PDA

View Full Version : Stereo Setup advies



VanMeekeren
18 mei 2010, 19:20
Hallo Heren (en enkele dame),

Samen met onze andere gitarist, zat ik wat te ouwehoeren met stereo-effecten over de PA. Normaal speel ik bijna helemaal zonder pedalen en liefst ook wat oud spul. Momenteel zelfs Strat rechstreeks de JMP2203 in, niks geen bellen verder.

Maar toen ik het intro van Three Doors Down - Kryptonite inzette, klonk dit toch wel verdomde mooi. Echt heel ruimtelijk. Ik had er een heel klein delay-tje in met wat chorus. Ook een tikkeltje reverb om het wat minder stug te maken.

Nu lijkt mij dit ook leuk om dit thuis een beetje te proberen. Dus ik had het volgende bedacht: BIJVOORBEELD

Strat -----> VOX ToneLab -----> (2x) VOX AD50VT voor L en R

of:

Strat -----> G-Major -----> (2x) Orange Tiny Terror voor L en R

--

Budget is op zich niet zo'n probleem, maar laten we het wel leuk houden. Het is voor erbij. Vooral thuis wat pielen, maar misschien ook wel recording.

Hebben jullie nog een idee?


Van Meekeren

bass blom
18 mei 2010, 19:24
een vriend van mij was hier met een boss gt10?
die heeft 2 roland cubes erbij. de 30's denk ik.
klinkt vet.
en betaalbaar, voor thuis.

budje
18 mei 2010, 19:35
of scoor een ouwe 80's gallien Krueger ml250 en sluit die op twee kabinetjes aan (werkt hier prima)

macwilliams
18 mei 2010, 19:40
Ik gebruik ook de G Major om stereo te spelen maar net een beetje anders.

Git- Engl preamp in - G Major - Engl eindtrap op links- marshall jcm 900 rechts
en op beide versterkers weer ieder twee marshall 4.12 kasten.

Heerlijk!!

VanMeekeren
18 mei 2010, 19:46
Ik gebruik ook de G Major om stereo te spelen maar net een beetje anders.

Git- Engl preamp in - G Major - Engl eindtrap op links- marshall jcm 900 rechts
en op beide versterkers weer ieder twee marshall 4.12 kasten.

Heerlijk!!

Goed, ik ben alleen een beetje bang voor de tonesuck uit zo'n beestje. Ik heb ooit eens een rack gehad van een TriAxis + 50:50 .. Hier had ik dan oa ook een GMajor in, maar deze suckte als een Tsjechische hoer tijdens de Gumball.

Ook heeft U (jij?) twee verschillende karakters qua eindtrap. Ik ben echt van plan om de eindtrappen identiek aan elkaar te houden.

Van Meekeren

macwilliams
18 mei 2010, 20:43
Laten we ons gewoon tutoyeren. Straks zeggen ze nog meneer tegen me :seriousf:

Ik geloof dat de Engl (Steve Morse sig) en de Marshall JCM900 de zelfde eindbuizen hebben maar de JCM heeft wel een ander karakter.
De vier cabs hebben ook niet allemaal dezelfde speakers, twee wel en twee niet. Maar het vult elkaar wel aardig aan :D.

Tone suck: volgens mij ben ik daar doof voor ofzo ?
Ik merk daar niks van en volgens mij zijn er meer net als ik.
Misschien heb ik toevallig een lekkere match qua set.

Het is dat je meer dan 100km van me af woont anders zou ik zeggen kom en overtuig jezelf.

sjaak1990
18 mei 2010, 21:32
Die versterkers die jij noemt klinken beiden niet erg groots. Je JMP klinkt denk ik grootser. Denk dat je beter 1 dikkere amp kan hebben, 2 dikke amps in stereo is ook lekker, chorus en dan mijn London City en Brunetti allebei clean gezet, maar wel heel anders, erg mooi!

VanMeekeren
19 mei 2010, 12:08
Nog even los van wat het beste is voor de buck e.d.

Is mijn ruimte uberhaupt wel zo geschikt voor stereo werk? Mijn gezonde verstand zegt van wel, maar nu ik zo'n beetje de eigenlijk verhoudingen zie, weet ik het zo snel nog niet. Hierbij een voorbeeld met actual-size VOX AD50VT's en VOX ToneLab SE. IRL staan de amps op oorhoogte en zit ik net achter de ToneLab te spelen.

Wat denken jullie? Go?

Van Meekeren

http://i384.photobucket.com/albums/oo286/VanMeekeren/Rig.jpg

wytz
19 mei 2010, 12:32
Misschien 2 x een bugera v22 (300 euro, fx loop, vol buizen) en een nova system?
Je kan dan alleen de nova system niet gebruiken om kanalen te schakelen!

hole
19 mei 2010, 12:44
Als het echt alleen voor thuis is, zou ik toch opteren voor twee actieve monitoren (KRK G5 of zo) en de tonelab.

Zit er in zo'n AD50VT ook een loop? Zo nee dan valt de g-major zo goed als af, want dan heb je alles pre-gain, en dat is voor de meeste effecten niet zo mooi.

UnDefined
19 mei 2010, 13:24
Nog een andere mening :hippie::
Als het voor thuis is: een usb/firewire interface kopen (en modeling software gebruiken) daaraan een poweramp hangen en dan stereo naar een 4x12 cab?

Comfortably Daniel
19 mei 2010, 13:45
Nog een andere mening :hippie::
Als het voor thuis is: een usb/firewire interface kopen (en modeling software gebruiken) daaraan een poweramp hangen en dan stereo naar een 4x12 cab?

Dit gaat niet klinken zoals met twee versterkers...helaas.


Ik speel zelf erg veel in stereo. Pedalen...laatste pedaal is een Nova Delay die naar een Twin Reverb en een Sound City 50+ gaat. Klinkt erg "groot" en is gewoon 't makkelijkst uit te voeren. Uiteraard kan het ook met een multi-effect, maar daar ik ben ik zelf dan weer geen fan van ;)

telecastermaster
19 mei 2010, 14:26
Ik ben ook op zoek naar een set powered cabs, voor een stereo set (voor thuis) en ik ben idd niet veel tegengekomen op de markt.

Ik kwam iig de Tech 21 Power Engine tegen http://www.tech21nyc.com/products/powerengine/powerengine60.html
maar die is weer te groot voor thuis.

Wellicht dat het dan toch maar twee Roland Cube-jes moeten worden.

VanMeekeren
19 mei 2010, 16:44
... Wellicht dat het dan toch maar twee Roland Cube-jes moeten worden.

Dat denk ik niet. :makeup: .. Ik ben een beetje anti-Cube. Een jongen met wie ik wel eens lekker jamde in het weekend speelde over een Cube30, ik werd niet bepaald vrolijk van de sound. Zijn spel was weer een heel ander niveau, maargoed. ;)

Anyway. Ik neig nu wat naar een VOX ToneLab SE. Die beviel mij opzich ook goed toen ik hem twee jaar geleden had. Nu nog een beetje de beste (neutrale amp uitzoeken. Ook heb ik zitten denken aan twee eindtrappen. Bijvoorbeeld die 19" dingen van Marshall, en die dan naar een setje cabs leiden.

Van Meekeren

hole
19 mei 2010, 18:17
...of een stereo eindtrap.

VanMeekeren
19 mei 2010, 18:18
...of een stereo eindtrap.

Precies, na wat research kom ik erachter dat een eindtrap van Marshall altijd stereo is. :soinnocent: .. Zou een mooi alternatief zijn :D