PDA

View Full Version : is dit een goede keuze?



dasdas_46
25 april 2003, 21:12
voor een echte helemaal beginner??

http://cgi.ebay.de/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=2524143994&category=23 84

dan heb ik het vooral over die laatste van de vier, of iemand moet zeggen dat een andere beter is. ik ben dus echt helemaal een beginner, wil er nog niet mee optreden en dat soort dingen, alleen een beetje voor mezelf spelen.

Luca P
25 april 2003, 21:14
Ha, zou ik niet doen!
Ze zijn allemaal verkeerd om gebouwd!

Zonder dollen, ik heb geen idee.
Ik ken ze niet.

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Luca P op 2003-04-25 21:15 ]</font>

dasdas_46
25 april 2003, 21:16
okee, ben linkshandig :wink: maarre ik weet dat niemand van een afstand kan zien of ze goed zijn, maar er staat wel wat informatie bij en vroeg me af of iemand met die informatie een beetje kon uitmaken of het een redelijke beginnersgitaar is

wietse
25 april 2003, 21:48
als je nu effe met de zoek functie op het forum om stagg gaat zoeken zie je dat er nogal wat over gezegd is.
de conclusie is dat het leuke beginners gitaren zijn maar ook niet meer dan dat.
je kan natuurlijk altijd om iets 2ehands gaan zoeken.
voor gebruikers kritieken moet je op harmony central kijken heb je tenminste een idee wat je er van kan verwachten.
de meeste stagg's komen amper aan een mager zesje toe wat geluid aangaat.

gerrekat
25 april 2003, 21:58
Trek je er niets van aan als je weinig wil uitgaven zal j nooit een topper in huis halen deze zijn volgens mji prima om mee te beginnen.

De reviews op harmony central zijn een grote hoop BUllshit iedereen zit dingen af te kraken waar ze nog nooit op ghebben gespeeld omdat ze toevallig van het concurrerende merk houden.

Of ze zitten hun eigen gear allemaal op te hemelen, BS!

Om te beginnen is dit volgens mij prima, een Epiphone is al snel een heel stuk duurder, maar dit soort gitaren zijn tweedehands helaas geen flikker waard, dus kwijtraken zal je ze niet snel!

hansoonk
25 april 2003, 22:19
Als je net begint hoor en voel je verschillen tussen de gitaren nog niet zo goed. En omdat je niet echt goed weet waar je naar op zoek bent heeft het ook weinig zin om veel aan een gitaar uit te geven. Ik zie bij de muziekwinkel om de hoek wel eens Staggs staan en ze zien er voor de prijs best wel goed uit (ik weet niet hoe ze klinken). Als je in Duitsland koopt, moet je er rekening mee houden dat geld overmaken ook wat kost en dat de verzendkosten wat hoger zijn. In totaal komt er zo'n 20 Euro bij. Je kunt ook overwegen iets tweedehands te kopen. Op http://www.marktplaats.nl staat onder muziekinstrumenten en elektrische gitaren net een tweedehandse Fender-kloon te koop met versterker voor 175 Euro.

Ic3gl0vE
25 april 2003, 22:33
onderste gitaar ziet er leuk uit

FragDaddy
26 april 2003, 00:03
dasdas: ik zie dat dit je eerste gitaar wordt en dat je links ben? ik ben ook links en speel op een normale rechtshandige gitaar, gewoon omdat dat lekkerder aanvoelt dan een linkse.

de eerste keer dat ik een gitaar vastpakte heb ik het ding linksom en rechtsom gedraaid, maar gewoon rechtsom voelde het meest natuurlijk.

wat ik wil zeggen is dat niet ieder linkshandig persoon een linkshandige gitaar nodig heeft.. of het moet voor jou natuurlijker aanvoelen natuurlijk.

ik zou mijn eerste gitaar niet via internet bestellen, maar gewoon naar een gitaarwinkel gaan en me laten voorlichten. neem eventueel iemand mee die gitaar speelt, die heeft vaak wel een idee of een gitaar goed speelt of niet

srv-man
26 april 2003, 00:17
Als je inderdaad nog nooit gitaar hebt gespeeld en linkshandig bent kun je gewoon op een rechtshandige gitaar beginnen en zonder problemen rechtshandig gitaar leren spelen. Ik raad je dat sterk aan te doen, met als groot voordeel dat je veel meer keus hebt.
Als je eenmaal linkshandig bent begonnen kun je niet meer switchen.

Met die Stagg gitaren is verder niks mis, kan ook niet voor deze prijs.

Ic3gl0vE
26 april 2003, 12:48
de eerste keer dat ik een gitaar vasthad, hield ik 'm verkeerd om. De gitaar was rechts, maar ik niet! Nu heb ik 4 rechtshandige gitaren en dat gaat toch wel goed hoor :smile:

Static-M
26 april 2003, 13:27
Ja die onderste ziet er leuk uit, maar dat zegt natuurlijk niks. De elementen op dat ding hebben wel zoon zwart plastic kapje, alsof ze actief zijn ofzo, maar dat zal wel niet voor dat geld. Dan zou het een gevalletje zijn van 'koop elementen en krijg er een gitaar bij!' :grin:

renier
26 april 2003, 20:32
hoor je veel, linkspoten die rechts spelen. goeie vriend van me is ook links, heeft een rechtse charvel custom en speelt iedereen zwaar onder de tafel....

Chris Wolstenholme
26 april 2003, 21:01
ik ben en speel links, wel rechts geprobeerd maar het voelde niet natuurlijk aan, dus dan maar links :smile: alleen weinig keuze :grin:

Negative K3 fan
26 april 2003, 21:04
koop gewoon een rechtshadinge strat en draai die om, ziet er gaaf uit en je hebt een goed excuus, anders kom je zo jimi hendrix achtig over.