PDA

View Full Version : Problemen met delay in effects loop van Peavey 5150



ibbie
18 mei 2010, 19:49
Geachte gitaarliefhebbers,

Ik heb een probleem met mijn Boss DD-7 Digital Delay, als hij aangesloten is in de effects loop van mijn Peavey 5150 combo.
Met het clean kanaal is er niks aan de hand en klinkt alles prima, maar om de een of andere reden valt het effect nagenoeg weg wanneer ik naar Lead schakel... Heel in de verte hoor je een vertraging, maar lang niet zo sterk aanwezig als wanneer het clean kanaal ingeschakeld is.

Is dit een vaker voorkomend probleem? Ken iemand dit?

Het ligt niet aan de instellingen van de Delay, want zelf bij zeer gescoopte settings klinkt het lang niet zoals het zou moeten horen.

Ik hoop dat iemand me hier meer over kan vertellen.

Groeten,

Pieter

Sanderltd
18 mei 2010, 20:06
Ik toevallig sinds kort exact dezelfde opstelling. Een 5150 combo + DD7 in de effects loop. Maar bij mij werkt alles erg netjes hoor.
Misschien een defecte buis op je lead kanaal of iets dergelijks? (Hoewel je wellicht zonder je DD7 wél een goed lead geluid hebt?)

ibbie
18 mei 2010, 20:17
Hoi Sander,

Wat geestig! Ja, zonder DD-7 heb ik wel een prima lead-geluid... Als ik hem niet via de FX loop schakel, maar gewoon tussen input en gitaar in, doet hij het ook prima op lead-kanaal. Dan heb je alleen niet het 'zuivere' geluid dat je normaal gesproken wel krijgt in de FX loop.

Zou het door een defecte buis kunnen komen? Zou hij dan niet op het cleane kanaal dezelfde problemen moeten geven?

Sanderltd
18 mei 2010, 22:09
Ik heb absoluut niet veel verstand wat betreft buizen, maar als ik het me goed herinner heeft elk kanaal 2 buizen, soms meer. Dus een setje voor het cleane kanaal en een setje voor het lead kanaal.
Als 1 van die buizen niet goed functioneert, lijkt mij dat er wel iets mis zou kunnen gaan. Maar zoals ik al zeg, daar heb ik eigenlijk geen verstand van!

De 5150 combo's zijn over het algemeen natuurlijk wel al wat oudere beestjes, dus het zou wel eens kunnen dat er iets mis is met de effects loop o.i.d.?

In elk geval, voor een sluitend antwoord, wacht je misschien beter nog even een reactie af van iemand met wat meer know-how. :seriousf: