PDA

View Full Version : nieuwe versterker



ieme
25 april 2003, 20:56
Hallo,
Vandaag mn mesa combo verkocht (succes dr mee nockie) Morgen wil ik graag op zoek naar een nieuwe versterker. een top met speaker cabinet.

Mesa Boogie
Marshall
Soldano
Engl
VHT
Brunetti


Zoiets zal het gaan worden, hebben jullie tips van zaken waar ze veel van dit op voorraad hebben? Zelf had ik Haarguitar in gedachten....

Alvast bedankt!
Groet,
ieme

Luca P
25 april 2003, 20:59
Koch!

ieme
25 april 2003, 21:05
owja, vergeten!

wietse
25 april 2003, 21:10
music store in leeuwarden de laatste keer dat ik er was hadden ze div koch's mesa's en marshalls staan.
en ook nog lekker dichtbij voor je.
en bob de jong heeft ook nog wel wat staan
ook in leeuwarden.

Sander
25 april 2003, 21:30
Feedback in Rotterdam heeft in ieder geval:
Mesa Boogie
Marshall
Engl
Koch
Hughes Kettner
Peavey

En wat ik persoonlijk relaxed vind aan de Feedback is dat geluidsdichte testcabines hebben waar je zo een versterker mee naar toe mag slepen. Als je effecten gebruikt sleep je de versterker gewoon naar een cabine met effectpedaaltjes bijvoorbeeld, kan je meteen op je gemak testen met effecten enzo. Er hangen ook zat gitaren die je er op in kan pluggen (Fender, Squier, Ibanez, Epiphone, Gibson, Dean, Yamaha). Bovendien zijn ze niet zo duur.
http://www.feedback.nl


<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Sander op 2003-04-25 21:30 ]</font>

Sander
25 april 2003, 21:31
Owja! Op zaterdag is de kantine open, dan kan je er nog een broodje scoren ook, nou als dat geen overtuigend argument is :smile:

gerrekat
25 april 2003, 21:52
Ik snap niet wat iedereen hier met KOCH heeft vind ze eigenlijk niet echt super.

Zou dan liever voor de Marshall gaan, de DSL of TSL!

Ligt eraan wat je erme wil, speel je metal dan is de POWERBALL of 5150 DE AMP!

De POWERBALL heeft bovendin een zeer vette crunch (zou een marshall jaloers op worden) en een zeer goede clean!

speel je meer Rock/Blues etc. dan Marshall!

VHT is mooi, maar VEEEL te duur, datzelfde geld nog in VEEL grotere mate voor MESA.

Ech geloof me in de USA wordt onderdehand neergekeken op Recto's (ook op PEAVEY"S trouwens, terwijl ik mijn XXX toch echt supervet vind!)

Op ebay USA koop je een tweedehands dual recto voor 900-1000 EURO ($ 1000-1100).

Zou mijn ENGL er nooit van mijn leven voor inruilen.

de VHT ULTRALEAD was samen met de diezel VH-4 mijn tweede keus, niet omdat ze onder deden voor de ENGL, vond ze aledrie opngeveer even goed, mett de en een pluspunt hier en de ander een pluspunt daar.

Maar ja als de UL meer dan twee ENGL's kost en dan nog minder veelzijdig is is de keuze makkelijk!

De VH-4 was zeer goed, maar minder in your face en brutaal dan de ENGL!

maar ik zeg je dat is een hele moeilijke en persoonlijke keuze!

Lacrymosa
26 april 2003, 00:46
KOCH!!!!!

oh ja, dit hoort bij versterkers thuis, dus GITAARNET, DOE ER IS WAT AAN!!!!!

CheerS!!

JV
26 april 2003, 00:48
budda, 1350 euro bij van der haar. topdingen

Rectifier
26 april 2003, 01:23
Laat je niet wat aanpraten en ga gewoon testen.
Laat je oren beslissen en niet wat voor naam er op een amp staat.... :wink:

ieme
27 april 2003, 11:51
Ik ben verKOCHt!

V!N
27 april 2003, 12:11
Ga ook eens Marble versterkers beluisteren. Ook buizen, ook Nederlands en in mijn oren veel beter dan Koch.

Nocki
28 april 2003, 10:22
ligt natuurlijk aan wat je wilt een vet of modderig geluid is meestal toch wel marshall iets strakker maar toch nog vrij vet is koch. wel een eigen geluid en wat veelzijdiger maar niet super strak. ligt ook vooral aan de speakers. eng is heel strak en goed betaalbaar. je zei zelf dat je ging sparen voor een recto. die zijn leuk maar wel gelijk een goede kast eronder. ik denk dat goede speakers belangrijker zijn dan een top of dan de vraag welke top. dus beknibbel niet op je kast.
je hebt je mesa verkocht dus je weet wat voor geluid daar in zit. ik denk dat je qua overdrive veel strakker en meer gain kan met een recto maar er is zeker meer dan alleen recto's. ga gewoon proberen en luister naar je voorbeelden. een goed geluid hangt af van je smaak, gitaar, amp en speakers...

succes met zoeken en bedankt voor je spullen.
ps kan je me meer vertellen over de amp? hoelang je m hebt of tie 2e hands was of nieuw. onderhoud e.d.
ik wil ook wel weten wat je ervoor betaalt hebt en ook voor de gitaar. gewoon interesse.

Nocki

Toaster
28 april 2003, 10:28
Heerenveen en Boekel liggen ver uit elkaar maar je kan er ook eens kijken bij Jukebox.

Maar ik geloof dat je onderweg wel 2 x een Feedback passeert en nog 1 x Waveworld. :grin: