voorkeur is.

De EX is overigens wel een hele andere gitaar dan die SZR's. Als je meer zoiets wil, ligt een RG-achtige meer voor de hand (een leuke RGA32 bijvoorbeeld).

Aiz E
21 mei 2010, 01:07