PDA

View Full Version : Fender Jaguar basgitaar video!



Megadeth22
18 mei 2010, 06:46
Zo. :D
Beeldkwaliteit is ruk, maar het is onmogelijk om op een Mac 'normaal' een filmpje te uploaden naar youtube. Moet je nagaan, ik heb 't in HD gefilmd. :dontgeti:


Achja, was wel leuk om te maken

http://www.youtube.com/watch?v=NEdTItVheBc

Megadeth22
18 mei 2010, 15:59
niet goed? :(

Het is wel een hele mooie bas! :crazyhappy:

TimoSomers
18 mei 2010, 16:59
Klinkt lekker hoor !
Zeker dat funk dingetje

-geert-
18 mei 2010, 17:09
Vet hoor, echt gave bas idd! Jaguars zijn zowiezo vet. Dat 2e stukje klinkt echt nice, dat funk nummer. Mooi slappen :ok:.. op n gegeven moment zit er ook zon dubbele noot slide (heeft zoiets nog een specifieke naam?:???:) op 1:27, dat klinkt altijd cool vind ik.

allochthomas
18 mei 2010, 19:01
klinkt lekker en is lekker gespeeld:ok:als ik nou eens niet geld aan versterkers uitgeef koop ik ook een bas:crazyhappy:

ps. wat is de naam van het eerste nummer, het komt me erg bekend voor.

Tho
18 mei 2010, 19:02
eigenlijk ben jij best een talented motherfucker

arcane
18 mei 2010, 19:18
eigenlijk ben jij best een talented motherfucker

+1.

Het funk stuk is echt lekker, ook het jazz stukje vind ik top:)

Megadeth22
18 mei 2010, 19:22
Klinkt lekker hoor !
Zeker dat funk dingetje
Thanks :D

Vet hoor, echt gave bas idd! Jaguars zijn zowiezo vet. Dat 2e stukje klinkt echt nice, dat funk nummer. Mooi slappen :ok:.. op n gegeven moment zit er ook zon dubbele noot slide (heeft zoiets nog een specifieke naam?:???:) op 1:27, dat klinkt altijd cool vind ik.
Hmm geen idee of 't een specifieke naam heeft. Dubbele noot slide hou ik 't dan maar bij :supercool:

klinkt lekker en is lekker gespeeld:ok:als ik nou eens niet geld aan versterkers uitgeef koop ik ook een bas:crazyhappy:

ps. wat is de naam van het eerste nummer, het komt me erg bekend voor.
Eerste nummer is "All my best friends are metalheads" door Less Than Jake :cheerup: en merci!

eigenlijk ben jij best een talented motherfucker
insgelijks meneer Heartraped. :rockon:

allochthomas
18 mei 2010, 19:34
Dat was hem, thank you!

Nou nog wat meer in je zelf geloven en je moet die bas straks gaan gebruiken om de meiden van je af te slaan:D

Daniel91
18 mei 2010, 19:35
eigenlijk ben jij best een talented motherfucker
Precies wat ik dacht

Meestal kunnen de mensen met de grootste zeikbek voor geen meter spelen, maar jij komt er wel.

Guitarfreak
18 mei 2010, 21:08
Precies wat ik dacht

Meestal kunnen de mensen met de grootste zeikbek voor geen meter spelen, maar jij komt er wel.
Megadeth22 heeft dus volgens jou een grote zeikbek! Lekker is dat ;). Kiddin!

Hey dit klinkt te gek man. Zou je graag in m'n band willen hebben, haha. Helaas woon je in Breda :(. Coole shit man.

Megadeth22
18 mei 2010, 21:20
Ik kan me best voorstellen dat mensen vinden dat ik een zeikbek heb hoor, dus ik neem 't m niet kwalijk :ok:

Resume; dank allen. Supertof om te horen :) (dit is waarvoor ik het doe).

Daniel91
18 mei 2010, 21:49
Ik kan me best voorstellen dat mensen vinden dat ik een zeikbek heb hoor, dus ik neem 't m niet kwalijk :ok:

Resume; dank allen. Supertof om te horen :) (dit is waarvoor ik het doe).

Mooi :D

Ik vond het trouwens tof dat je verschillende stijlen kunt spelen (en dat je het iig probeert want ik ben niet bas-prof genoeg om te zien of je ze allemaal goed beheerst)

Megadeth22
19 mei 2010, 00:24
Mooi :D

Ik vond het trouwens tof dat je verschillende stijlen kunt spelen (en dat je het iig probeert want ik ben niet bas-prof genoeg om te zien of je ze allemaal goed beheerst)
Ik beheers vrij weinig, maar zo divers mogelijk zijn (qua techniek en muziekstijlen en instrumenten) is wel mijn ding. :)

sjoerd5
19 mei 2010, 09:11
Is dat funk ding ook nog een bestaand nummer?

Megadeth22
19 mei 2010, 09:14
Is dat funk ding ook nog een bestaand nummer?
Het is de (eerste) bass solo van "Coffee Shop" van de Chili Peppers. :ok:

Megadeth22
19 mei 2010, 19:37
Trouwens, als jullie nog meer leuke genres weten en nummers daarvan, ik hoor 't graag! Hou wel van nieuwe dingetjes proberen. Natuurlijk geen Steve Di Giorgio achtige snelle dingen, maar noem maar eens wat. :)

Edit: Het liefst wel iets waar tabs voor te vinden zijn :p

M Kactus
20 mei 2010, 08:26
Ik vond hem ook héél fijn om te luisteren. Dat funky stuk is écht iets om jaloers op te zijn... Het laatste stukje is dan net iets minder voor mij. Misschien door de erg felle attack. Maar ook het jazzy nummertje is fijn. Ik heb wel het idee dat het echt stevige laag en sublaag een beetje moeilijker uit deze bas te halen is, o heb ik dat helemaal fout ?

Megadeth22
20 mei 2010, 10:25
Ik vond hem ook héél fijn om te luisteren. Dat funky stuk is écht iets om jaloers op te zijn... Het laatste stukje is dan net iets minder voor mij. Misschien door de erg felle attack. Maar ook het jazzy nummertje is fijn. Ik heb wel het idee dat het echt stevige laag en sublaag een beetje moeilijker uit deze bas te halen is, o heb ik dat helemaal fout ?
Nee hoor, ik heb eigenlijk de settings op de basgitaar 'tzelfde gehouden (echt een funk geluid, dus laag eruit, en het extreem hoge eruit, en heel veel mid). Voor 't jazz stuk heb ik 'm passief gezet, en met wat EQ lopen rondkloten, voor het funk en ska gedeelte actief en heb ik ook wat met de EQ gedaan. Er kan dus ook een flink laag uit komen, maar dat heb ik niet gedaan. :ok:

EGH
20 mei 2010, 22:27
Klinkt lekker! Zeker dat funky, maar vond eigenlijk het hele begin goed klinken (t/m jazz). Maar eens kijken of ik ook eens een basje kan scoren, lijkt me toch best wel geinig. Maarja dat kost weer geld enzo he...

Riky
21 mei 2010, 14:23
Gaaf! Zwaar knap! Al vind ik je basgeluid niet tof.
Teveel treble en veel te weinig laag imo.

Maar verder knap!

Megadeth22
21 mei 2010, 18:41
Gaaf! Zwaar knap! Al vind ik je basgeluid niet tof.
Teveel treble en veel te weinig laag imo.

Maar verder knap!
Ja daar heb ik ook mijn redenen voor; anders komt 'ie niet boven het nummer uit. :(