PDA

View Full Version : Sennheiser Antenne bevestiging



mel-aers
19 mei 2010, 10:53
Ik heb afgelopen week een sennheiser gekocht met rackmountkit van een vriend van me.
Nu wil ik de wireless in mijn rack bouwen
Hij had alleen geen kabels om de antennes naar de voorkant te leiden (soort verlengkabel voor de antenne).
Weet iemand wat voor kabels ik hiervoor kan gebruiker? ik heb ook de orginele van sennheiser gezien voor 50 euro wat me toch wel wat veel geld is.

Heeft iemand eventueel wat tips voor mij

HaroldA
19 mei 2010, 12:00
Volgens mij maakt het weinig uit wat voor kabel je gebruikt, zolang je maar dezelfde aansluitingen bij de elektroboer om de hoek koopt...

Ik had destijds een oude coax netwerkkabel gebruikt, daar zitten dezelfde "pluggen" op.

Plant
19 mei 2010, 13:01
Ho ho! Je moet natuurlijk wel 50 Ohm afgeschermde antennekabel gebruiken. Er gaat immers wel RF doorheen en dat moet je allemaal correct afsluiten voor een maximale signaaloverdracht. De connectoren zijn denk ik BNC.

Probleem is dat je die dingen moet 'krimpen' aan de kabel met een speciale (dure!) tang. Maar als je zo'n tang b.v. kunt lenen kun je die kabels natuurlijk veel goedkoper zelf maken.

cluseau
19 mei 2010, 15:08
Zoals Plant zegt idd 50 Ohm coax. De BNC pluggen kun je echter ook in schroefuitvoering kopen. Let dan wel op dat deze voor 50 Ohm kabel is want de 75 Ohm connector is iets dikker en past net niet goed op een 50 Ohm kabel.

Frans.