PDA

View Full Version : Het grote "Leen een effect" topic!



Nielsje
18 mei 2010, 14:26
Een nieuw idee!
Iedereen hier wil wel eens een effect proberen, iedereen is benieuwd of het effect binnen zijn of haar setup danwel band werkt.
Maar niet elke winkel heeft effect op voorraad, en vaak test je dat dan niet met je volledige setup (gitaar, amp, andere fx), laat staan met je eigen band!

Kortom: eigenlijk wil je een effect hebben, dat een paar keer testen met je band, en dan besluit je of je het ding wil houden, of weer van de hand doet. Tot nu toe kocht ik mijn effecten meestal op marktplaats, en had ik (bijvoorbeeld) vier drives liggen, waar ik er na een tijdje weer twee van verkocht. Dat moet handiger kunnen!

Ik heb van bevriende gitaristen hier op het topic wel eens effecten, gitaren en versterkers geleend. Soms gewoon om te proberen omdat de ander het toch niet gebruikte, soms met mogelijkheid tot kopen. Dit is mijn tot nu toe perfect bevallen, lekker spullen in eigen omgeving proberen, werkt beter dan dat ene drive pedaal in die te drukke winkel proberen te testen.

Dus bij deze wil ik een uitwissel-topic openen. Het enige wat je moet hebben is geld voor verzendkosten, en vertrouwen in je medemens!

Wat heb ik op het moment 'uitleenbaar':
BYOC delay
Amdek Flanger
HBE BigD
EHX Micro POG (ligt nu wel bij Lex)

Wat zoek ik?
Wah pedalen! Mijn crybaby voldoet niet meer aan de eisen..
Iba, Vox, Morley, kom maar door!



Benieuwd wat het oplevert :)

tommus42
18 mei 2010, 14:46
Leuk initiatief!
Heb in de aanbieding, dwz te leen: Nobels preamp/booster, m'n favoriet, heeft treble en bass pots, daardoor zeer veelzijdig. Ibanez PH7, heerlijke phaser, met volume regeling!, net zo handig als het zeldzaam is bij andere pedalen.:strat:

ellisvertellis
18 mei 2010, 14:46
Da's durven! Wat doe je bij beschadiging of verlies? "Potje breken, potje betalen"?

Nielsje
18 mei 2010, 15:02
Da's durven! Wat doe je bij beschadiging of verlies? "Potje breken, potje betalen"?

Dat is wel het meest logische. Je moet natuurlijk wel een beetje eerlijk zijn tegenover elkaar: ik zou een defect effect niet versturen. Verder is het eigenlijk iets waar ik nog niet teveel over nadenk, dat weerhoudt mensen er alleen maar van om zoiets te doen.

Stiekem is het ook een beetje de achterliggende gedachte. Ik merk maar al te vaak dat mensen tegenwoordig zo snel achterdochtig zijn, zo schijterig is het haast. Waar is het vertrouwen gebleven?

Ik ben opgevoed met "Zoals de waard is, vertrouwt hij zijn gasten". Ik durf wel wat uit te lenen :)

bass blom
18 mei 2010, 15:30
leuk idee maar wel ingewikkeld.

Dirk_Hendrik
18 mei 2010, 15:31
Stiekem is het ook een beetje de achterliggende gedachte. Ik merk maar al te vaak dat mensen tegenwoordig zo snel achterdochtig zijn, zo schijterig is het haast. Waar is het vertrouwen gebleven?

Ik ben opgevoed met "Zoals de waard is, vertrouwt hij zijn gasten". Ik durf wel wat uit te lenen :)


Dank je wel. Ik dacht het, jij zei het al.;)

Ibanez666
18 mei 2010, 15:52
leuk idee maar wel ingewikkeld.

Ja, ik de jouwe en jij de mijne, das best pittig voor jou :)

Ibanez666
18 mei 2010, 15:52
Dank je wel. Ik dacht het, jij zei het al.;)

Ik heb in ieder geval geen vertrouwen in de TNT meer...

the sure thing
18 mei 2010, 16:02
Leuk initiatief! Ik heb een Korg Pitchblack en een Fulltone Dist pro te leen.

Ibanez666
18 mei 2010, 16:04
Ik heb vanaf woensdag een EH The Worm de oude versie, maar die ga ik eerst even zelf aan de tand voelen :)

tomdiedom
18 mei 2010, 16:52
Leuk initiatief!
@ Niels
Ik heb eventueel wel een standard vox wah voor je te leen.

HaroldA
18 mei 2010, 17:00
Inderdaad leuk initiatief!

Bij mij te leen (liefst wel zelf komen ophalen):
* MI Audio Blues Pro
* Ross Phaser
* Ross Flanger
* X2 Digital Wireless XDS95
* Egnater TOL IE4 (wel met borg!)

De rest van mijn pedaaltjes zijn vrij "normaal"...

Nielsje
18 mei 2010, 17:15
@ Tomdiedom: Een standaard Vox 847 wah?
@ HaroldA: Oeh, die Ross phaser, daar ga ik ook even over nadenken!

tomdiedom
18 mei 2010, 17:17
jup de 847.

bass blom
18 mei 2010, 17:50
Ja, ik de jouwe en jij de mijne, das best pittig voor jou :)

hee joh, moet je een ros :sneaky:

Nielsje
18 mei 2010, 17:54
hee joh, moet je een ros :sneaky:

Dat soort gedrag zie je wel vaker bij lageropgeleiden. Als ze iets niet begrijpen, meteen dreigen met slaan enzo.. tsss.. :stop:

bass blom
18 mei 2010, 18:05
:seriousf:

schizo910
18 mei 2010, 18:06
Tsja, dat doen vreemde chemische dampen met je hersens, hè?

pasqual
18 mei 2010, 18:31
ik heb wel vertrouwen in de medemens en al zeker hier op het forum. ik heb talloze transacties achter de rug via MP en ben pas één keer bezeikt ( gitaren geruild via TNT en ik zou nog 50 euro nabetaald krijgen; nooit gekregen... ).

ik vind het een leuk initiatief.

ik heb ter leen:

een kampo tube overdrive 901: werkt thuis echt goed i.c.m. digitech rp-1 ( multi-effects ) maar werkt niet op mijn buizenbak i.c.m. pedalenbak.

als ik iets uitleen en de leenende partij bevalt het, verkopen? lijkt me toch wel logisch.

groeten Pasqual.

Nielsje
18 mei 2010, 18:47
als ik iets uitleen en de leenende partij bevalt het, verkopen? lijkt me toch wel logisch.

Dat is ook logisch :)
Maar, niet alles wat uitgeleend wordt hoeft verkocht te worden, en als dan toch: Dan maar via PM, anders zijn er vast weer kindjes die gaan zeuren over spam enzo..

HaroldA
18 mei 2010, 19:24
Inderdaad leuk initiatief!

Bij mij te leen (liefst wel zelf komen ophalen):
* MI Audio Blues Pro
* Ross Phaser
* Ross Flanger
* X2 Digital Wireless XDS95
* Egnater TOL IE4 (wel met borg!)

En natuurlijk mijn Diamond J-Drive mk3!

Mitch
18 mei 2010, 19:27
Prima idee, ik ken de voordelen ;) Liever geen overloos gezeur over angsten en nadelen...

Anyway: wat ik momenteel ' over' heb en uitleenbaar cq. te koop is:
Ibanez SML, zalig gemod tot een bruikbare overdrive.
BYOC delay (oude drieknops versie)

Ik zoek niks, ik GAS alleen nog maar op gitaren tegenwoordig :D

Thiez
18 mei 2010, 19:48
Zeker wel een gaaf idee.

Ik heb niet veel in de aanbieding maar:
-boss RV-3
-boss DS-1
-Danelectro chorus (mint groene versie)
-RMC 3 Wah

Als je wat wilt proberen liefst wel hier komen halen. Aangezien ik meeste mensen van dit forum nog niet persoonlijk ken vind ik het wel fijn de mensen persoonlijk te leren kennen voor ik iets uitleen ;)

HUESSEN
18 mei 2010, 19:57
Vragen naar prijzen doe je maar via PB.

the sure thing
18 mei 2010, 20:25
En reageren doe je ook maar per PB

http://www.ottawahondaclub.com/forum/Smileys/ohc/facepalm.gif

E-J
18 mei 2010, 20:33
Leuk idee Niels!!

Ik heb te leen:
- Mango Tone Ranger (Rangemaster kloon met Mullard OC44 transistor), lijkt me leuk voor mensen die een ouderwetse treble boost eens willen proberen.
- oude Electro Harmonix Deluxe Memory Man (geloof ik begin jaren '90)

Lijkt me leuk om te testen:
- op dit moment niets, want ik heb op dit moment geen versterker! Maar misschien een leuke wahwah?

Chroxy
18 mei 2010, 21:21
yups, zeer tof!

Ik heb eventueel te leen:

Black Cat Mini vibe
MXR FLanger (EVH)


@ EJNL, we moeten maar snel die marshall meeting eens houden, ik ben namelijk benieuwd hoe zo'n EH MM klinkt

interessander
18 mei 2010, 21:33
Heel leuk idee, ik heb te leen:

shin-ei fy-2 fuzz
boss ma-1 mascot amp
d-h modded ibanez sf5
ibanez metal charger

wat ik graag nog eens wil testen:

mesa v-twin of een ander goed buizenpedaal
Boss ce-1

Dirk_Hendrik
18 mei 2010, 22:44
mesa v-twin of een ander goed buizenpedaal
Boss ce-1

Wip effe aan ;)

Dirk_Hendrik
18 mei 2010, 22:45
Black Cat Mini vibe

Heb je dat ding nou nog niet geloosd?

Chroxy
18 mei 2010, 22:47
Heb je dat ding nou nog niet geloosd?

nope, biedingen kwamen niet boven de 80 euro uit.. vind ik net wat te weinig voor een pedaal dat nu 300 dollar kost, of ben ik dan heel onrealistisch?

dunnoaname
19 mei 2010, 10:27
Te leen:
Proco Rat 2
Danelectro Transparent Overdrive V1
Fulltone OCD
Zcat booster
TC Nova repeater

Persoonlijke ruil heeft wel de voorkeur boven verzenden. En iets teruglenen is natuurlijk leuk!

timkermans
19 mei 2010, 10:43
Geweldig initiatief

Onder het motto 'Het zaad van ne maat kan nooit geen kwaad' wil ik gerust uitlenen:

Damage Control Glass Nexus
Danelectro CO 1
Danelectro CTO 2
Homemade SHO clone
George Dennis Wah/Volume switch

Nielsje
19 mei 2010, 11:01
'Het zaad van ne maat kan nooit geen kwaad'

Ieuw, dat klinkt vies!
Ik PM je even over de GD wah :)

Nielsje
19 mei 2010, 14:42
Hop, tot nu toe gaat het goed!
Net nog even een morley wah via gitaarmarkt gekocht, het grote wah vergelijk kan beginnen!

Iemand nog een Ibanez WH10v2 'over'...? :soinnocent:

HaroldA
19 mei 2010, 14:43
Iemand nog een Ibanez WH10v2 'over'...? :soinnocent:

Helaas... Ik heb er maar 1 en die's in gebruik...

Bernd Veenema
19 mei 2010, 18:05
Hop, tot nu toe gaat het goed!
Net nog even een morley wah via gitaarmarkt gekocht, het grote wah vergelijk kan beginnen!

Iemand nog een Ibanez WH10v2 'over'...? :soinnocent:

Ik heb eventueel nog een oude WF10 over die in nieuwstaat verkeerd.

Heb verder eventueel een Ibanez DML10 te leen.

iWishmaster
21 mei 2010, 18:26
Te leen:
Line 6 Echo Park delay
Ibanez TS-9DX tubescreamer (gemod naar TS-808-achtige)
BYOC Phase 90 met mix-knop
Dunlop Crybaby classic met TB mod en wat andere mods voor een 'extremer' wah geluid.

Wat ik nog graag wil testen: een leuke Fuzz, muff en een Rat(-achtige) distortion.

Wel alleen 'afhaal' als het even kan, weinig zin in gedoe met verzenden enzo.

the sure thing
21 mei 2010, 19:14
Leuk dat uitleen topic, maar is het niet handig dat mensen hun locatie (of in ieder geval omgeving) wat duidelijker vermelden?

Liquid_Metal
21 mei 2010, 19:57
Het lijkt me een erg goed initiatief.
ik heb helaas niet veel bijzonders uit te lenen:
DIY Tubescreamer van Newtone
Dunlop Super Comp
Electro Harmonix Small Stone Nano

Maar het lijkt mij verstandig om er ook een 'te vertrouwen' lijst bij te maken. Iedereen die een succesvolle deal heeft gemaakt meldt de naam van de andere persoon, zodat je een soort trusted list krijgt. Andersom, met mensen waar wat mee mis is gegaan, raadt ik ook zeker aan. Dan denken mensen wel 2x na voordat ze oneerlijk zijn. Op een oud forum voor gamecube spellen deed men ook iets dergelijks en dat werkte héél goed.

tillens
23 mei 2010, 12:03
nope, biedingen kwamen niet boven de 80 euro uit.. vind ik net wat te weinig voor een pedaal dat nu 300 dollar kost, of ben ik dan heel onrealistisch?

Chroxy, pm me effe over die vibe als het kan.. grtz peter
ps; als iemand mijn klon wil lenen, hoor ik het wel, dan stuur ik em op.:rockon:

Chroxy
28 mei 2010, 14:54
heb je mn pm nog ontvangen? :)

Arthis
28 mei 2010, 22:59
Iemand een boss ds-2 'te leen'? of een wh10(v2)?

Ik heb zelf helaas alleen een dunlop cry baby in de aanbieding.

Henri H
28 mei 2010, 23:55
Soms heeft Nielsje toch goeie ideeën! ;)

Ik heb een Newtone Flower Booster (zelfbouw SHO-kloon) en een Mi Audio Crunch Box te leen.
Ook heb ik nog een 1960AX (Greenbacks) kast te leen.
Wel zelf afhalen en terugbrengen graag, vooral de 4x12! :)

Ik zoek nog een goeie phaser, maar geen mxr phase 90 (is niet mijn ding), misschien een Smallstone o.i.d.?

Edit: Oh ja! Heb ook nog een Intellifex te leen.

tillens
29 mei 2010, 00:36
heb je mn pm nog ontvangen? :)
Jup wat is dat een big mofo!

Cheetoria
30 mei 2010, 02:04
Ik heb op dit moment niet écht iets beschikbaar in de uitleen, maar mocht iemand een Crybaby, Boss BD-2 of een Marshall Guv'nor II graag willen proberen, be my guest.


ik zoek:
een phaser
een 'apparte' delay
een compressor
gekke shit.

interessander
7 juni 2010, 16:30
Wip effe aan ;)

Oeps, beetje laat, maarreh.... wil je de fy-2 dan op bezoek, of heb je er al een?

schizo910
7 juni 2010, 17:27
Momenteel staat dit beestje niet in de basisopstelling van het team.
http://img84.imageshack.us/img84/927/schizoboozzfust7xj.jpg

En deze zit ook op de bank.
http://imgur.com/4Br8a.jpg

tomdiedom
30 juni 2010, 10:41
Te leen:

Maxon af-9 envelope filter/autowah
Mxr carbon copy
boss ce-2

Gezocht:

Boss bd-2 blues driver
Boss od-3 overdrive
Catalinbread dls
vooral veel drivepedalen dus...

Nielsje
30 juni 2010, 11:51
Even een update:



Wat heb ik op het moment 'uitleenbaar':
Amdek Flanger
HBE BigD

Wat zoek ik?
wah: Colorsound, picture, rmc3

Chris Winsemius
30 juni 2010, 12:01
Zeer tof idee!

Ik leen wel eens wat uit aan vrienden/klanten qua fx en krijg ook weleens wat te leen. Zal zsm. wel een lijstje maken oid.

dimitri
30 juni 2010, 12:50
Ik heb een Artec custom fuzztown uit te lenen. Woon wel in België...

Basileia
30 juni 2010, 13:20
Tsja, aan deze kant alleen een Ibanez Jemini, tenzij iemand nog geinteresseerd is in een boss CE-3('86, Japan) of Bf-3...

Ik zou graag eens wat andere drives/distortions willen proberen.

pasqual
2 juli 2010, 23:10
te leen:

-een kampo tube overdrive 901
-Pearl analog flanger f-604, omstreeks 1975: geen gekraak en/of storing inclusief orginele 12 volts adapter. google maar ff om een idee te krijgen.
-marshall compressor ( edward the compressor ). voor mij kleurt hij het geluid iets te veel.
-glx eq

laat maar ff wat horen via PM.

groeten Pasqual.

Mitch
3 juli 2010, 10:45
te leen:

-een kampo tube overdrive 901
-Pearl analog flanger f-604, omstreeks 1975: geen gekraak en/of storing inclusief orginele 12 volts adapter. google maar ff om een idee te krijgen.

Tja, google maar effe... daar zijn dus geen clipjes van te vinden, alleen afbeeldingen en info. Heb het ding volgens mij eens gehoord bij D_H, is zeker een aanrader voor de liefhebber.

MarkV
3 juli 2010, 10:57
Te leen:

Rocktron The Surf tremolo: tis een tremolo die vierkant of ronder kan tremolo-en. Daarnaast zit er hush op (noise reductie) en een compressor. Niet moeders mooiste maar doet het prima. Afhalen locatie Muiderberg (Amsterdam-Almere) of op de post, kosten voor ontvanger.

Nielsje
3 juli 2010, 11:45
Wordt er al een beetje gebruik gemaakt van het lenen, dames en heren?
Het aanbod stijgt, en ik heb recent al prima gebruik gemaakt van deze dienst.
Al meer positieve verhalen?

MjS
3 juli 2010, 12:01
Te leen: EHX LPB-1

harrie-beton
3 juli 2010, 12:16
ik woon in Groningen en stuur niets op maar voor de liefhebbers heb ik een pod x3 pro te leen.

pasqual
3 juli 2010, 23:23
Tja, google maar effe... daar zijn dus geen clipjes van te vinden, alleen afbeeldingen en info. Heb het ding volgens mij eens gehoord bij D_H, is zeker een aanrader voor de liefhebber.

heb je gelijk in, sorry...maar mocht je nieuwsgierig zijn: het leentopic. dan heb je geen verplichtingen. ik kan uiteraard de pedalen de hemel in prijzen maar er is maar één iemand die echt kan beoordelen of het wat is en dat ben je zelf:)

groeten Pasqual.

Thyrif
12 september 2010, 23:00
Leuk idee!

T meeste heb ik al uitgeleend aan vrienden, maar ik heb nog wel een Morley Powerwah die ik weinig gebruik, en een GT-6 die maar zo af en toe het licht buiten de koffer ziet. Oh, en nog een ouwe tokai overdrive waarvan het batterijlipje stuk is (maar nog wel gewoon voeding doet).

Ik zoek nog een delay, iets wat voor mn crunchy amp kan ook.

Wel beetje in de buurt graag ^^

JohnLord
20 september 2010, 20:57
Wie wil voor 1 a 2 weken een compleet board uitlenen, met in ieder geval een chorus, delay, en drive pedaal? Reverb, tuner en EQ niet noodzakelijk, wel erg prettig. Omgeving Heerenveen.

Nielsje
20 september 2010, 22:55
Wie wil voor 1 a 2 weken een compleet board uitlenen, met in ieder geval een chorus, delay, en drive pedaal? Reverb, tuner en EQ niet noodzakelijk, wel erg prettig. Omgeving Heerenveen.

...wat denk je zelf? :satisfie:

Izegrim
20 september 2010, 22:59
Wie wil voor 1 a 2 weken een compleet board uitlenen, met in ieder geval een chorus, delay, en drive pedaal? Reverb, tuner en EQ niet noodzakelijk, wel erg prettig. Omgeving Heerenveen.

Wil je er ook een gitaar en een versterker bij? Misschien een drummer, bassist en zangeres? Talent? :seriousf:

tomdiedom
24 september 2010, 13:49
Ik zoek nog een phase unit die ik van iemand kan lenen. Gewoon een mxr phase 90 of een smallstone (liefst niet de nano versie). Ik hoor graag van jullie!

HaroldA
24 september 2010, 14:04
Ik zoek nog een phase unit die ik van iemand kan lenen. Gewoon een mxr phase 90 of een smallstone (liefst niet de nano versie). Ik hoor graag van jullie!

En waar moet de overdracht plaats vinden?

tomdiedom
24 september 2010, 14:13
In groningen, maar verzenden lijkt me makkelijker. De verzendkosten zijn natuurlijk voor mijn rekening. Heen en terug welteverstaan.

HaroldA
24 september 2010, 14:15
In groningen, maar verzenden lijkt me makkelijker. De verzendkosten zijn natuurlijk voor mijn rekening. Heen en terug welteverstaan.

Een Phse 90 kost 2ehands €50-60,-. Lijkt me een beetje zonde om daar €13,50 aan verzendkosten voor weg te gooien...

tomdiedom
24 september 2010, 14:36
Misschien, but i've got money to burn!!!

HaroldA
24 september 2010, 14:37
Misschien, but i've got money to burn!!!

In dat geval: http://www.2dehands.be/muziek/muziekinstrumenten/effecten/vintage-ross-phaser-79052409.html?qq=ross+phaser&pcpl=&pc_id=&afd=

:soinnocent:

tomdiedom
24 september 2010, 14:44
daar doe ik dan een redelijk kleine "dibs out" op.
Maar je hebt wel gelijk, wil alleen uitgebreid dat ding kunnen testen. Ligt eraan welke mogelijkheid zich eerst voordoet: eentje via mp of via gitaarnet, die ik misschien als ie me bevalt kan overnemen, wie weet?

tommus42
15 november 2010, 11:31
Heeft iemand misschien een analoge flanger in 19 inch formaat?
De flanger in een G-sharp klinkt niet slecht voor, hoe heet die man ook alweer, van de police, achtige dingetjes, maar wel een beetje erg netjes.

Zou ik graag een keer proberen.

Heb in de aanbieding (om te proberen:D) een Carl Martin hot drive&boost mk3 en een DOD fuzz. Vooral die eerste is niet verkeerd.

Bij voorkeur in de buurt van Groningen