PDA

View Full Version : welke versterker heb je nodig...



dasdas_46
25 april 2003, 21:47
als je begint met e-gitaar spelen? dus geen optredens ofzo, alleen echt thuis. is 10 w dan genoeg??? of moet het veel meer, of kan het eventueel minder (8) zijn?

wietse
25 april 2003, 21:53
10 watt is zat thuis.
vergeet niet dat er altijd in rms watt wordt gesproken en dat is best wel luid.
als je een buizen oefen versterkertje koopt kan je met nog minder toe buizen zijn altijd luider namelijk.
en veel meer is niet leuk thuis dan vallen de pannen van het dak af als je de boel een keer opendraait.
heb zelf een 25watt fender champion 110 als ik die verder opendraai dan 4 dan gaat m'n kachel meetrillen.

gerrekat
25 april 2003, 21:54
Nee joh iedereen begint met een 15 watt solid state combootje!

geen probleem gaat hard zat, ik heb een 100 watt buizentop in mijn woonkamer staan denk je dat ik die ooit over de 1 heen zet???



zelfs mijn oude combootje heb ik nooit voluit gehad thuis, 3-4 ging ie hard zat!

gewoon goedkoop beginnen en zie dan maar eens verder!

M Kactus
26 april 2003, 00:22
Het is zoals hierboven al gezegd wordt (waarom doe ik het dan nog :smile:
Als je toch absoluut iets hoger zou willen gaan (voor de kamer + jamsessies, kleine optredentjes) is de roland cube zeer aan te raden!

M Kactus
PS: wil niet irritant doen, maar als je op't versterkers forum kijkt, vind je misschien wat meer respons.

Ohzoso
26 april 2003, 00:39
Goh, ik wist niet dat je in een bejaardenflat woonde gerrekat! lol
Topicstarter:idd, 15Watt is voor woonkamervolume hard zat om mee te beginnen.

Lacrymosa
26 april 2003, 00:44
Mense, dit hoort bij versterkers thuis,

GITAARNET.............WAAR BLIJVEN DE MOD'S EN DE BELOOFDE AANDACHT VOOR HET FORUM!!!!!

CheerS!!

Maiden Michiel
26 april 2003, 10:17
Inderdaad, SLOTJE

Kjiratsiekoedel
26 april 2003, 10:29
mijn eerste versterker (die ik nu heb) is 60W. Ik draai hem niet over de 4. Naja, soms 5, maar dan moet er niemand thuis zijn (vrijstaand huis).

Maar hat was niet mijn eerste gitaar.

Kjiratsiekoedel
26 april 2003, 10:29
mijn eerste versterker (die ik nu heb) is 60W. Ik draai hem niet over de 4. Naja, soms 5, maar dan moet er niemand thuis zijn (vrijstaand huis).

Maar hat was niet mijn eerste gitaar.

skabouter
26 april 2003, 11:33
Maar hat was niet mijn eerste gitaar.


HAHAHA, wel op blijven letten, he :grin:

ik heb nu een 20 watt. prima ding voor thuis. geen gebreken. desalniettemin wil ik wat forsers, voor optredens, en voor het mooie, en om het hebben. kheb een 210 wattige peavey aanbetaald, en volgende maand staat ie hier thuis te trillen.

maar inderdaad, dat ding gaat thuis ook niet over de 1, hoor. dan wordt mama boos :grin:

Kjiratsiekoedel
26 april 2003, 12:21
Hmmm, mijn eerste typfout in een jaar. Naja, jammer.

Mijn vader heeft inmiddels voor zijn band (hij zingt) twee leuke powermixers.

de ene:
6 sporen 350W

de ander:
12 sporen 500W

Dus als ik leuk uitversterkt wil worden....