PDA

View Full Version : HNAD! Blackstar + Kool & Elfring inside



MjS
18 mei 2010, 17:52
Ik was mijn huidige setup een beetje zat. Had een board met Koch Pedaltone, Visual Sound Route 808 en Digitech RV-7, maar dat had ik aangeschaft toen het voor de band nog praktisch was. Die stopte niet veel later, en zat ik zonder serieuze amp (alleen goedkope transistor). Ik had al langer veel goede dingen over Blackstar gehoord, dus ging ik vandaag naar Max Guitar in Nijmegen om de HT-5 even te testen.

Uiteindelijk het volgende getest:

HT-5 combo: voor het geld een superleuke amp. Op laag volume al erg okay! Vond het alleen niet erg strak klinken.

HT-5 head + Kool & Elfring 112 V30: stuk strakker, al erg lekker maar mist nog net dat ene beetje.

HT-20 combo: ik heb er niet zoveel mee, klonk best goed hoor, maar toch nog wat te plat en dat ding is best groot.

HT-20 head + The Valve 112 V30: lekkere combi, komt al heel erg in de buurt van wat ik zoek. Wat meer body dan de HT-5.

HT-20 head + Kool & Elfring 112 V30: bevalt een stuk beter dan dezelfde combi met The Valve 112, gewoon meer druk, groter geluid, meer wat ik zoek.

Verder niks geprobeerd, ik had gevonden wat ik zocht:

http://slootenwebdesign.nl/blackstar_ke.jpg

De HT-20 head + Kool & Elfring 112 V30.

Ben er erg tevreden mee. Kreeg een prima inruil voor mijn pedalboard, dus meteen maar ingepakt en mee naar huis genomen. De K&E cab klinkt echt super, alsof 'ie groter is, dus ondanks dat 'ie niet mooi onder de HT-20 past toch maar genomen. En de HT-20 zit heel erg in het straatje van de HT-5, zelfde karakter, maar een stuk meer 'body', wat volwassener. For what it's worth: ik zocht meer een Whitesnake scheur dan een AC/DC crunch scheur. Dat laatste deed de HT-5 combo erg goed, maar ik wil 'm wat strakker, en dat lukt de HT-20 icm de K&E heel behoorlijk.

Kan iedereen deze combi aanbevelen! En ook Max Guitar Nijmegen, nog steeds een hele fijne zaak met goede service en aardig personeel. En nu ga ik weer spelen.

EGH
18 mei 2010, 18:12
Ben ook nogsteeds erg benieuwd naar die nieuwe HT series, binnenkort maar eens even proberen er eentje aan de tand te voelen. iig gefelicteerd en veel plezier ermee :)

RoelSmoel
18 mei 2010, 18:26
:makeup:

Waarom hij wel en ik niet?
:dontgeti:

Hahahaha, daar zit ik al eeuwen op te wachten, de HT20, mag ik misschien weten waar ie vandaan komt?:) Bij nader inzien, laat deze vraag maar.. Lees net de beginpost nog eens goed..

Verder, ik heb vernomen dat de clean van de HT20 beter is, en de overdrive van de HT20 meer gain heeft dan de HT5, klopt dat?

Je hebt 'm toevallig niet ook getest met de 2x12 van Blackstar zelf? Ik ben al eeuwen aan het wachten op deze combi..

Maar verder, Blackstar = geil, niets aan toe te voegen:mmmm:

guitarkid
18 mei 2010, 19:01
:makeup:

Waarom hij wel en ik niet?
:dontgeti:



Omdat hij wel een beslissing kan nemen......? :seriousf:

RoelSmoel
18 mei 2010, 19:11
Omdat hij wel een beslissing kan nemen......? :seriousf:

Ik doelde er meer op dat hij bij Max Guitar wel leverbaar is..

guitarkid
18 mei 2010, 19:13
Ik doelde er meer op dat hij bij Max Guitar wel leverbaar is..

Dan bij deze mijn excuus. Maar je voelt 'm wel, toch? ;)

Gr. C.

bass blom
18 mei 2010, 19:22
Dan bij deze mijn excuus. Maar je voelt 'm wel, toch? ;)

Gr. C.

hij niet, wij wel :D

Exi
18 mei 2010, 19:36
Mooie aankoop hoor!:ok:

Wat ik nog even wilde weten:
Functioneert de HT-20 op echt laag volume (conversatie volume) ook goed?
Of is de HT-5 beter als je de amps vergelijkt op laag volume.

Ik ben ook aan het kijken naar een Blackstar amp, in eerste instantie de HT-5, maar qua budget gaat een HT-20 ook wel lukken.
Ik ben ze bij mij in de buurt alleen nog niet tegengekomen.

Ik ben van plan om er een Orange 1x12 cab met V30 bij te nemen.
(@RoelSmoel) De 1x10 cabs van Blackstar halen niet het volledige potentieel van de versterker naar voren als ik de meningen op internet mag geloven.
Ik weet niet of dat voor de 2x12 ook geldt. (Dus potentieel in de zin van grootte of de kwaliteit).

deefke666
18 mei 2010, 19:40
congratulations met je amp :cheerup:
ik ga denk ik voor de 40 watt combo gaan,
in juni komt hij hier bij de muziekwinkel binnen
ik ben er zeer benieuwd naar...

grtz d

MjS
18 mei 2010, 19:41
@Roel:
Ik vond de HT20 combo niet zo super, speakertje stond me niet zo aan. Bovendien wou ik het enigszins compact houden, vandaar de 2x12 niet geprobeerd. En hoewel ik open sta voor het idee dat duurder niet altijd beter is, denk ik niet dat die aan de Kool & Elfring zou kunnen tippen. Wat betreft de clean heb je zeker gelijk, de clean van de HT-5 is prima maar niet echt bijzonder. Die van de 20 een stuk, stuk beter.

@Exi:
Laag volume gaat prima op de HT-20. Beide klinken beter met een beetje volume (logisch), maar ze bleven ook op laag volume zeer, zeer ok klinken. Als je er toch een 1x12 bij gaat nemen, zou ik zeker de HT-20 even goed aan de tand voelen, die vond ik met een goede cab toch wel een stuk lekkerder dan de HT-5, terwijl de comboversies wat minder verschilden naar mijn idee (de HT-20 was wat donkerder van klank).

@deefke666:
Waarom specifiek de 40 watt uitvoering?

Exi
18 mei 2010, 19:50
Ok, bedankt!
Ik woon in een rijtjeshuis en ik wil de buren niet teveel tot last zijn.
Het grote voordeel van de HT-20 is naar mijn idee ook zijn ingebouwde reverb wat weer een pedaaltje scheelt.

Zo'n K&E cab schiet helaas boven mijn budget, maar het lijkt mij inderdaad een perfecte combinatie met een Blackstar amp. Viel spass met je nieuwe aanwinst!:)

deefke666
18 mei 2010, 20:01
ik ga zowel de 40 als de 20 watt versie testen hoor
ik heb nu de ht5 combo en ik ben er wel best tevreden over alhoewel ik hem soms wat donker vind klinken...
bij optredens heb ik regelmatig die ht5 meegenomen in de plaats van mijn engl thunder en dan met een micro mee door de mengtafel gestuurd, maar het volume van de amp zelf is dan eigenlijk net niet hard genoeg....

maar aangezien ik toch altijd doorstuur naar de mengtafel maakt het niet veel uit of het de 20 of 40 watter wordt, ik vermoed dat de 40 watt toch wat langer clean zal blijven

en een combo is makkelijker voor mij ivm vervoer, met de pa installatie, twee gitaren, al de statieven en pedaalbord in de auto is er niet veel plaats meer over voor een head en cab haha

grtz d

MjS
18 mei 2010, 20:09
Ok, bedankt!
Ik woon in een rijtjeshuis en ik wil de buren niet teveel tot last zijn.
Het grote voordeel van de HT-20 is naar mijn idee ook zijn ingebouwde reverb wat weer een pedaaltje scheelt.

Zo'n K&E cab schiet helaas boven mijn budget, maar het lijkt mij inderdaad een perfecte combinatie met een Blackstar amp. Viel spass met je nieuwe aanwinst!:)
Voordeel van de Blackstars is ook de speaker emulated out, kun je via mengpaneeltje eventueel zelfs met koptelefoon spelen (master kan dan op 0). Maar ook gewoon met de master heel laag is het nog fatsoenlijk spelen. Ingebouwde reverb was voor mij ook erg prettig, kon mijn Digitech reverbje weg (als 't maar een beetje galmt ben ik allang blij). De K&E is heel mooi, maar het is wel een specifieke, strakke sound waar je van moet houden.


ik ga zowel de 40 als de 20 watt versie testen hoor
ik heb nu de ht5 combo en ik ben er wel best tevreden over alhoewel ik hem soms wat donker vind klinken...
bij optredens heb ik regelmatig die ht5 meegenomen in de plaats van mijn engl thunder en dan met een micro mee door de mengtafel gestuurd, maar het volume van de amp zelf is dan eigenlijk net niet hard genoeg....

maar aangezien ik toch altijd doorstuur naar de mengtafel maakt het niet veel uit of het de 20 of 40 watter wordt, ik vermoed dat de 40 watt toch wat langer clean zal blijven

en een combo is makkelijker voor mij ivm vervoer, met de pa installatie, twee gitaren, al de statieven en pedaalbord in de auto is er niet veel plaats meer over voor een head en cab haha

grtz d
Tja, de HT-20 is best leuk, maar ik vond 'm donkerder klinken dan de HT-5 eigenlijk. Misschien ook iets met positionering? Ik vond de HT-5 scherp genoeg als het moest.

deefke666
18 mei 2010, 20:13
oh, je vind de 20 watt nog donkerder....???
ik vind de ht5 soms een beetje donker ja, maar dat komt voor mij goed uit haha, ik heb namelijk nogal de neiging om met een redelijk scherp geluid te spelen :soinnocent:
binnenkort testen zal mij een wijzer man maken :seriousf:

dml
18 mei 2010, 20:19
Marco, gefeliciteerd met je aankoop.
Vraagje: is het "tolex" om de K&E echt tolex of meer kunstleer-achtig en zacht? Ik heb nu een aantal K&E cabs gezien maar deze waren allen voorzien van dat skai-achtige spul, niet het harde tolex dat je bij Marshall, Mesa, Bogner, enz. ziet.

RoelSmoel
18 mei 2010, 20:43
Hier ook nog een vraagje:
Hoe gaat die mastervolume precies in z'n werk bij een buizenamp? Kan ik dan bijvoorbeeld het volume van het clean kanaal op 10 zetten, en dan met het mastervolume bijvoorbeeld maar een laag volume instellen, zodat ik toch het randje/oversturen van de eindbuizen heb? Of werkt dat anders?

Verder sta ik open voor adviezen wat cabs betreft, hier ben ik totaal een nul in wat dat betreft, mijn kennis reikt niet verder dan Blackstar HT110:makeup:

Maargoed, ik ga jouw topic niet meer verder bevuilen, ik ga weer verder zeuren in mijn eigen topic:soinnocent:

MarkS
18 mei 2010, 21:04
De HT5 heeft enkel een volume knop voor het clean kanaal, geen master.

MjS
18 mei 2010, 21:06
Marco, gefeliciteerd met je aankoop.
Vraagje: is het "tolex" om de K&E echt tolex of meer kunstleer-achtig en zacht? Ik heb nu een aantal K&E cabs gezien maar deze waren allen voorzien van dat skai-achtige spul, niet het harde tolex dat je bij Marshall, Mesa, Bogner, enz. ziet.

Hey Dennis, ik ben niet zo'n tolex kenner... Voor mij persoonlijk maakt de tolex ook weinig uit, heb toch geen bandactiviteit op dit moment. Maar het spul is dezelfde als op hun website staat, de 'black bull'. Voelt niet harder of zachter dan de tolex op de Blackstar. Je kunt echter ook custom tolex kiezen. Kool & Elfring - cab covering (http://kool-elfring.com/Pages/English/kool-elfring-coverings-eng.html)


Hier ook nog een vraagje:
Hoe gaat die mastervolume precies in z'n werk bij een buizenamp? Kan ik dan bijvoorbeeld het volume van het clean kanaal op 10 zetten, en dan met het mastervolume bijvoorbeeld maar een laag volume instellen, zodat ik toch het randje/oversturen van de eindbuizen heb? Of werkt dat anders?

Verder sta ik open voor adviezen wat cabs betreft, hier ben ik totaal een nul in wat dat betreft, mijn kennis reikt niet verder dan Blackstar HT110:makeup:

Maargoed, ik ga jouw topic niet meer verder bevuilen, ik ga weer verder zeuren in mijn eigen topic:soinnocent:

Mastervolume maakt alles zachter, that's it. Geluid verandert ook iets van klank. Dus wat jij zegt, dat kan, maar zeker dat soort geluiden klinken beter als je de master hoger zet. Oversturing van de eindbuizen gaat alleen lukken met een powersoak.

Mbt cabs, die K&E is echt geweldig, maar als je op je budget moet letten kan ik me voorstellen dat je ze wat prijzig vindt. Gewoon wat dingen proberen dan. Aan de andere kant, een goedkope cab wordt je misschien sneller zat. Ik weet wel, deze die blijft, ook als ik een andere top koop.

@MarkS: de HT-20 heeft wel mastervolume, vandaar.

RoelSmoel
18 mei 2010, 21:12
Mastervolume maakt alles zachter, that's it. Geluid verandert ook iets van klank. Dus wat jij zegt, dat kan, maar zeker dat soort geluiden klinken beter als je de master hoger zet. Oversturing van de eindbuizen gaat alleen lukken met een powersoak.

Mbt cabs, die K&E is echt geweldig, maar als je op je budget moet letten kan ik me voorstellen dat je ze wat prijzig vindt. Gewoon wat dingen proberen dan. Aan de andere kant, een goedkope cab wordt je misschien sneller zat. Ik weet wel, deze die blijft, ook als ik een andere top koop.


Weer wat geleerd:)

Kool & Elfring zie ik hier in het zuiden niet zo.. Zijn er specifieke adressen waar deze cabs worden verkocht? (alleen de grotere zaken in Nederland, etc..)

EGH
18 mei 2010, 21:15
@deefke666:
Waarom specifiek de 40 watt uitvoering?

Nou zie ik al dat hij geantwoord heeft, maar de HT-40 heeft natuurlijk 20 extra Wattage dus geeft je wat meer headroom. Echter heeft hij ook nog een paar extra voice switches heeft. Zo heeft hij een voice switch voor het clean channel én een voice switch voor het overdrive channel (twee losse dus), en een dark/bright switch voor de reverb. Dat terwijl de HT-40 'slechts' 70 euro duurder is dan de HT-20. Lijkt mij die 70 euro wel waard.

MjS
18 mei 2010, 23:35
Weer wat geleerd:)

Kool & Elfring zie ik hier in het zuiden niet zo.. Zijn er specifieke adressen waar deze cabs worden verkocht? (alleen de grotere zaken in Nederland, etc..)
<d'oh> hun website misschien? </d'oh>


Nou zie ik al dat hij geantwoord heeft, maar de HT-40 heeft natuurlijk 20 extra Wattage dus geeft je wat meer headroom. Echter heeft hij ook nog een paar extra voice switches heeft. Zo heeft hij een voice switch voor het clean channel én een voice switch voor het overdrive channel (twee losse dus), en een dark/bright switch voor de reverb. Dat terwijl de HT-40 'slechts' 70 euro duurder is dan de HT-20. Lijkt mij die 70 euro wel waard.

Ja goed punt van de headroom. Clean kan me gestolen worden :punk: nouja, is mooi als het kan hoor, maar od kanaal weegt zwaarder.

BTW, als iemand nog een zo goed als nieuwe Koch Pedaltone, Digitech Hardwire RV7, Visual Sound Route 808 of hardcase Pedaltrain nodig heeft, ff naar Max Guitar Nijmegen! ;)

Oh, had ik al verteld dat de Blackstar heel mooi clean wordt als je met het volumeknopje op je gitaar speelt.

MjS
19 mei 2010, 22:20
En een korte soundsample! Even de gegevens op een rijtje:

Instellingen Blackstar:
Master: erg laag, op 1 of 2 (uit 10, hij gaat niet tot 11)
Reverb: op 3 a 4
ISF: 6 a 7
Treble, Mid, Bass: 5 (midden)
Overdrive eerste stuk: volume 5, gain 3 a 4
Overdrive tweede stuk: volume 4, gain 6
Clean tone en volume: 5

Mic: Sennheiser MD441 tussen rand en centrum van speaker in, iets naar binnen gericht en circa 2cm van speakerdoek.

Ik heb zowel met de mic als met de direct out opgenomen. De mic opname zit helemaal geen nabewerking op, op knippen en plakken na (geen EQ of zo). De eerst direct out opname zit ook geen EQ op maar die klinkt niet. Daarna even vanaf 5k -6dB gedaan en klinkt al een stuk bruikbaarder.

Opname: eerst gain wat lager, daarna wat hoger, daarna clean. Ik heb hier en daar met de volumeknop van gitaar en met de kracht van m'n aanslag gespeeld. De master stond verschrikkelijk laag, je hoort me af en toe nog aanslaan.

Mic opname (6:15, 320kbps, 15mb): Mic opname (http://dl.dropbox.com/u/1955976/blackmic0.mp3)

Direct out opname zonder EQ: Direct out opname (http://dl.dropbox.com/u/1955976/blackdirect0.mp3)

Direct out opname met EQ: Direct out opname EQ (http://dl.dropbox.com/u/1955976/blackdirect1.mp3)

Ik vind het zelf wel aardig klinken, de MD441 is geen super mic voor gitaarcabs. De algehele miked sound vind ik te compressed klinken. Heeft vast alles te maken met de mic, de plaatsing en het lage totaalvolume. De direct out is ook heel bruikbaar, maar de versterker had ik ingesteld op hoe het in m'n kamer klonk. Bij de direct out moet je wat zuiniger zijn met treble, maar die is zeker bruikbaar. Kan me goed voorstellen dat je 'm live gewoon in de mengtafel prikt en met die EQ al een hele prima sound kunt neerzetten.

Nu ben ik best benieuwd naar jullie mening. Tips mbt het opnemen en het instellen van de versterker zijn welkom, voor speelstijl niet (ik kloot maar wat aan :) ).

Exi
19 mei 2010, 23:21
:blast:

Man, wat is dit toch een lekkere amp!
Een 'korte soundsample' is wel wat te bescheiden, ik zit nu toch al zo'n 10 minuten te luisteren naar de miced en post EQ. Heerlijk!:ok:
Low-gain klinkt ook verrassend goed.
De opname met de MD441 klinkt inderdaad wel heel erg compressed en de direct out klinkt lekker rauw en breed.

Welke gitaar heb je gebruikt voor de opname?

MjS
19 mei 2010, 23:26
Welke gitaar heb je gebruikt voor de opname?

D'oh! :roll: helemaal vergeten te zeggen ;) Gitaar is een EB MM Silhouette Special (HSS).

De direct out is inderdaad verrassend goed, maar ik vind alsnog de miked versie net iets lekkerder. Misschien denk ik daar morgen anders over, heb vandaag natuurlijk een poosje gespeeld dus vermoeide oren.

Paragon
20 mei 2010, 11:08
Hij klinkt zeker lekker, vooral de emulated out na de eq (al is het maar een beetje aangepast, maakt een zee van verschil).

Vraagje, je kon toch ook headphones op die emulated out aansluiten?
En wat voor emulated out is het? standaard gitaarkabel? of zo een kleinere headphone uitgang?

paragon

MjS
20 mei 2010, 14:00
Vraagje, je kon toch ook headphones op die emulated out aansluiten?
En wat voor emulated out is het? standaard gitaarkabel? of zo een kleinere headphone uitgang?

Nope, volgens mij kan dat op de HT-5 wel. De HT-20 heeft een jackuitgang die je op een line-ingang kunt aansluiten (interface, mengpaneel).

RoelSmoel
22 mei 2010, 15:15
Nope, volgens mij kan dat op de HT-5 wel. De HT-20 heeft een jackuitgang die je op een line-ingang kunt aansluiten (interface, mengpaneel).

Op de HT5 kan dat inderdaad wel..

Samples klinken verdomd goed! Heb je ze al gepost op het Blackstar forum? Zag dat je daar nl. ook lid van bent geworden..

MjS
22 mei 2010, 22:13
Op de HT5 kan dat inderdaad wel..

Samples klinken verdomd goed! Heb je ze al gepost op het Blackstar forum? Zag dat je daar nl. ook lid van bent geworden..

Thanks! Ja, heb ze ook maar daar neergezet. :)

RoelSmoel
22 mei 2010, 22:20
Hoe zit dat trouwens met de lengte van de kabel van de footswitch? De eerste HT5-jes blijken een korte kabel te hebben, hele korte.. Ik heb een vrij lange (blijkbaar ben ik een van de weinigen, ik heb een keer de schakelaar in de footswitch kapot gehad, eerst een nieuwe mee voor garantie; kabel te kort, daarna maar een nieuwe schakelaar erin laten zetten onder garantie..)

Heb de samples net nog eens geluisterd, en ze blijven goed klinken:makeup:

MjS
22 mei 2010, 22:23
Hoe zit dat trouwens met de lengte van de kabel van de footswitch? De eerste HT5-jes blijken een korte kabel te hebben, hele korte.. Ik heb een vrij lange (blijkbaar ben ik een van de weinigen, ik heb een keer de schakelaar in de footswitch kapot gehad, eerst een nieuwe mee voor garantie; kabel te kort, daarna maar een nieuwe schakelaar erin laten zetten onder garantie..)

Heb de samples net nog eens geluisterd, en ze blijven goed klinken:makeup:

Eh, is geen hele korte kabel nee. Heb hem even niet bij de hand maar hij is toch wel een metertje of 2.

RoelSmoel
22 mei 2010, 22:30
Eh, is geen hele korte kabel nee. Heb hem even niet bij de hand maar hij is toch wel een metertje of 2.

Dan heeft Blackstar naar de HT5-bezitters geluisterd..

Hoe bevalt hij verder? (heb ik nog niet zo veel over gehoord, ik stel alleen maar van die domme vragen..)

Paragon
24 mei 2010, 09:59
Als je naar de combos kijkt van 20 en 40 watt, heeft de 20 watt dan genoeg clean headroom om een drummer bij te kunnen houden (redelijk harde drummer maar niet versterkt). Of denken jullie dat je dan toch beter voor de 40watt kunt gaan?

Paragon

RoelSmoel
24 mei 2010, 10:12
Als je naar de combos kijkt van 20 en 40 watt, heeft de 20 watt dan genoeg clean headroom om een drummer bij te kunnen houden (redelijk harde drummer maar niet versterkt). Of denken jullie dat je dan toch beter voor de 40watt kunt gaan?

Paragon

Volgens iemand op het Blackstar forum is 20 watt genoeg, hij speelt death metal met een keiharde drummer, en komt boven alles uit, zegt hij.

deefke666
24 mei 2010, 10:18
deathmetal misschien wel ja maar clean spelen met een harde drummer dat kan je toch vergeten hoor :soinnocent:

RoelSmoel
24 mei 2010, 10:27
deathmetal misschien wel ja maar clean spelen met een harde drummer dat kan je toch vergeten hoor :soinnocent:

Clean gaat ook ontzettend goed met veel headroom volgens de persoon;)

Pepe
24 mei 2010, 11:56
Probleem, volgens collega gitarist, is het of super clean of overdrive maar daar tussen is lastig, geen amp voor roots.
Je kan het clean opendraaien natuurlijk maar dat is in de praktijk te hard en bovendien onhandig.

Eigenlijk vind ik dat een onoverkomelijk probleem, dan kan je ook een twin en een pedaaltje gebruiken.?

MjS
24 mei 2010, 13:02
Tja, ik ben zelf niet zo geinteresseerd in dat soort geluiden (breaking up clean). Ik wil gewoon een cleane clean en een scheur die begint bij een goede crunch. Dat doet 'ie allemaal prima. Ik zal eens kijken of die breaking up sound er ook in zit deze week.

Exi
24 mei 2010, 13:15
Voor dat geluid kun je toch ook een beetje spelen met de volumeknop van je gitaar? (Gitaar controls worden nogal onderschat vind ik.)
Voor uitsluitend clean met een randje zou ik een andere versterker nemen dan de Blackstar. (Beetje in de zin van, je gaat toch geen country spelen met een afgeknepen high output puntjes gitaar.)

MjS
24 mei 2010, 13:38
Voor dat geluid kun je toch ook een beetje spelen met de volumeknop van je gitaar? (Gitaar controls worden nogal onderschat vind ik.)
Voor uitsluitend clean met een randje zou ik een andere versterker nemen dan de Blackstar. (Beetje in de zin van, je gaat toch geen country spelen met een afgeknepen high output puntjes gitaar.)

Ja, hij reageert heel fijn op de volumeknop. Maar of je 'm echt clean met een randje krijgt weet ik ook niet. Wat je zegt, de doelgroep van Blackstar geeft niet zoveel om clean en zeker niet clean met een randje.

MjS
27 mei 2010, 22:08
En wat nieuwe samples (dit keer met de PRS Santana SE op 1 na):

Clip 1 (http://dl.dropbox.com/u/1955976/black_mic.mp3)
Unchained riff (http://dl.dropbox.com/u/1955976/unchained.mp3)

En poging 2 (EQ & mic positioning tweaks):
Unchained riff opnieuw (http://dl.dropbox.com/u/1955976/unchained1.mp3)
Met Silhouette Special en nieuwe snaren (http://dl.dropbox.com/u/1955976/riffmm.mp3)

MjS
27 mei 2010, 22:10
Probleem, volgens collega gitarist, is het of super clean of overdrive maar daar tussen is lastig, geen amp voor roots.
Je kan het clean opendraaien natuurlijk maar dat is in de praktijk te hard en bovendien onhandig.

Eigenlijk vind ik dat een onoverkomelijk probleem, dan kan je ook een twin en een pedaaltje gebruiken.?

Heb het voor je getest, da's inderdaad waar. Clean blijft clean op huiskamervolumes. De overdrive met hele lage gain en volumeknop halverwege, dat is clean met een randje. Maar dat is dus inderdaad een moeilijk gebied om in te komen en niet echt praktisch als je ook nog echte scheur wilt. Degenen die op zoek zijn naar een amp met als hoofddoel clean met een randje kunnen inderdaad beter naar een andere amp kijken dan deze.

Ik had er natuurlijk even een clipje van kunnen maken bij de andere 4 clipjes (zie post hierboven) bedenk ik me nu, maar ach, dat komt dan nog wel.

RoelSmoel
16 juni 2010, 17:58
Zozo, vandaag eindelijk de HT20 binnengekomen..

Ik was blijkbaar weer de eerste die hem aan had, niemand was me voor, maar dat terzijde.

Ik heb 'm eerst op de 2x12 van Blackstar gezet, geluid was niet echt satisfied voor mij.. Daarna maar een Orange 1x12" gepakt met een Vintage 30 speaker, en dat was echt geweldig!!!!!

Ik hoop jullie binnen nu en een paar dagen/weken mede te kunnen delen dat ik een nieuwe amp heb;)

Exi
16 juni 2010, 18:07
Daarna maar een Orange 1x12" gepakt met een Vintage 30 speaker, en dat was echt geweldig!!!!!
told ya!;)

RoelSmoel
16 juni 2010, 20:45
told ya!;)

Vandaar dat ik die combinatie ook uitprobeerde.. Zal ook meteen een grote vooruitgang zijn voor mijn HT5, en er zitten 2 16 ohms ingangen op de HT20 top, zodat ik nog een andere 16 ohm cab erop aan kan sluiten, laat dat nu net mijn HT110 zijn:)

RoelSmoel
17 juni 2010, 19:12
Jawel, hij is gereserveerd, heb er een 5-tal keren op gespeeld (en dat in 2 dagen tijd, in een winkel:soinnocent:).

Orange 1x12 V30 cabje erbij, en een prachtige sound:ok:

Volgende week een HNAD!!!

Exi
17 juni 2010, 19:58
Gefeliciteerd man, eindelijk!:ok::cheerup:
Heb je hem ook bij die winkel gekocht of stiekem ergens anders gekocht omdat ie daar goedkoper was.:seriousf:

Vergeet ook niet wat samples te maken als je hem eenmaal hebt.
Wil het wel even horen en ook vergelijken met de cab van MjS.
(nahja vergelijken wordt moeilijk maar toch even kijken of er een duidelijk verschil in zit.)

Zie je HNAD-topic tegemoet!:)

RoelSmoel
17 juni 2010, 20:07
Gefeliciteerd man, eindelijk!:ok::cheerup:
Heb je hem ook bij die winkel gekocht of stiekem ergens anders gekocht omdat ie daar goedkoper was.:seriousf:

Vergeet ook niet wat samples te maken als je hem eenmaal hebt.
Wil het wel even horen en ook vergelijken met de cab van MjS.
(nahja vergelijken wordt moeilijk maar toch even kijken of er een duidelijk verschil in zit.)

Zie je HNAD-topic tegemoet!:)

Inderdaad ook in dié winkel, hele leuke prijs voor me gemaakt!
Orange was ene inruiler, waren wat gebruikerssporen, maar wat wil je nog meer voor 160 euro, + 2 jaar garantie..
Materialen om op te nemen heb ik niet echt, ik kan eventueel wel weer eens een filmpje met de camera van mijn ouders maken..

Jullie horen hier nog meer over!!!

Exi
17 juni 2010, 20:12
Das dan een mooie deal geweest! Een lekkere rock-n-roll cab waarvan de speakers al zijn ingespeeld :)
Veel plezier ermee.

Ik heb de aanschaf van mijn amp even op de lange baan geschoven.
Ga eerst een leuke spiegelreflex kopen. Ook heel leuk!:cooler: