PDA

View Full Version : Dagje testen



Toosh
20 mei 2010, 21:11
Hello,

Morgen een dagje verlof uitgetrokken om wat amps te gaan testen.
Speel momenteel op een bugera 333 (tijdelijke financiële oplossing) maar aangezien deze terug niet werkt en ondertss al 2 maand in repair is heb ik besloten om mij binnenkort nieuwe amp te kopen. Budget +-1400.

Ik speel op orange 2*12 cab, closed back, die hou ik dus. Verder is mijn mainguitar een lp studio

In de band spelen we stevige ruim gezien alternative rock met grungie invloed.
Nu is er ook een coverprojectje op komst dus heb ik graag wat diversiteit in sound. Een goede clean is dus ook een must.

Wat zoek ik :
stevige scheur, hiervoor zeker niet in deathmetalregionen gaan zoeken
en helder mooie clean. Voor een mooi clean geluid denk ik min of meer aan dit http://www.youtube.com/watch?v=N9Cgem1m94k

Wat heb ik reeds getest:
orange rockerverb: clean vond ik OK en scheur zeer to the point droog. goed maar vond dit vrij beperkt in mogelijkheden.

jvm 410h: clean middelmatig, scheur vond ik goed.

vorige week heb ik een mesa boogie stiletto getest: clean bangelijk mooi. , soort fenderish clean (zijn thans el34 buizen), crunch was super. Alleen ben ik bang dat hij iets te bright was , iets te helder , dat hij dan ook eventuele foutjes in mijn spel zal accentueren (en ja , kgeef grif toe dat deze er zijn, ben zelf zanger in band en moet mijn concentratie wat delen ).

Geteste amps zijn nogal brits georiënteerd inzake klank, dit hoeft niet noodzakelijk, hou ook van een amerikaanse voicing.

Iemand nog een lijstje amps die zeker de moeite waard zijn om te testen ?
Graag had ik ook nog wat ervaringen gehad van eerder geteste amps , zeker de stiletto.

Bedankt alvast

Greetz

Orpheo
20 mei 2010, 21:24
tja, de mark4 die je daar hoort qua clean is naturlijk te gek, maar die gozer kan ook ongelooflijk goed spelen.

maar ik denk dat een mk4 ook wel dan geschikt is voor wat jij zoekt qua tone.

Rutger Molenberghs
20 mei 2010, 22:14
Het heeft misschien niets met je vraag naar te testen versterkers te maken, maar die Bugera hoort fatsoenlijk te werken. Als hij ondertussen al twee maanden in reparatie geweest is, zou ik een nieuwe eisen. Het is duidelijk dat die versterker niet voldoet aan de verwachtingen die je redelijkerwijs bij een versterker hebt. Je kan dan alsnog een nieuwe versterker kopen, maar deze hoort ook te werken! Heb je meteen een backup.

Over die Stiletto: op welke kast/speakers heb je die getest? Sommige kasten met v30's kunnen nogal pinnig zijn. Orange cabinets zijn wat donkerder, dus probeer eens te testen met je eigen cab (moest je dat nog niet gedaan hebben).

pasqual
20 mei 2010, 22:18
mesa boogie stiletto: je zegt eigenlijk al zelf dat je 'm geweldig vind. je bent alleen bang dat foutjes geaccentueerd worden door het heldere geluid?:???:
dit zal toch alleen je spel bevorderen? of zoek je een versterker waarop je geen fouten hoort? die bestaan helaas niet. zolang gitaren door mensen bespeeld worden, zullen er ook fouten gespeeld blijven worden;). succes met de zoektocht ennuh...die mesa mk4 van het filmpje is echt wel een te gekke versterker.

groeten Pasqual.

bass blom
20 mei 2010, 22:33
vond via toosh zijn ubuis linkje deze :p

http://www.youtube.com/watch?v=9RNXXnBfUMg

Toosh
21 mei 2010, 00:37
Yep mark iv is te gek, maar wat buiten budget en moeilijk in te stellen me dunkt.
Bedoeling is ook om goed door de mix heen te komen en met dit gezegd zijnde wil ik zeker geen mark of rectifier mensen pijnigen maar heb steeds de indruk dat bands die hierop spelen net niet door de mix heen komen. Vind ze standalone superwijs klinken maar in bandsituatie schieten ze vaak te kort. Je krijgt die moderne wall of sound met veel bass en treble maar ben er eerlijk waar geen liefhebber van.
Zal waarschijnlijk door slecht in te stellen zijn maar toch...

Over bugera ben ik nooit echt supertevreden geweest.
Clean is zo steriel en klinisch als wat , ik denk dan aan een engl fireball geluid en distortion mist bite en prikt niet goed door de mix.

Ik laat morgen iets weten na dagje testen.

Alvast bedankt

allochthomas
21 mei 2010, 00:54
Misschien eens kijken naar een mark III? is voor jouw budget prima te vinden.

Orpheo
21 mei 2010, 00:55
Yep mark iv is te gek, maar wat buiten budget en moeilijk in te stellen me dunkt.
Bedoeling is ook om goed door de mix heen te komen en met dit gezegd zijnde wil ik zeker geen mark of rectifier mensen pijnigen maar heb steeds de indruk dat bands die hierop spelen net niet door de mix heen komen. Vind ze standalone superwijs klinken maar in bandsituatie schieten ze vaak te kort. Je krijgt die moderne wall of sound met veel bass en treble maar ben er eerlijk waar geen liefhebber van.
Zal waarschijnlijk door slecht in te stellen zijn maar toch...

Over bugera ben ik nooit echt supertevreden geweest.
Clean is zo steriel en klinisch als wat , ik denk dan aan een engl fireball geluid en distortion mist bite en prikt niet goed door de mix.

Ik laat morgen iets weten na dagje testen.

Alvast bedankt
de 4 buiten budget? je hebt ze al voor 1500E als combo, daar haal je geen stiletto voor. en, ze zijn de facto beter in te stellen dan een stiletto, omdat je veel meer kunt 'voicen' in je tone...

marc_o
21 mei 2010, 01:09
de 4 buiten budget? je hebt ze al voor 1500E als combo, daar haal je geen stiletto voor. en, ze zijn de facto beter in te stellen dan een stiletto, omdat je veel meer kunt 'voicen' in je tone...


http://www.feedback.nl/gitaar-versterkers/mesa-boogie/stiletto-deuce-ii-snakeskin

Als je opschiet, heb je 'm voor minder....

iWishmaster
21 mei 2010, 11:13
Stiletto is enorm helder, zelfs op een Orange of Bogner kast (beide relatief warm/donker) vond ik het snerpende, piepende hoog storend. Ook de presence en treble dicht lost dat niet echt op. Het prikt wel goed door de mix en ik kan me voorstellen dat er liefhebbers voor zijn, maar het moet wel echt net je ding zijn.

Ik zou zeggen, kijk eens naar een Orange, bijvoorbeeld de Thunderverb. De clean is specifiek en je moet er van houden, ook niet echt super-clean (snel een klein randje), maar heeft wel karakter, net als de crunch.

Alternatieven zijn er genoeg, 2 ideetjes:
Vox AC30 (beetje in dezelfde hoek als Orange qua karakter, grof gezegd).
Mesa F50 (veel compressie op de drive, moet je van houden)