PDA

View Full Version : welke phaser



ThomasR
18 mei 2010, 20:01
hallo

ik ben op zoek naar een phaser. ik had een electro harmonix the worm waar ook een phaser op zit en die vond ik op zich wel goed klinken maar dat is zo een lompe pedaal en hij had vervelende bijgeluiden dus weg gedaan en op zoek naar iets nieuws. Nu dacht ik de mxr phase 90 omdat dat toch de pedaal is als je aan phaser denkt maar nu lees ik op harmony central dat hij een vervelende midboost heeft. kan iemand dit bevestigen? heeft er iemand alternatieven?

mvg
Thomas

EuroCinema
18 mei 2010, 21:23
De Phase 90 sneed van alle phasers die ik gebruikt heb (waaronder een vintage DOD en zo'n gewilde oudere Boss) het beste door de mix. Kan aan een stukje midboost te danken zijn. Honderd keer liever dat dan het bekende effect van een gitaar die live opeens verzuipt in de mix als de phaser, flanger of chorus aangaat. Wel is mijn ervaring dat-ie licht kan oversturen met humbuckers, wat irritant is. Testen met je eigen gitaar dus!

EHX heeft trouwens nog meer phasers, ook een losse kleine voor weinig. Ook even checken.

ThomasR
18 mei 2010, 21:35
net even gekeken naar reviews over die small stone van electro harmonix en daar blijkt dan weer het probleem te zijn dat hij een volumedrop heeft en ik moet zeggen ik had dat met die worm ook en dat was eigenlijk ook nogal ambetant...

Metalheart
18 mei 2010, 21:37
heb een small stone (niet de nano) en geen last van volumedrop...!

supersound en ruisloos

ThomasR
18 mei 2010, 22:15
die mxr phase 90 moet die gevoed worden met een 9V AC adapter ? Hij is namelijk te voeden met een 9V DC batterij ook??

vinni
18 mei 2010, 22:57
Ik heb vanaf morgen wellicht een MXR Customshop '74 te koop.
Daar heb ik zelf een 9v adapter aansluiting in gebouwd.

Ik hou je verder wel op de hoogte via PM.

Groet,
Vinni

the sure thing
18 mei 2010, 22:59
De PM-7 van Ibanez vind ik een geweldige phaser en is nog zeer veelzijdig instelbaar. Een heerlijk freak-pedaaltje

HaroldA
18 mei 2010, 23:05
Ross Phaser. Vetter dan een Phase 90 en minder straaljager dan een Small Stone.

Deze staat al eeuwen te koop dus die kun je vast wel voor een leukle prijs krijgen: http://www.2dehands.be/muziek/muziekinstrumenten/effecten/vintage-ross-phaser-49712466.html

Mitch
18 mei 2010, 23:28
Ik vroeg me al af waar je bleef :seriousf:

De klassiekers zijn de MXR Phase90 en de EH SMall Stone. Ze kunnen, afhankelijk van de exacte uitvoering (en dat zijn er al aardig wat geweest) in verschillende mate hun kwaaltjes hebben als oversturing, volumeverlies, etc. maar voor allen geldt dat het ook wel weer makkelijk te fixen is (of te laten doen). De Phase90 is wat subtieler, meer Pink Floyd's Breathe en de Small Stone ligt er wat vetter op. Beide absolute klassiekers en niet voor niets.
In de categorie oud is de Ross een buitenbeentje. Erg mooie klank, wat vocaler. Maar als je de typische ouwerwetse klank wil is het misschien weer net niet wat je zoekt.
De EH Nano Small Stone is een niemendalletje, lijkt niet op de originele versie.
De Ibanez PH7 is werkelijk verschrikkelijk, de PM7 is uiterst veelzijdig en totaal freaky in te stellen maar als 'klassieke' phaser is -ie niet zo goed geschikt, klinkt iets te metalig. Duidelijk gevalletje digitale phasing.
De oudere Ibanezjes (PT9, bi-phase) zijn zeker niet slecht als je ze voor een redelijke prijs kan vinden. De echte ouwetjes worden vrij regelmatig nog aangeboden, zijn destijds ook vrij goed verkocht. De Phasetone etc. Maar die werken alleen op batterijen.
De Boss PH2 is net als de flanger uit dezelfde serie: redelijk, maar kleurloos.

Fuhgawz
18 mei 2010, 23:55
Yeah, Small Stone de gekste!! De Phase90 heeft mij nooit kunnen bekoren. Het effect vind ik te subtiel en hij heeft een vervelende volumeboost. Zelfs na modificatie. De Small Stone is dik en vet, zoals een phaser hoort te zijn. Die van mij had wel een volumedrop met de schakelaar naar boven, maar met een retourtje D_H kan dat opgelost worden.
De Ibanez PM7 heb ik ook gehad en die vond ik echt super! Zeker voor vage geluiden en freak-effecten, maar je kunt er ook gewone phase geluiden uithalen.

budje
19 mei 2010, 00:00
die mxr phase 90 moet die gevoed worden met een 9V AC adapter ? Hij is namelijk te voeden met een 9V DC batterij ook??

doet het ook met een batterijtje hoor, en best wel lang ook is mijn ervaring. Heb sw mijne op koninginnedag gebruikt gekocht, en heb m nog niet hoeven vervangen.

ThomasR
19 mei 2010, 12:10
wat ik dan niet snap waarom als ze 9v dc van de batterij kan hebben waarom niet van de voeding zoals bijna alle andere pedalen op de markt. dit is toch veel gemakkelijker voor patchkabeltjes en dergelijke

HaroldA
19 mei 2010, 12:16
wat ik dan niet snap waarom als ze 9v dc van de batterij kan hebben waarom niet van de voeding zoals bijna alle andere pedalen op de markt. dit is toch veel gemakkelijker voor patchkabeltjes en dergelijke

Ehm, ik snap het probleem niet? :???:

Phase90: of 9V DC van batterij of 9V DC van een AC adapter.

Henri H
30 oktober 2010, 01:24
Bump! :D

Ik ben nog steeds bezig met het zoeken naar de perfecte phaser, en kwam deze nog tegen: MXR Phase 100 (http://www.thomann.de/nl/mxr_phase_100_bodeneffektpedal.htm)
Onderstaande Youtube filmpjes spreken mij wel aan, maar het effect blijft wat (te) subtiel naar mijn smaak.
Ik ga hem hoofdzakelijk gebruiken met een redelijke crunchy sound.
Is er iemand die het pedaal kent en er zijn mening over kwijt wil?

Een Phase 90 spreekt me sowieso niet aan, en een PM-7 is best wel geinig, maar toch ook weer net niet, bovendien een lelijk en lomp pedaal.
De Ibanez PT-9 en Maxon PT-9 Pro+ klinken niet mooi voor een overstuurde amp naar mijn mening.
M'n Ross Phaser ruist als een gek, hopelijk kan dat nog gerepareerd worden.
Een extra phaser, als backup of voor op een 2e board is ook nooit mis.

Hier 2 soundclips die me wel aanspreken:

http://www.youtube.com/watch?v=AREuTrzrT3s
http://www.youtube.com/watch?v=kLq6HGQyGvg

HaroldA
30 oktober 2010, 01:45
M'n Ross Phaser ruist als een gek, hopelijk kan dat nog gerepareerd worden.

Ik heb hier eventueel nog een Ross Phaser kopie liggen? Had ik bij de meeting van vorig jaar ook bij me. Is wel net ietsjes anders dan de oranje USA versie (deze heeft LM13600 chips, net als de latere Taiwanese Phasers) maar ruist misschien niet op jouw setup...

apekop
30 oktober 2010, 10:14
Yeah, Small Stone de gekste!! De Phase90 heeft mij nooit kunnen bekoren. Het effect vind ik te subtiel en hij heeft een vervelende volumeboost. Zelfs na modificatie.

Mijn Phase 90 '74 reissue heeft geen volume boost. Het zal waarschijnlijk liggen aan welke versie van de (te) vele Phase 90's je hebt.
Ik blijf de Phase 90 toch wel het klassieke phaser geluid vinden.

Fuhgawz
30 oktober 2010, 10:45
Absoluut! Ik had toen een 'gewone' MXR Phase 90. Dit was een jaar of vijf geleden en nog vóór de tijd van de EVH Phase 90, de '74 Script Reissue en andere variaties. Over deze pedalen kan ik dus niet oordelen, maarrrr die Script dingetjes staan er toch om bekend om nog subtieler te zijn dan de 'gewone', dus al helemaal niets voor mij. Ik blijf de Small Stone echt geweldig vinden, hoewel ik er inmiddels een blend aan toe heb gevoegd, waardoor hij nog wat veelzijdiger is.

Mitch
30 oktober 2010, 12:16
Ik dacht dat jij een PM7 had Henri?
Anyway, als je die Phase100 te subtiel vindt dan moet je eigenlijk toch in de Small Stone hoek gaan zitten. De Phase90 is wat klassieker dan de 100 qua klank, de Phase45 nog iets subtieler (maar wel erg mooi) en de Small Stone is duidelijk vetter. Wel wegblijven van de Nano versie en de Small Stone heeft wel een kleine volume mod nodig om écht lekker te prikken.

Henri H
30 oktober 2010, 12:49
Ik heb hier eventueel nog een Ross Phaser kopie liggen? Had ik bij de meeting van vorig jaar ook bij me. Is wel net ietsjes anders dan de oranje USA versie (deze heeft LM13600 chips, net als de latere Taiwanese Phasers) maar ruist misschien niet op jouw setup...Misschien dat ik er nog op terugkom, bedankt voor je aanbod.


Ik dacht dat jij een PM7 had Henri?
Anyway, als je die Phase100 te subtiel vindt dan moet je eigenlijk toch in de Small Stone hoek gaan zitten. De Phase90 is wat klassieker dan de 100 qua klank, de Phase45 nog iets subtieler (maar wel erg mooi) en de Small Stone is duidelijk vetter. Wel wegblijven van de Nano versie en de Small Stone heeft wel een kleine volume mod nodig om écht lekker te prikken.Klopt, ik heb een PM7, en vind het best een geinig pedaal, maar toch ook net weer niet.
Misschien toch ook maar 's een Small Stone ergens proberen, maar die worden niet meer gemaakt toch?
De Phase 100 lijkt wat (te?) subtiel te klinken, vooral met wat gain, maar de sound spreekt me wel aan.

Henri H
30 oktober 2010, 15:05
Oef, GAS!: EarthQuaker Devices Grand Orbiter Phase Machine (http://www.earthquakerdevices.com/devices/grandorbiter.htm)

Dat kan haast niet missen, moet 'm bijna wel worden, freaky dingetje.
Ik had een mailtje gestuurd naar Guitarplayer.nl met de vraag of hij een phase 100 kon bestellen, maar hij kwam met deze optie, ook nog redelijk betaalbaar.
Ik kan 'm zelfs vlakbij testen (guitarplayer in Wijhe, leuk zaakje), dus maar 's gauw daarheen!
Stay tuned. ;)

robert-gitarist
30 oktober 2010, 15:13
Zoals ik al zei bij de vorige meeting, je was weg van het geluid van de Univibe, ik denk dat je gewoon meer in die hoek eens moet gaan kijken en testen ;) Ik denk dat dat veel meer in jouw straatje past dan een phaser.

Henri H
30 oktober 2010, 15:17
Hmm, dat weet ik niet.
Ik vind beide erg mooi, een Uni-Vibe is een geval apart naar mijn idee, en heeft een aparte voeding nodig. Daar heb ik geen zin in.

robert-gitarist
30 oktober 2010, 15:20
Die van mij heeft een apparte voeding nodig, maar lang niet alle vibe's hebben dat nodig ;)

Mitch
30 oktober 2010, 15:22
Klopt, ik heb een PM7, en vind het best een geinig pedaal, maar toch ook net weer niet.
Misschien toch ook maar 's een Small Stone ergens proberen, maar die worden niet meer gemaakt toch?
De Phase 100 lijkt wat (te?) subtiel te klinken, vooral met wat gain, maar de sound spreekt me wel aan.
PM7 net niet fijn voor standaard phaser dingetjes?
Small Stone is wel regelmatig op Marktplaats te scoren, soms al gemod.

robert-gitarist
30 oktober 2010, 15:25
Misschien toch ook maar 's een Small Stone ergens proberen, maar die worden niet meer gemaakt toch?

Jawel, zijn nog volop nieuw te koop voor niet al te veel geld. De Nano-serie moet je links laten liggen zoals Mitch ook al aangaf ;)
Nieuwe Small Stone is dacht ik rond de 60-70 euro.

Henri H
30 oktober 2010, 15:27
Ja, je hebt ook nog de Cool Cat en Dane Electro?
Misschien dat ik in de toekomst nog wel 's zo'n dingetje aanschaf, maar ik wil toch echt ook wel een goeie phaser hoor.

B.v. het soundje van "The Necromancer" van Rush (http://www.youtube.com/watch?v=_qdpSGIz8aw), heerlijk.

Henri H
30 oktober 2010, 15:33
PM7 net niet fijn voor standaard phaser dingetjes?
Small Stone is wel regelmatig op Marktplaats te scoren, soms al gemod.Nee, ik vind de PM7 net niet lekker genoeg, zit één of ander "digitaal" iets in de sound. 't Is zeker geen slecht ding, en al helemaal niet voor €49,- nieuw!


Jawel, zijn nog volop nieuw te koop voor niet al te veel geld. ....Nieuwe Small Stone is dacht ik rond de 60-70 euro.Oh, waar dan?
Op de site van EHX (http://www.ehx.com/browse/chorus-phase-shifters-flangers) staan ze iig niet.

robert-gitarist
30 oktober 2010, 16:09
:dontgeti::dontgeti:

Ik zie nu ook net voor het eerst dat ze niet meer op de site staan van frietbek, thomann en musik produktiv... Enkel nog de Nano versie!
Tsja dan word het toch tweedehands zoeken vrees ik.

Mitch
30 oktober 2010, 16:13
Voor standaard phaser is -ie inderdaad wat minder geschikt en ook ik interpreteer het als een 'digitaal' geluid. Whatever that means :D
Mocht je er nog van af willen moet je me maar PB'en, heb er nog een klein beetje spijt van dat ik 'm heb weggedaan.
Maar voor dikkere phaser die overeind blijft kies ik toch echt voor de Small Stone. Die Earth Quaker klinkt erg goed en breed inzetbaar, maar ik vraag me af hoeveel je van die veelzijdigheid gaat gebruiken.

Henri H
30 oktober 2010, 16:21
Voor standaard phaser is -ie inderdaad wat minder geschikt en ook ik interpreteer het als een 'digitaal' geluid. Whatever that means :D
Mocht je er nog van af willen moet je me maar PB'en, heb er nog een klein beetje spijt van dat ik 'm heb weggedaan.
Maar voor dikkere phaser die overeind blijft kies ik toch echt voor de Small Stone. Die Earth Quaker klinkt erg goed en breed inzetbaar, maar ik vraag me af hoeveel je van die veelzijdigheid gaat gebruiken.Ja, dat is ook een beetje mijn bezwaar aan de Earth Quaker, (én de PM7).
Voorlopig is de PM7 het enige naar behoren werkende phaser-pedaal in mijn collectie, dus wil er nog niet vanaf. ;)

showband
30 oktober 2010, 19:15
als bezitter van bijna 12 phasers is mijn kooptip:
de
DANELECTRO DJ6 PEPPERONI
http://www.thomann.de/nl/danelectro_dj6_pepperoni.htm
staan ook fragmenten op.

33 euro en ondanks de @#$%^behuizing een lekkere vintage phasersound.

Naast de MXR 90 script... doet ie het best fijn.

prijs prestatie is onverslaanbaar.

apekop
31 oktober 2010, 07:37
wow 12 phasers! wat doe je er allemaal mee?....

hoe verhoud de Phase 90 '74 reissue zich tot de rest van de phasers die je hebt?

tommus42
31 oktober 2010, 09:36
Deze lijkt mij wel wat, weet niet of ie een volumedrop heeft (vind ik een onoverkomelijk bezwaar), maar volgens mij veel waar voor je geld, hoewel ik deze te duur vind.
http://link.marktplaats.nl/391529580

Henri H
31 oktober 2010, 11:05
Die DANELECTRO ziet er niet uit, misschien ook een kwestie van wennen, wel een goeie tip, want hij lijkt wel aardig goed te klinken.
Wat die Akai betreft, klinkt wel lekker (http://www.youtube.com/watch?v=mJLxCv6RZUY), maar is veel te groot.

Izegrim
31 oktober 2010, 11:11
Wat is eigenlijk het verschil tussen 4,6,8 en 12 stage phasers?

Liquid_Metal
31 oktober 2010, 12:02
Wat is eigenlijk het verschil tussen 4,6,8 en 12 stage phasers?

Qua geluid is dat hoe soepel ze van fase overgaan. Een 4 stage doet dat met 4 stappen en is daarmee vrij grow. Een 12 stage heeft veel meer flow.

Henri H
31 oktober 2010, 12:05
grow, flow?

Izegrim
31 oktober 2010, 12:07
Wacht... Ik eet wat paddo's, rook een joint en dan lees ik het nog een keer. :hippie:

EDIT
grow moet grof zijn, klopt dat?

zoon van Piet
31 oktober 2010, 12:20
grow en flow! Is vast goed spul in huize Liquid_Metal! ;)

Meer stages geeft een diepere phase. Meer swoesh, dus. Dat kan leuk zijn, maar in de praktijk prefereren de meeste gitaristen 4stage phasers .

Even schaamteloos mezelf quoten..een dag of negen terug schreef ik:


De techneuten in de fx-branche kwamen destijds trots aanzetten met steeds extremere phasers met meer stages, 6 of 10 of zelfs 24. Helaas voor hen prefereerden de meeste gitaristen 4 stage phasers als de Small Stone en Phase 90, die ook populairder is dan de phase 100 met 6 stages.

showband
31 oktober 2010, 13:23
wow 12 phasers! wat doe je er allemaal mee?....

hoe verhoud de Phase 90 '74 reissue zich tot de rest van de phasers die je hebt?

*kuch* mijn script is geen reissue *kuch*

Karakteristiek? Is erg vriendelijk tegen snerperige fuzzdozen. Als je er een zeer krakende fuzz in gooit is het hoog in een keer "part of the sound" Iets wat je met modernere minder hebt. Waarschijnlijk omdat er technisch "betere componenten" in de moderne zitten ;) Een goed voorbeeld van fuzz+oude phaser die top beheest is dave stewart's "heart of stone". Hoewel dit geen 4-stage phaser is. Bij hot chocolate zijn daar voorbeelden van te vinden.

het aantal stages staat voor het aantal kopieën van een fasedraai-circuitje.

Als je een signaal door een elektrisch component zoals een transistor gooit draait ie officieel 180graden in fase... maar dat is nooit precies. Door het 4, 6 , 8 enz keer te doen krijg je een hoorbaar, prettig klinkend, effect. Dit elektronisch in fase verschoven geluid mixt het doosje bij het onveranderde geluid.

een flanger is ook een elektronisch in fase verschoven geluid bij het onveranderde geluid gemixt, maar dan door een elektronische echo. Waardoor het technisch superieur is... maar een heel andere karakteristiek kent.

Izegrim
31 oktober 2010, 14:28
grow en flow! Is vast goed spul in huize Liquid_Metal! ;)

Meer stages geeft een diepere phase. Meer swoesh, dus. Dat kan leuk zijn, maar in de praktijk prefereren de meeste gitaristen 4stage phasers .

Even schaamteloos mezelf quoten..een dag of negen terug schreef ik:

Dus, als ik het goed begrijp is het een kwestie van proberen wat je het leukst vind. Komt het in de praktijk vaak voor dat gitaristen graag 2 phasers (bijv. 4 en 8 stage) op hun board hebben (zoals velen ook een digitale en analoge delay hebben) of is het verschil hiertussen daar te klein voor?

zoon van Piet
1 november 2010, 09:51
Ik heb eigenlijk nog nooit twee phasers op een plank gezien.. wel omschakelbare pedalen, Ibanez maakte bv de prima BPL en PH10 phasers. Persoonlijk vind ik het verschil wel groot, vooral in toepasbaarheid. De 4stage lenen zich voor het kabbelende geluid in cleane stukjes en voor solowerk. De diepere phasers zijn beter voor de speciale effecten. Dus zou het zo gek niet zijn om ze beiden op je plank te hebben. Toch bleef mijn BPL maar kort in mijn effectenbak, ik kom altijd snel terug op mijn ouwe afgetrapte phase 90...

apekop
1 november 2010, 10:10
even een ander vraagje wat hiermee verband heeft:

zou het mogelijk zijn om een level/volume knop op een Phase 90 te (laten) zetten? zodat je het overall volume van de phaser kan regelen, ik bedoel het volume van het hele pedaal.

Izegrim
1 november 2010, 10:33
Ik heb eigenlijk nog nooit twee phasers op een plank gezien.. wel omschakelbare pedalen, Ibanez maakte bv de prima BPL en PH10 phasers. Persoonlijk vind ik het verschil wel groot, vooral in toepasbaarheid. De 4stage lenen zich voor het kabbelende geluid in cleane stukjes en voor solowerk. De diepere phasers zijn beter voor de speciale effecten. Dus zou het zo gek niet zijn om ze beiden op je plank te hebben. Toch bleef mijn BPL maar kort in mijn effectenbak, ik kom altijd snel terug op mijn ouwe afgetrapte phase 90...

Heel duidelijk! Zo weet ik waar ze voor te gebruiken zijn, in welke context. Toevallig ben ik uitgekomen op een T-Rex Tremonti die tussen 4 en 8 stage kan schakelen. Zo is de 4 stage dus wat breder inzetbaar (subtieler?) in mijn spel en de 8 stage voor 'special fx' begrijp ik. Ik kan niet wachten om ermee aan de gang te gaan! De Phase 90 is een 4 stage phaser? En de Small Stone ook toch?

Henri H
5 november 2010, 19:38
Vandaag ben ik naar Guitarplayer(.nl) geweest om de EarthQuaker Devices Grand Orbiter Phase Machine te testen, en ook de Pigtronix EP2 Envelope Phaser.

Beide pedalen vind ik prima in orde, maar met wat gain vond ik het toch minder.
De Earthquaker heb ik ook nog even in de FX-loop getest, maar daar werd het niet echt veel beter van (wel wat).
Uiteindelijk heb ik er niks gekocht, maar het was er wel erg gezellig.

Daarna ben ik nog even doorgereden naar Big One in Zwolle, heb een MXR Script Phase 90 getest en gekocht!
Deze klonk dusdanig goed dat ik hem dus direct wilde hebben.
Thuisgekomen klonk hij op m'n Mesa Stiletto toch een stukje minder, ietwat tegenvallend.
Ik had hem in de winkel getest op een Marshall JCM 800 2204, en dat klonk gewoon echt goed.
Misschien kan ik hem nog terugbrengen....

HaroldA
5 november 2010, 19:49
Thuisgekomen klonk hij op m'n Mesa Stiletto toch een stukje minder, ietwat tegenvallend.
Ik had hem in de winkel getest op een Marshall JCM 800 2204, en dat klonk gewoon echt goed.
Misschien kan ik hem nog terugbrengen....

Ik vond 'm op mijn 2204 ook tegen vallen, een beetje saai... Wat is jouw probleem met de Phase90?

En terugbrengen mag natuurlijk altijd. Da's je recht als consument.

titzenpitzer
5 november 2010, 19:56
Heb de phase100, heb hem alleen met de ehx kunnen vergelijken. Resultaat: zie hierboven. Kijk eens naar de blackout effectors whetstone :) prijzig, maar hij klinkt zo, enorm, vet. En hij is ENORM veelzijdig..

Henri H
5 november 2010, 20:58
Ik vond 'm op mijn 2204 ook tegen vallen, een beetje saai... Wat is jouw probleem met de Phase90?

En terugbrengen mag natuurlijk altijd. Da's je recht als consument.Jij hebt een JMP 2204 toch?
Op de JCM 800 2204 vond ik hem precies goed eigenlijk, volle aanwezige, vintage phaser, echt lekker.
Misschien een beetje saai, maar toch precies wat ik zocht.


Heb de phase100, heb hem alleen met de ehx kunnen vergelijken. Resultaat: zie hierboven. Kijk eens naar de blackout effectors whetstone :) prijzig, maar hij klinkt zo, enorm, vet. En hij is ENORM veelzijdig..Zo'n pedaal zal fantastisch klinken misschien, maar ik zoek eigenlijk een simpeler en ook een goedkoper pedaal.

HaroldA
5 november 2010, 21:07
Jij hebt een JMP 2204 toch?
Op de JCM 800 2204 vond ik hem precies goed eigenlijk, volle aanwezige, vintage phaser, echt lekker.
Misschien een beetje saai, maar toch precies wat ik zocht.

Ik heb ook nog een witte 4104 uit 1983, wat de combo versie van de JCM800 2204 is. En ook daar: saai. ;)

Cageman
5 november 2010, 23:01
Heb de phase100, heb hem alleen met de ehx kunnen vergelijken. Resultaat: zie hierboven. Kijk eens naar de blackout effectors whetstone :) prijzig, maar hij klinkt zo, enorm, vet. En hij is ENORM veelzijdig..

op die Whetstone zit ik nou al paar maanden te gassen.. :crazyhappy:
hooguit zou de nieuwe Empress Phaser daar aan kunnen tippen wat mij betreft. magoed, dat sluit idd andere phasers niet gelijk uit ;)

ik heb nu zelf nog een Artec Vintage Phaser, wat ik ook een geweldig pedaal vind. Redelijk veel instelmogelijkheden door 3 controls. nieuw rond de 50 euries d8 ik.

wireman
7 november 2010, 16:00
Ik heb zelf een script logo (reissue) phase 90 uit de custom shop en die vind ik te gek!! Mooi veel laag en erg subtiel.. Eigenlijk geen last van een volumeboost.. Ik speel over een Fender Bassman LTD, dus van zichzelf een rete cleane versterker. Ik heb een keer een originele '70's 1e generatie Small Stone als logee gehad en ik moet zeggen.. dat was ook echt een waanzinnig ding die me echt erg bekoorde!! (deed zelfs nadenken tot overstappen..) Er staat nu een hele mooie oude 1e gen op MP.. the thing is... Ik kon mijn script logo toen voor een mooi prijsje scoren en ben puur op 'de norm' over gegaan tot aankoop.. Ik ben er erg tevreden mee, maar als ik er blanco in zou staan.. zou ik zeker nog eens goed naar de Small Stone gaan luisteren.. (wel een oude!!!) Wat al gezegd is.. retourtje DH en je ben klaar...

apekop
7 november 2010, 16:56
de phase 90 '74 reissue heeft zeker geen volume boost, eerder een volume drop, zij het een kleine.

showband
7 november 2010, 17:43
een orginele small stone of phase 90 heeft weinig volumedrop. Maar wel een totaal andere klankverhouding. Het hoog is zachter en het midlaag vetter waardoor ie heel fijn klinkt maar bij veel versterkers stukken zachter kan lijken.

Henri H
10 november 2010, 08:39
.... heb een MXR Script Phase 90 getest en gekocht!
Deze klonk dusdanig goed dat ik hem dus direct wilde hebben.
Thuisgekomen klonk hij op m'n Mesa Stiletto toch een stukje minder, ietwat tegenvallend.
Ik had hem in de winkel getest op een Marshall JCM 800 2204, en dat klonk gewoon echt goed.
Misschien kan ik hem nog terugbrengen....Even mezelf gequote voor de duidelijkheid. :)

Ik heb de MXR nog wat uitgebreider getest, en als ik de gain van m'n Stiletto wat lager zet, of de volume-pot v.d. gitaar iets knijp, vind ik het toch wel een erg mooi klinkend pedaal. Voorlopig blijft ie op m'n pedalboard. Bovendien ziet ie er mooi uit, fruitig kleurtje. :)
Voor cleane soundjes is ie ook/vooral erg gaaf.

Henri H
12 februari 2011, 16:06
Ik heb 5 phasers ondertussen:

- MXR Script logo
- Ibanez PH10
- Ibanez PM7
- 2 x Ross Phaser (R99?) één USA (in reparatie) en een Taiwanees.

Alle phasers bevallen mij uitstekend, maar de Ross heeft mijn voorkeur.

Vandaag heb ik de Moonphaser getest bij Guitarplayer in Wijhe (http://www.guitarplayer.nl/moonphaser), en ik moet zeggen, ik heb toch wel lichtelijk GAS gekregen.

Het ding klinkt zoals een phaser hoort te klinken vind ik.
Ik had m'n MXR en PH10 ook meegenomen om een beetje te kunnen vergelijken.

De MXR klinkt wat donkerder, en de PH10 wat helderder dan de Moonphaser die er wat tussen in zit qua sound.
Ook met wat gain blijft het effect goed in tact.
Voordeel v.d. Moonphaser t.o.v. de MXR is dat de Moonphaser een "depth" knop heeft, waarmee je het effect heftiger of juist subtieler in kunt stellen.

Een nadeel vond ik toch wel de layout, en dan met name vanwege de breedte v.h. pedaal, waardoor hij erg veel ruimte inneemt op je pedalboard.
Ook zitten de potmeters ietwat in de weg, en zul je ze bij het aan/uit schakelen wellicht raken met je schoen, en al helemaal met maatje 45 zoals ik. Op zich viel dat laatste nog best mee trouwens....
Nog een nadeel is de prijs, maar hey, je krijgt er wel een te gekke phaser voor terug.

Als je de kans krijgt, en je hebt wat te besteden, ga dan 's bij Guitarplayer langs, dan kun je 'm testen op een HOOK Captain 34, of je neemt je eigen amp mee.
Bovendien heeft ie nog veel meer lekkere pedalen staan, en je krijgt een goed advies, lekker bakkie koffie, en ja, je bent zo een uurtje of 2 aan het kwijlen daar. :p

driftkop
13 februari 2011, 15:14
Ik had eerst een Ibanez PT9, maar die vond ik nergens naar klinken, veel te kil en ik kon er gewoon geen goed geluid uit krijgen. Nu heb ik de DIY 7of9 Phase (http://www.guitarpcb.com/), gebaseerd op de MXR 90, met een schakelaar om van 'block' naar 'script' te gaan. Deze vind ik echt geweldig klinken.

Guinness
13 februari 2011, 21:50
Waarom wordt deze oude koe uit de sloot getrokken?

Muchachooo
13 februari 2011, 21:59
Het was schoppen of een nieuw topic, kies maar...

onrust nv
13 februari 2011, 23:17
Ik zou proberen een Ibanez PT-909 te scoren, erg mooie phaser.
Verder ben ik erg te spreken over Tokai TPH-1(heb ik nog niet)en 2(heb ik)klinken biede verschillend, de 1 is ook heel geschikt op drums. De 2 is behoorlijk snel.
Sovtek smallstone mooie sound wel wat ruis.
Guyatone PS-007 (een van de weinige die een beetje aan de PT-909 kan tippen, wel andere sound).

Henri H
13 februari 2011, 23:30
Waarom wordt deze oude koe uit de sloot getrokken?


Het was schoppen of een nieuw topic, kies maar...Inderdaad, dit was het jongste en meest relevante topic wat ik kon vinden, en ik had enorme behoefte mijn bevindingen te posten, maar vond het geen nieuw topic waard.

De Moonphaser spookt nog steeds door m'n hoofd, te gek pedaal!

onrust nv
14 februari 2011, 10:07
Voor die centen vind ik deze interesanter(hij is A/D hybride!!!!)

www.subdecay.com/product.php?id=11 :soinnocent: :blast:

Er zitten 11 verschillende LFO golfvormen op en tap-tempo

Henri H
14 februari 2011, 10:20
Veel te veel knopjes. :stop:

Jasper.
14 februari 2011, 10:25
Ik heb vorige week zelf een Phas90 clone gemaakt. Met script/block logo switch. Zou hem wel eens naast een originele willen testen.

onrust nv
14 februari 2011, 13:12
Veel te veel knopjes. :stop:

Ja, julie gitaristen zijn niet zo van het tweaken met geluid.

Henri H
14 februari 2011, 13:41
Ja, julie gitaristen zijn niet zo van het tweaken met geluid.Dat was ik wel, heb de nodige multi-FX, met en zonder 4 kabel methode etc. wel gehad..... been there, done that.

Ik heb er geen zin meer in. :)

onrust nv
14 februari 2011, 13:58
Dat was ik wel, heb de nodige multi-FX, met en zonder 4 kabel methode etc. wel gehad..... been there, done that.

Ik heb er geen zin meer in. :)

Is die maxon PT-999 nix voor jouw dan? 1 knop, mooi geluid.

}{Metalmaster}{
14 februari 2011, 14:02
Ross R99 :D!

Ik heb hem sinds een weekje, maar ben er super tevreden mee! Heel erg gaaf geluid! Goed aanwezig geluid, zowel met clean als overdrive klinkt hij top. Moet je eventjes op http://www.effectsdatabase.com kijken of er nog 1 op ebay staat.

Succes!

Henri H
14 februari 2011, 15:01
Is die maxon PT-999 nix voor jouw dan? 1 knop, mooi geluid.Lijkt me best een mooi ding ja!

@metalmaster: ik zag je topic al idd, ROSS beats 'm all! :rockon:

HaroldA
14 februari 2011, 15:07
Ross R99 :D!


@metalmaster: ik zag je topic al idd, ROSS beats 'm all! :rockon:

:soinnocent:

Hallie
14 februari 2011, 16:45
of een DOD fx20C stereo phaser

Tankman
14 februari 2011, 16:56
Even voor de duidelijkheid, en mijn eigen interesse:

Tussen de Small Stone Nano en de Phase 90 Block logo. Wat zijn hier de meningen over. Welke hadden nou een volume drop.

HaroldA
14 februari 2011, 17:11
Tussen de Small Stone Nano en de Phase 90 Block logo. Wat zijn hier de meningen over. Welke hadden nou een volume drop.

Ehm, werk jij niet in een gitaarzaak? :???:

Anyway: de Small Stone Nano schijnt inspiratieloos en mat te klinken en op sommige setups kan hij een volume drop veroorzaken.
Phase 90 Block logo: idem.

Tankman
14 februari 2011, 17:26
Ehm, werk jij niet in een gitaarzaak? :???:

Anyway: de Small Stone Nano schijnt inspiratieloos en mat te klinken en op sommige setups kan hij een volume drop veroorzaken.
Phase 90 Block logo: idem.

Ja, ik werk in een gitaarzaak, maar we hebben momenteel alleen de MXR EVH phaser en heb niet zoveel zin om 2 pedalen te bestellen alleen voor het uittesten. Daarnaast begint de pedalenkast een beetje vol te raken, dus doen we even rustiger aan met bestellen. :D

Maar dus, bij sommige setups veroorzaken ze volume drops? Waar ligt dat aan? Ik heb inderdaad wel met de Nano Clone en de Neo Clone van EHX de volumedrop meegemaakt en dat is echt zwaar irritant. Nou zie ik toch wel veel mensen de Small Stone Nano gebruiken. Ik had enige hoop dat deze het probleem niet had.

Volume drops ben ik bij MXR nog niet tegengekomen. De nieuwe Zakk Wylde Phaser vond ik ook wel interessant, omdat zijn sound ongeveer is wat ik wil met een phaser.

Verder heb ik wel de Boss PH-3 uitgetest, en hij heeft me aardig verrast. Leuk ding, misschien iets te veelzijdig voor mijn doeleindes, maar ach, hij is leuk.

HaroldA
14 februari 2011, 17:29
Ja, ik werk in een gitaarzaak, maar we hebben momenteel alleen de MXR EVH phaser en heb niet zoveel zin om 2 pedalen te bestellen alleen voor het uittesten. Daarnaast begint de pedalenkast een beetje vol te raken, dus doen we even rustiger aan met bestellen. :D

Is de Phase90 niet een must have voor ieder zichzelf respecterende gitaarzaak? :???:

Mijn Phase90 zorgde niet echt voor een volume drop, maar een mid cut. Na het verwijderen van een weerstand werd dat ongedaan gemaakt. Versterkers die al een mid cut hebben zullen waarschijnlijk niets merken van het veranderde mid-gebied.

Tankman
14 februari 2011, 19:27
Is de Phase90 niet een must have voor ieder zichzelf respecterende gitaarzaak? :???:


Dat valt ook wel mee. Zoveel vraag is er niet naar. Bij ons niet in ieder geval. Zodra er iets meer vraag is, zorgen we er wel voor dat hij er is. Bij ons zijn er andere dingen die men veel liever heeft, blijkt.

Liquid_Metal
14 februari 2011, 21:30
Ja, julie gitaristen zijn niet zo van het tweaken met geluid.

De mannen van het bovenbuurmansubforum wel hoor :soinnocent:.

Tankman
14 februari 2011, 23:36
De mannen van het bovenbuurmansubforum wel hoor :soinnocent:.

Hey, jij had toch een Small Stone Nano? Wat zijn jou meningen en bevindingen hierover?

onrust nv
15 februari 2011, 11:03
Lijkt me best een mooi ding ja!

@metalmaster: ik zag je topic al idd, ROSS beats 'm all! :rockon:

Mu-tron Bi phase beats'm all.(ross is trouwens ook om te kwijlen):soinnocent:

Henri H
15 februari 2011, 11:10
Mu-tron Bi phase beats'm all.....

Klinkt goed ja!: http://www.youtube.com/watch?v=oeKS2H44J3A

Samen met een EHX Deluxe Memory Man, en je pedalboard is vol. ;)

tommus42
15 februari 2011, 11:24
:D, Ibanez ph-7 (tonelok), met volume! Maar een Boss ph-2 klinkt beter over een overstuurde versterker.