PDA

View Full Version : Skipmondays: Lost



Stratman70
21 mei 2010, 00:01
Onze uitvoering van Anouks Lost tijdens de voorronde van de Clash Of the Coverbands. Helaas wat valse gitaren tijdens de tokkel.
De solo is gefilmd.

We moesten spelen over de aanwezige versterkers en hadden een kwartiertje de tijd voor opbouw en soundcheck, kortom hoop gestress bij mij in ieder geval. Achteraf wel tevreden over mijn geluid. Hoe meer knoppen op een versterker, hoe vervelender ik het vind. Op deze versterker zaten mij teveel knoppen.

Lost (http://www.youtube.com/watch?v=rPtCr1g4Thk)

Graag jullie meningen/tips etc.

HaroldA
21 mei 2010, 00:04
Ehm, zegt de zangeres "Last van Anouk"? (op z'n Nederlands dus)


Edit: Verder heb ik niet echt iets zinnigs toe te voegen, behalve dat ik persoonlijk vind dat als je iets covert je het of zo goed mogelijk op het origineel moet laten lijken of er helemaal je eigen ding van maakt.

Ik vind dat jullie het geen van beiden doen.

pasqual
21 mei 2010, 23:33
een beetje zure reactie van HaroldA, wat uiteraard zijn grootste recht is.
ik kan er namelijk wel degelijk iets zinnigs over zeggen, namelijk dat ik jullie zangeres echt een mooie stem vind hebben. en ten tweede valt je gitaargeluid best mee hoor, maar ik begrijp het helemaal als je op "geleende" spullen moet spelen: het is niet vertrouwd en maakt je onzekerder als nodig. je solo's mogen inderdaad wel iets strakker en op je halselement klonk het een beetje te dichtgesmeerd. dit wijt ik dan maar aan de onbekende apparatuur.
oké, het is geen Anouk maar ik vond het wél goed genoeg.

groeten Pasqual.

HaroldA
21 mei 2010, 23:38
een beetje zure reactie van HaroldA, wat uiteraard zijn grootste recht is..

Mwah... Echt zuur is het volgens mij niet, ik zeg alleen dat het mijn ding niet is.

Samengevat: mooie stem, ok gitaargeluid, niet mijn ding.

VHsologitarist
22 mei 2010, 11:37
Ik sluit mij volledig bij pasqual aan!

Riky
23 mei 2010, 17:53
ik vind de zangeres dus niet echt wat...
Vaak net niet zuiver. Ze heeft wel mooi stemgeluid, maar zingt niet mooi. Heel vlak en behoorlijk staccato.

Jammer dat de akoestische gitarist aan het begin wat fretbuzz heeft door niet nietjes de akkoorden te paken. Zal de stress wel zijn, maar jammer.

Waarom moeten cover bands ook altijd van die eeuwig lnage solo spelen. Valt me vaker op. Vind dat de solo gitarist een gaaf geluid heeft, maar te moeilijk probeerd te spelen voor zijn kunnen. Komt vaak net niet uit met noten en snelheid. Zijn opzich wel ok solo's, maar al die korter was zou en meer opbouw in zitten en heeft ene solo nog nut (is het nog in dienst van het nummer). Nu is het meer een enigsinds mislukte showoff.

Vind de toetsen wel erg gaaf.
Het klinkt allemaal wel ok hoor, maar ben het wel aardig met Harold eens.

Succesh met de Clash!

Stratman70
3 juni 2010, 23:05
Oké, bedankt voor het luisteren en de reacties. Vind deze soms zelf net iets te zuur, maar goed, smaken verschillen. Ik vind onze zangeres echt supergoed.

allonso1990
4 juni 2010, 16:21
Ik ben het deels eens met Riky, naarmate het nummer vordert werd het beter en de zangeres heeft idd een mooie stem maar het is het af en toe net niet.

De solo was opzich wel goed paar dingetjes die niet helemaal lekker lopen maargoed dat is niet zo heel erg. Ik vond alleen wel de vibrato in het begin wat nerveus en te snel, maargoed smaken verschillen;) en op het brugelement klonk de solo vetter!

ateng
4 juni 2010, 16:48
Tis wel leuk maar niet geweldig ofzo en vooral niet voor The Clash.
Het klinkt als 1 van de zovele coverbands en als je een ronde verder wil komen zou je toch echt iets neer moeten zetten wat niet zo standaard is. En de solo zou ik inderdaad inkorten.