PDA

View Full Version : Nieuwe gitaar! lefty Ovation Celebrity



Igos du Iskana
18 mei 2010, 13:17
Hoera!! ik heb weer toegegeven aan m'n GAS en ben van de week thuisgekomen met een beeldschone linkshandige Ovation Celebrity.
Bij Schreeven in Nijmegen hadden ze er al een tijdje een staan voor €399,-
ze hebben me er een gigbag bij gegeven, dus kudo's voor schreeven :)
hier is ze dan:
http://i70.photobucket.com/albums/i98/Igos_du_iskana/Ovation012.jpg?t=1274180058
Ik heb er een .10-.47 snarensetje op gezet, de .11 snaren die er al op zaten vond ik veel te stug om lekker op te spelen.
Akoestisch klinkt ze heel degelijk, echt een heel eigen sound dat me wel bevalt, vrij fel. maar eenmaal aangesloten op m'n Engl versterker komt ze pas echt los. een prachtig vol geluid, lekkere sustain en goede dynamiek.
De actie is vrij laag en de dunne hals speelt bijna net zo lekker als m'n oude vertrouwde telecaster.
Er is niet zoveel info over te vinden op het Internet, maar ik vind het een mooie bak. Ze is erg netjes afgewerkt, frets en binding zien en voelen heel goed aan. Ze heeft een mahonie nek en een klankbord van massief spruce(is dat niet spar in het nederlands?) wat de rechtshandige Celebrity's niet hebben(gelamineerd).
kortom, een hele sjieke gitaar met een erg goede prijs kwaliteit verhouding.

rainier
18 mei 2010, 13:32
Ziet er mooi uit!
Hoe zit het met het volume als je niet versterkt speelt?
Heb zelf een Ovation 2778LX met die kleine gaatjes, die is versterkt fenomenaal, maar onversterkt toch wat zachtjes qua volume.

Ben benieuwd hoe dat zit met ovations met een normaal klankgat.

Igos du Iskana
18 mei 2010, 14:09
Onversterkt klinkt ze niet verschrikkelijk hard nee, maar het is ook weer niet te zacht. Als je een beetje je best doet kun je er alsnog een redelijk stevig volume uit halen.

Ukeloeder
18 mei 2010, 14:20
Nice! Gefeliciteerd met de nieuwe aanwinst.

SnoopWinckel
18 mei 2010, 18:35
*knip*
Ik heb er een .10-.47 snarensetje op gezet, de .11 snaren die er al op zaten vond ik veel te stug om lekker op te spelen.
Akoestisch klinkt ze heel degelijk, echt een heel eigen sound dat me wel bevalt, vrij fel. maar eenmaal aangesloten op m'n Engl versterker komt ze pas echt los. een prachtig vol geluid, lekkere sustain en goede dynamiek.
De actie is vrij laag en de dunne hals speelt bijna net zo lekker als m'n oude vertrouwde telecaster.
Er is niet zoveel info over te vinden op het Internet, maar ik vind het een mooie bak. Ze is erg netjes afgewerkt, frets en binding zien en voelen heel goed aan. Ze heeft een mahonie nek en een klankbord van massief spruce(is dat niet spar in het nederlands?) wat de rechtshandige Celebrity's niet hebben(gelamineerd).
kortom, een hele sjieke gitaar met een erg goede prijs kwaliteit verhouding.
Om die redenen heb ik ook de Ovation uit mijn sig aangeschaft :) Ik weet niet waar ik het gelezen heb, maar men noemt
Ovations hier en daar wel eens de akoestische gitaar voor elektrische gitaarspelers.

Welke diepte van klankkast heeft de jouwe? De mijne heeft een mid depth bowl en heeft vergeleken met mijn vorige dreadnought iets minder volume, maar nog steeds meer dan genoeg om unplugged te spelen.

Veel plezier met je nieuwe aanwinst allesinds :ok:

Igos du Iskana
18 mei 2010, 20:41
't is een mid size bowl. Groter zou ik wel onhandig vinden... Ik vind het wel lekker op schoot liggen, je kunt de kast net een beetje schuin houden zodat ik wat beter bij de snaren kan als ie er vanaf schuift moet je een gitaarstrap gebruiken, daar zijn ze voor uitgevonden :)

LaurentB
18 mei 2010, 20:51
Door hem schuin te houden kun je er juist niet beter bij, omdat je je linkerhand dan meer moet krommen.

SnoopWinckel
19 mei 2010, 09:37
't is een mid size bowl. Groter zou ik wel onhandig vinden... Ik vind het wel lekker op schoot liggen, je kunt de kast net een beetje schuin houden zodat ik wat beter bij de snaren kan als ie er vanaf schuift moet je een gitaarstrap gebruiken, daar zijn ze voor uitgevonden :)

Ik weet dat sommige mensen (vooral beginners zoals ik) soms wat moeite hebben om die kunststof klankkast stil te houden op de schoot, maar raar genoeg heb ik daar geen last van. En omdat ik nog niet staande kan spelen heb ik nog geen gitaarstrap nodig.

Uit nieuwsgierigheid... heb jij er een kistje (zoja welk model/merk?) bij gekocht of vervoer je het ding in een rugzak? Ik ben zelf nog op zoek naar een kist voor mijn Ovation en de officiële zijn wat te duur (tov de prijs v/d gitaar die ik betaald heb) vind ik.

Igos du Iskana
19 mei 2010, 12:42
Door hem schuin te houden kun je er juist niet beter bij, omdat je je linkerhand dan meer moet krommen.

Tja, ik heb alleen geen linker hand en speel dus met m'n elleboog in ieder ander geval zou ik je gelijk geven :)

@snoopwinckel
Ik heb er een vrij standaard gig-bag van GEWA erbij gekregen met fatsoenlijke schouderstraps. Ze wouden er eerst 26 euro voor vragen maar ik vond dat dat wel gratis bij een gitaar kon. ik heb dan ook gelijk gekregen :)

LaurentB
19 mei 2010, 12:44
Tja, ik heb alleen geen linker hand en speel dus met m'n elleboog in ieder ander geval zou ik je gelijk geven :)

Oh ja, je bent natuurlijk linkshandig, haha. Ik bedoelde je rechterhand.

Igos du Iskana
19 mei 2010, 13:34
Oh ja, je bent natuurlijk linkshandig, haha. Ik bedoelde je rechterhand.

bijna ;)
kijk zelf :*klik* (http://www.youtube.com/watch?v=Z5LLHXoANLg)

LaurentB
19 mei 2010, 14:57
bijna ;)
kijk zelf :*klik* (http://www.youtube.com/watch?v=Z5LLHXoANLg)

Sodeju!! :o DAT is knap!

SnoopWinckel
19 mei 2010, 19:52
@snoopwinckel
Ik heb er een vrij standaard gig-bag van GEWA erbij gekregen met fatsoenlijke schouderstraps. Ze wouden er eerst 26 euro voor vragen maar ik vond dat dat wel gratis bij een gitaar kon. ik heb dan ook gelijk gekregen :)
Zo eentje heb ik ook liggen, maar ik wil toch liever een kist omdat ik een beetje schrik heb voor krassen omwille van die zak.

Wel fijn dat je het ding gratis hebt gekregen :ok: Bij mijn volgende bezoek aan de muziekwinkel ga ik ook zeggen dat accesoires gratis moeten ;)