PDA

View Full Version : Zware Tremelo



sas62florett
20 mei 2010, 21:44
Hé, beste mensen, ik heb een strat in elkaar geschroefd en alle onderdelen her en der bijeen gescharreld. Alles in gold hardware en Fiesta red a la HM.

Een Warmoth neck AA birdseye met Nico's vintage pick ups custom 54 strat.

Hij is voorzien van een Wilkinson trem en er liggen D'addario EXL 145
012-054 snaren op. Ik heb er 4 veren onder gespannen omdat ik vond dat de snaarspanning de bridge wel erg ver omhoog trok.

Nu bij het uittesten vind dat de tremelo wel behoorlijk zwaar gaat, is dat normaal?

Is het niet zo dat de snaarspanning en de veren elkaar in evenwicht moeten houden en de "wip wap" dan soepel te bedienen moet zijn?

Graag jullie advies, bvd

Keevinkos
20 mei 2010, 21:48
haal er eens 1 veer uit, en schroef het krammetje zo naar achteren totdat ze brug weer goed staat:) En anders dunnere snaren en nog een veer minder...:makeup: ik speel met 010-046 en gebruik 2 veren, de tremolo gaat prima zo:)

pasqual
20 mei 2010, 22:03
ik denk dat met deze snaardikte je altijd een relatief zware trem zult hebben. je hebt zelf al gemerkt dat 3 veren niet genoeg was. inderdaad is het een kwestie van evenwicht van aan de ene kant de snaren en aan de andere kant de veren. maar zowel de snaren als de veren trekken de tremelo dezelfde kant op ( richting de hals ) wat weer betekent dat de tremelo meer weerstand ondervind op z'n kantelmoment ( 6 schroeven of 2 studs ). belangrijker is dat de trem netjes op z'n nulpunt terug komt na gebruik. ik gebruik zelf 010-046 waar de tremelo geen enkele moeite mee heeft ( ook een wilkinson -vintage ). maar troost je; ook met een floyd rose zul je dit probleem hebben met deze snaardikte.

groeten Pasqual.

G.G.
20 mei 2010, 22:12
Ik sluit me aan bij Pasqual. Speel zelf met 0.13 - 0.60 en dat is gewoon zwaar, hoe je de boel ook afsteld en wat voor strattrem je hebt.

sas62florett
21 mei 2010, 09:26
Hoi adviseurs, bedankt voor jullie opmerkingen. Ik ga er mee aan de slag. Gaat goed komen denk ik.:ok: