PDA

View Full Version : Picking noise



Schuey
18 mei 2010, 20:55
Ik ben nu al 2 avonden bezig, sommige mensen zeggen dat ik me er teveel van aantrek, andere geven me weer gelijk...

http://www.wgeuze.nl/flopflop.mp3

In deze sample erger ik me de nete aan het picking geluid wat je hoort. Ik irriteer me er rot aan, en ik krijg het niet weg, ook niet door mijn pols/plectrum te draaien om de hoek tussen snaren en plectrum te verkleinen. Het wordt wel iets minder, maar is de oncomfortabele houding en het feit dat ik geen tempo meer kan volhouden, niet waard.

Ik gebruik Dunlop Jazz III picks, dus een dikkere plectrum lijkt me overbodig aangezien je hier al iemand dood mee gooit.

Nu heb ik een gaar graf versterkertje uit een starterspakket, zou het daar aan kunnen liggen? Iemand anders zei nog probeer een ander merk snaren. Ik heb nu D'Addario.

Donderdag eens met mijn leraar over hebben. Ik ben er gefrustreerd en chagrijnig van...

jutter
18 mei 2010, 21:06
Mha, valt mee toch?! Als je het wilt verbeteren; inderdaad een andere amp en betere snaren. Ik weet niet of je een transistorbak hebt, maar die zijn sowieso al krasserig.

Schuey
18 mei 2010, 21:32
Yep transistorbakje, hoop dat het daar aan ligt, scheelt een hoop frustratie!

jutter
18 mei 2010, 23:29
Ik gebruik ook de Dunlop Jazz III picks. Daar ligt het niet aan. Probeer eens een andere amp.

Schuey
26 mei 2010, 10:16
Mijn leraar zei het ook al, niet zeuren en spelen. Nu blijft het me wel enigzins storen, maar idd op een andere amp hoorde ik het veel minder. Ook zat ik pas wat muziek te luisteren en hoorde het ook veel in nummers. Nu wil ik dit wil zo min mogenlijk horen in eigen opnames, en heb al wat ge-experimenteerd. Rechte duim en meer op de brug rusten werkt al wat. Nog meer tips?

Jeroensnake
26 mei 2010, 11:04
Compressor heel erg kort en strak instellen. Verziekt je attack en verbergt dat geflop.

Dit is wel een slechte noodoplossing, naar mijn mening. Je kan beter wennen aan het geluid en experimenteren met de houding van je plectrum (hoe kleiner het puntje wat de snaren kan raken, hoe minder kans op bijgeluiden).

Schuey
26 mei 2010, 12:01
Idd dat lijkt me wel een wat rigoreuze oplossing :P Expirimenteren is wel leuk, alleen ik wou dat ik al mijn 'ideale' positie had :sssh: geduld is een schone zaak..