PDA

View Full Version : Line out + Koptelefoon aansluiting tube amp



rhcp_schipper
20 mei 2010, 12:09
Hallo,

Ik ben van plan om binnenkort wat meer thuis te gaan spelen(opnemen enz).

Daarom ben ik nu een beetje aan het informeren over mogelijkheden van line out en headphone aansluiting op mijn amp. Dit overweeg ik dan met een powersoak/attenuator met line en headphone aalsuiting. Wel heb ik begrepen dat als ik op laag volume wil spelen, en een mooi geluid wil overhouden ik een Attenuator nodig heb.

Hoe moeilijk is het om een line-out en headphone aansluiting toe te voegen aan een buizenversterker? (is een line out aansluiting ook niet te gebruiken als headphone aansluiting?)

Of is het prijstechnisch gezien toch gewoon beter om een powesoak/attenuator te kopen met alles erop en eraan. Of zijn er nog andere mogelijkheden die ik over het hoofd zie?

Groeten Tim

fredjuh
20 mei 2010, 17:28
Ik heb nou net vandaag mn zelfbouw loadbox afgerond, een virtuele speaker met line out/koptelefoon voor onder 30 euro.

rhcp_schipper
21 mei 2010, 07:37
Ik heb nou net vandaag mn zelfbouw loadbox afgerond, een virtuele speaker met line out/koptelefoon voor onder 30 euro.

Kijk, dat is helemaal super. Was het moeilijk om te bouwen? Klinkt het allemaal een beetje naar behoren?

Dan natuurlijk de ham vraag, zou je het idee misschien met mij willen delen?

Want zelfbouw is natuurlijk altijd leuker!

Groeten Tim

fredjuh
21 mei 2010, 17:51
Ik heb het gepubliceerd, het schema staat in de eerste post van mijn topic. Ik heb sinds dat schema nog dingen veranderd, die heb ik ook beschreven. Anders wil ik nog wel even het schema updaten. Zeg het maar als je verder nog hulp nodig hebt bij praktische dingen, zoals bestellen en bedraden.

rhcp_schipper
21 mei 2010, 20:03
Ik heb het gepubliceerd, het schema staat in de eerste post van mijn topic. Ik heb sinds dat schema nog dingen veranderd, die heb ik ook beschreven. Anders wil ik nog wel even het schema updaten. Zeg het maar als je verder nog hulp nodig hebt bij praktische dingen, zoals bestellen en bedraden.

Hallo Fred,

Was ik helemaal vergeten, had het topic op mijn werk al gezien, daar werden alleen alle plaatjes tegen gehouden.

Bedankt voor de info.

Groeten Tim