PDA

View Full Version : Probleem met london city spitfire.



EpiphoneFirebird
19 mei 2010, 18:38
Hallo allemaal!
Ik heb een probleem met mijn london city spitfire.
Ik denk dat hij niet goed geaard is, maar voordat ik hem laat repareren of hem met alle risico's van dien zelf uit elkaar haal zou ik graag jullie mening is willen horen!

Ik heb een Marshall Valvestate 8080 sinds een paar maandjes, en als ik daar met mijn Epiphone firebird op speel hoor je heel zacht geruis als ik mijn distortion eraan heb hangen. Geen probleem natuurlijk, komt doordat het stopcontact niet geaard is.

Maar als ik met mijn London city spitfire erop speel, en de distortion (bij zowel de metal zone als de ingebouwde distortion) staat aan, dan maakt hij een ongelofelijk harde brom. Dus als je niet speelt kan je er bijna niet overheen komen omdat hij zo bromt.

Hebben jullie enig idee hoe dit komt? Ik hoor het wel van jullie?
Alvast bedankt!
Remco

G.G.
19 mei 2010, 18:41
Die heeft single coils en ja, die hebben een "hum" t.o.v. humbuckers. Aarde kan je gemakkelijk nalopen. Schema staat o.a. op www.seymourduncan.com (http://www.seymourduncan.com)
Shielden zou ook kunnen helpen, en zoals je aangeeft: een geaard stopcontact.

Erik70
19 mei 2010, 20:06
Die heeft single coils en ja, die hebben een "hum" t.o.v. humbuckers. Aarde kan je gemakkelijk nalopen. Schema staat o.a. op www.seymourduncan.com (http://www.seymourduncan.com)
Shielden zou ook kunnen helpen, en zoals je aangeeft: een geaard stopcontact.

het enige juiste antwoord is zojuist gegeven. Denk dat deze nu op slot kan ????

Hendriks
19 mei 2010, 20:22
het enige juiste antwoord is zojuist gegeven. Denk dat deze nu op slot kan ????

Nieuwe mod?

Jasper.
19 mei 2010, 20:25
Volgens mij heb je een gitaar gekocht waarop je dacht metal te kunnen spelen. Maar met een strat is dit helemaal niet het geval.

G.G.
19 mei 2010, 20:26
Volgens mij heb je een gitaar gekocht waarop je dacht metal te kunnen spelen. Maar met een strat is dit helemaal niet het geval.

Ooit van Malmsteen en Iron Maiden gehoord?

munkie
19 mei 2010, 20:37
Welkom op dit Vriendelijke Forum Waar Fijne Collega Gitaristen Je Graag Op Weg Helpen .....

:speed:

xeentje
19 mei 2010, 20:40
Ooit van Malmsteen en Iron Maiden gehoord?

DE reden dat mijn LP er nog als nieuw uit ziet:strat:

jutter
19 mei 2010, 20:57
het enige juiste antwoord is zojuist gegeven. Denk dat deze nu op slot kan ????


dan maakt hij een ongelofelijk harde brom. Dus als je niet speelt kan je er bijna niet overheen komen omdat hij zo bromt.

Hebben jullie enig idee hoe dit komt? Ik hoor het wel van jullie?
Alvast bedankt!
Remco

Mooi openlaten want er kan meer aan de hand zijn. Ik heb ongeveer hetzelfde probleem met mijn hagelnieuwe Fender '57 Hot Rod Stratocaster. Die ligt inmiddels op de technische afdeling van Fender. Ik wacht af wat er gaat gebeuren. Shielden en bepaalde punten aarden mocht niet helpen. Als ik weet wat er aan de hand is laat ik het weten.

geert1976
19 mei 2010, 21:03
Die heeft single coils en ja, die hebben een "hum" t.o.v. humbuckers. Aarde kan je gemakkelijk nalopen. Schema staat o.a. op www.seymourduncan.com (http://www.seymourduncan.com)
Shielden zou ook kunnen helpen, en zoals je aangeeft: een geaard stopcontact.

Wel met een humbucker in de brugpositie hè;)

Jouw probleem is eigenlijk een optelsom van een niet geaard stopcontact voor je versterker (veroorzaakt brom) en een single coil gitaar.

Single coils kunnen behoorlijk ruizen en gebrommen, shielden is een optie.
Denk ook eens aan een goede kabel, indien deze matig is, helpt dit ook niet echt mee.
Check ook of je aardingsdraad nog goed is aangesloten vanaf de pots naar de veerhouder (draai de beschermplaat aan de achterzijde los, daar zie je de veerhouder, die aan de body is geschroeft, daar zit als het goed is je aarde draad aan vast gesoldeerd.

Een stratje met drie single coils is nu niet echt een goede combo om metall mee te spelen.
indien je de single coil bij de brug vervangt voor een humbucker ben je al een heel eind.

Er zijn humbuckers op de markt in het formaat van een single coil.
Aanbieders zijn bijvoorbeel Seymour Duncan (blijf weg bij de vind ik schelle little 59er), Dimazio, Artec en GFS.
Check hun sites eens, er staan volgens mij ook vele geluids-samples op die je kunt beluisteren, zodat je een beetje het idee krijgt hoe ze klinken..

geert1976
19 mei 2010, 21:07
Welkom op dit Vriendelijke Forum Waar Fijne Collega Gitaristen Je Graag Op Weg Helpen .....

:speed:

Geef dan zelf ook wat input, zonder te verwijten, want dit scheelt weer ruis......

Hendriks
19 mei 2010, 21:10
Geef dan zelf ook wat input, zonder te verwijten, want dit scheelt weer ruis......

Ik heb zo het idee dat hij ook weer weg is , ook niet vreemdmet zo'n welkom.

Jasper.
19 mei 2010, 21:10
Ooit van Malmsteen en Iron Maiden gehoord?

Ja, ik doelde meer op de single coils. Sorry.

geert1976
19 mei 2010, 21:13
Ja, ik doelde meer op de single coils. Sorry.

Ik begreep je stelling, met standaard single coils is metall met een LC strat geen succes:ok:

jimihattricks
19 mei 2010, 23:51
Jouw probleem is eigenlijk een optelsom van een niet geaard stopcontact voor je versterker (veroorzaakt brom) en een single coil gitaar.

laten we ook niet de Metalzone vergeten... ;)

G.G.
20 mei 2010, 19:15
Ja, ik doelde meer op de single coils. Sorry.

Ik ook hoor. Dacht dat dat ook sc's waren of zijn het van die stacked DiMarzio's? Dan heb ik niets gezegd... schaam , schaam , schaam....

Blijf er wel bij dat het een effect is van singlecoils, niet geaard stopcontact en mogelijk gebrek aan shielding. Weet zeker dat je binnen een uurtje het met 80% kan beperken met aul of kopertape, juiste kabeltjes en de boel eventueel opnieuw solderen (aarlussen?)

EpiphoneFirebird
26 mei 2010, 21:57
Bedankt voor alle reactie,
ga even kijken of ik hem kan shielden, want heb al nagekeken of hij goed geaard is, en dat blijkt het geval te zijn!
Speel ook vooral blues op deze gitaar, maar was gewoon benieuwd hoe het kwam, en of het misschien aan mij lag!
bedankt!