PDA

View Full Version : een paar zelfgemaakte werkjes



LeendertBrouwer
20 mei 2010, 17:31
Zo, ik heb besloten mijn verlegenheid te overwinnen (het blijft toch vrij persoonlijk, die muziekjes) en mijn probeersels het licht van de wereld te laten zien.

Hier staan wat dingen die ik de afgelopen jaren thuis opgenomen heb naast mijn andere muzikale pogingen.

http://soundcloud.com/leendertbrouwer

Voor mensen met metaalangst: het eerste nummer is nogal metal, de anderen zijn wat softer.

HvV
20 mei 2010, 23:02
Nou die verlegenheid mag je wel weglaten. Hier kun je toch gerust mee voor de dag komen. Poehee. En hoezo persoonlijk? Ga me nou niet vertellen dat je deze muziek voor het eerst wereldkundig maakt of mee naar buiten treed?

Misschien is het handig als je wat meer over je zelf verteld, wat je hebt gebruikt aan apparatuur, of je alles zelf speelt, etc. Dat soort dingen. Maar ik dat je de meesten hier wel weggeblazen hebt. Hehe. Mijn favoriet is That Evening, knappe compositie, erg goed verzorgd spel. Mooie tempo-wisselingen.

pasqual
20 mei 2010, 23:28
oké Leendert, spelen ken je wel maar dit is wel het soort muziek waar je mij mee zou kunnen wegjagen. ondanks dat ik hoor dat je goed speelt, luistert dit niet lekker weg. dit heeft natuurlijk meer met mijn smaak te maken als met jouw spel.

maar gelukkig denkt niet iedereen zoals ik ( zie commentaar hierboven;) ).

groeten Pasqual.

LaurentB
21 mei 2010, 11:38
Daar zitten bijzondere stukken tussen! 'That Evening' is inderdaad mooi, merkwaardig sfeertje. 'Clouds above Clouds' heeft ook mooie passages.

Maar je moet er wel even voor gaan zitten en het niet in de vrijdagavondspits in de auto draaien ;)

LeendertBrouwer
21 mei 2010, 13:04
Bedankt voor jullie reacties!

@HvW: los van een paar goeie vrienden heeft nagenoeg niemand dit nog eerder gehoord nee, behalve dat m'n gitaarleraar graag een track op z'n site wilde zetten, dat moest maar ;) Nogal onzeker over dat soort dingen, en het is naar mijn idee ook nooit echt goed genoeg. Ik heb me voorgenomen meer op de 'snapshot' manier te werk te gaan, als in 'dit is wat ik op dat moment deed, eat it'. Wellicht dat met die insteek mijn angst om met goeie muzikanten te jammen ook eens weggaat (dat wil ik ook graag).

Over mezelf - let's see.. ik speel zo'n 16 jaar gitaar, vanaf m'n 13e. Vooral veel extreme metal gespeeld, de laatste anderhalf jaar ben ik ook klassiek gitaar gaan spelen (maar momenteel trekt de elektrische gitaar me weer meer, dus dat is even on-hold).

Op de nummers die je hebt gehoord speel ik gitaar, bas en toetsen zelf. Ik neem op met Cubase, en gebruik ezDrummer voor de drums. Voor de toetsen gebruik ik een M-Audio Keystation Midi keyboard waarmee ik de Hypersonic VST plugin bedien. Qua gitaren gebruik ik een japanse Jackson Soloist en een Ibanez Universe (7-string). Ik heb ook nog een Ibanez RG7620, maar daar neem ik niet vaak mee op. Behalve Clouds above Clouds is alles qua gitaar opgenomen met een Pod 2.0, en op That Evening zit daar nog een Tubescreamer voor. Voor Clouds above Clouds heb ik een Line6 Spider III gebruikt met een expressie pedaal voor de wahwah. Over die Spider ben ik niet zo heel tevreden, er zit vervelend veel "laag" in - maar dat kan ook aan mijn onkunde liggen. Tegenwoordig zet ik daar een equalizer voor. Ik wil binnenkort eens proberen op te nemen met mijn Roland Cube (daar oefen ik meestal mee), die vind ik echt heel gaaf klinken.

LaurentB
21 mei 2010, 13:09
Goed schrijven is ook nog moeilijker dan goed spelen, vond ik altijd. Doorgaan en veel opnemen, dan ga je vanzelf horen wat je wel en niet moet doen. Ik gebruik ook een POD Pro 2.0. trouwens.
Maar je hebt bijzondere ideeën, dat is iets wat zeker is.

FrankS
27 mei 2010, 01:40
Brouwer! Die 1e 2 kende ik nog niet, donders gaaf!!
Nieuw LF-nrtje van die 1e maken? Speel ik er wel ergens een noot in, that should do the trick.
Shelter is gewoon Holdsworth ad LSD haha. Maar serieus echt briljant. Ging er flink in op, erg mooi :)
NP That Evening, al vaker ge-NP't hier hehe ;)
Die laatste morgen es checken, tijd vliegt hier hehe.

Cool iig dat je het post :)

Don Capo
27 mei 2010, 08:30
Ik vind het in ieder geval lekkere muziek voor op de donderdagmorgen!

LeendertBrouwer
29 mei 2010, 21:16
Mr. Schiphorst! Thanks man :) Oh ik dacht dat ik jou de meeste wel had gemaild, maar dat blijkt dan dus niet zo te zijn - ik mailde steeds minder want ik werd hoe langer hoe ontevredener, haha. Maar ik ga gewoon proberen daar soepeler mee om te gaan. Snel weer m'n muziekjes-opneem-computer fixen, want ik heb nog zat ideeen in m'n hoofd.

@Don Capo: fijn om te weten dat het op donderdagmorgen ook nog te doen is, haha.

FrankS
31 mei 2010, 23:55
cool B) elk nr is ook weer anders bij jou met toch je eigen veelal unieke stijl. Kunnen er weinig zeggen.