PDA

View Full Version : Zoektocht naar een deftige versterker...



Roel vr
18 mei 2010, 10:06
Hoi Allemaal,

Ik ben, zoals je in het onderwerp kan lezen, op zoek naar een deftige versterker.
Ik speel nu een vier tal jaar op een starter versterker van Ibanez. Deze heeft zijn pluimen al verloren en hierdoor ben ik opzoek naar een nieuwe.

De nummers die ik speel zijn heel divers, van rustige nummers dust in the wind van Kansas tot de solo's van Guns n Roses. Hierdoor zou de versterker een goede clean moeten hebben maar ook enkele goede effecten.

De versterker zal voornamelijk thuis gebruikt worden, dus hij moet ook goed klinken op een laag volume. Maar hij mag ook niet te zwak zijn om tussen vrienden wat te jammen.

Dan heb je nog de buizen amps of niet...

Mijn budget ligt op €350 en ik wil zeker wat tweedehands zoeken.

Zelf heb ik nu een Marshall MG100DFX gevonden in goede staat.
Deze kan ik hebben voor €250, wat mij een mooie prijs lijkt.
Deze heeft de effecten die ik wil. Het geluid klinkt voor zover ik dat in een half uur kan testen goed.
Enkel weet ik niet of dit een goede keuze is en of hij met zo'n vermogen ook zalig geluid produceert op laag volume (aangezien ik op een appartement woon).

Allemaal dilemma's... Ik heb al veel gelezen en iedereen zegt wel iets anders. Dit waarschijnlijk door het natuurlijk smaakverschil. Hierdoor zou ik dit in de groep willen gooien en kijken wat jullie zouden doen in mijn situatie.

Alvast bedankt voor jullie reactie!

deefke666
18 mei 2010, 10:18
hey roel,
als het vooral om op een appartement te spelen is en af en toe eens met wat vrienden, plus nog wat effecten erbij en een deftig geluid op laag volume dan zou ik het eens in de moddeling hoek gaan zoeken misschien...
bv een vox vt50 of een boss cube 80 (iets meer dan je budget nieuw)
deze kom je tweedehands ook wel regelmatig tegen denk ik

grtz d

Paragon
18 mei 2010, 10:18
Hoi Allemaal,

Ik ben, zoals je in het onderwerp kan lezen, op zoek naar een deftige versterker.