PDA

View Full Version : Gitaar mee op vakantie?



Willi@m
18 mei 2010, 12:02
Dudez, ik ga zaterdag voor 2 weken naar Curacao en zou graag wat gezelschap mee willen nemen. Is dit te doen en hoe kan ik dit het beste aanpakken? Het gaat om een niet al te dure akoestische gitaar. Ik heb een standaard gigbag maar wil gerust een koffer kopen voor deze gelegenheid want ik ga toch elk jaar. Ik weet niet of het iets uit maakt maar ik vlieg met KLM. Thanx alvast voor de tips.

Hiro
18 mei 2010, 12:56
Er zijn al een paar topics die hierover gaan dus voor de meest diepgaande onerzoeken en verhalen moet je even de zoekfunctie gebruiken maar als je hem laat vervoeren, minimaal een koffer eromheen, een tas is te buigzaam en fragile/breekbaar stickers op de koffer.
En liefst nog verzekeren ook tenzij hij zoveel niet meer waard is.

Willi@m
18 mei 2010, 13:28
Ik had al een poging gedaan helaas...

Kan ik die gitaarcase dan naast mijn gewone bagage meenemen of in plaats van?

Lonac
18 mei 2010, 15:23
Het is geen enkel probleem want je kan je gitaar als handbaggage mee het vliegtuig innemen (Op je schoot/tussen je benen/In dat kastje boven je stoel passen ze ook, het is wat je liever hebt). Je moet het wel even zeggen tijdens het inchecken want vaak hebben ze dat niet in de gaten. :ok:

Ik heb het ook gedaan toen ik samen met mijn familie naar ons vakantiehuis in Turkije ging. Deed niemand moeilijk over (Tot dat een van de bewakers bij de scan mijn capo voor een of ander steekwapen zag, maar hij werd teleurgesteld toen hij m'n capo dus uit mijn tas haalde).
Dusja, kijk wel even uit hoe en wat je alles plaatst in je gitaartas, 't kan onnodige commotie veroorzaken

LaurentB
18 mei 2010, 17:18
Vaak is handbagage anders toch aan bepaalde afmetingen gebonden.

j3r03n
18 mei 2010, 17:27
Altijd zelfs, maar de meeste vliegmaatschappijen doen er niet moeilijk over als je het van tevoren vraagt.

Ik heb gewoon een mail gestuurd naar de betreffende maatschappij en ik kreeg een mail terug dat het kon. Die heb ik voor de zekerheid wel uitgeprint, maar ze hebben nergens naar gevraagd bij het inchecken, en ik had zelfs nog een rugzak als handbagage erbij.

LaurentB
18 mei 2010, 17:30
Da's goed om te weten, want over een maand ga ik naar de VS met gitaar. Een akoestische is wel aanzienlijk dikker, natuurlijk. Ik zal toch eens informeren.

j3r03n
18 mei 2010, 18:23
Ik had ook een akoestische mee ;)

Fenderfan
19 mei 2010, 12:56
Da's goed om te weten, want over een maand ga ik naar de VS met gitaar. Een akoestische is wel aanzienlijk dikker, natuurlijk. Ik zal toch eens informeren.

Is het niet de bedoeling dat je terugkomt uit Amerika met een gitaar ? :???:

LaurentB
19 mei 2010, 14:42
Is het niet de bedoeling dat je terugkomt uit Amerika met een gitaar ? :???:

Dat zou tzt ook nog eens kunnen gebeuren ja :) Maar ik blijf daar zes weken, en dan wil ik wel een goede bij me hebben.

rijsberman
19 mei 2010, 14:54
Gewoon daar een kopen. Duh. Kan je op de heenweg aan het grond- en cabinepersoneel mooi vragen hoe dat ding meeterug kan.