PDA

View Full Version : Satriani



airways6
25 april 2003, 19:53
Iemand ervaring met De JS gitaren van Ibanez? Is zo'n JS100 goed genoeg als ik satriani muziek wil spelen? En welke versterker past daar het beste bij?

lupoloco
25 april 2003, 19:55
heb geen ervaring met js gitaren, maar je hebt echt zo geen gitaar nodig om zulke muziek te spelen, je kan beter voor een rg ofzo gaan

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: lupoloco op 2003-04-25 19:56 ]</font>

Negative K3 fan
25 april 2003, 19:55
een heleboel vragen in 1 topic, weinig info etc. etc. > conclusie gebruik de search eerst eens even en/of geef ons iets meer info.

airways6
25 april 2003, 19:59
zoek functie geprobeerd komt niet veel uit!

airways6
25 april 2003, 20:01
ok ik wil graag als eerste weten of zo'n JS gitaar goed is vergeleken met de stijl waarvoor hij ontworpen is.

skabouter
25 april 2003, 20:16
je zou bijna denken van wel, omdat ze voor joe gemaakt zijn, toch ? die js100 is niet zo goed als de js1000/2000 die joe zelf gebruikt. maar ze lijken er op, en zijn veel goedkoper

en wat voor amp erbij past ? IEDERE AMP. maar je moet zelf weten wat je het mooist/leukst/handigst vind.

Casey
26 april 2003, 01:14
De JS 100 is een leuke gitaar met een zuigende trem , de TRS II ontstemd snel en is vergeleken met de Edge trems waardeloos .
De Elementen zijn in tegenstelling tot de 1000/2000 niet van Di Marzio maar van Ibanez zelf , het hals element klinkt wel lekker , die in de brug vind ik veel minder .
Net als in de duurdere versies heeft ie een coil splitter , waarmee je de humbuckers kan laten klinken als een single coil , vind ik persoonlijk wel erg lekker .
Radius hals is heel dun en voor het snelle werk gemaakt , voelt anders aan als van een 1000/2000 en de reden dat ik hem nog heb.
Prima gitaar als je de trem niet veel gebruikt of (beter)vast zet .
Ik heb de elementen vervangen voor Di Marzio Paf Pro en Fred , de trem is vervangen door een Lo Pro Edge en ik heb ook nog een PRS Birds inlay in de hals laten zetten , totaal gestoord natuurlijk maar hij speelt zo lekker .

Raffel
26 april 2003, 10:15
de js100 is ongeveer gelijk aan de jem555 van jems in kwaliteit. Niet kopen dus, je krijgt er spijt van. Spaar dan even door voor idd een js1000 of zo.

Maiden Michiel
26 april 2003, 10:15
Ik vind het zo lelijk dat die headstock neit onder een hoek valt

Josdevos
26 april 2003, 12:06
Ik heb een JS1000 en bevalt me zeer. Ook al speel ik geen Satriani muziek. Natuurlijk is hij veel beter als een JS100, maar kost ook het dubbele. Maar volgens mij zijn de nieuwe trems op de JS100 &amp; JEM555, de Edge Pro II wel al stukken beter als de TRSsen. Steek er dan pickups naar keuze in en je bent klaar.
Natuurlijk zit het prijsverschil ook in de afwerking, het hout, en vele andere kleine dingen. Belangrijkste nog, je hebt een prestige neck op de JS1000, en dat voel je...
Het zijn prima gitaren, die bijna alle stijlen aankunnen.
Eens je op de 1000/2000 gespeeld hebt, ga je de 100 wel niks meer vinden volgens mij.

BTW: Je kan met elke gitaar Satriani muziek spelen... ligt vooral aan jezelf!!!

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Josdevos op 2003-04-26 12:09 ]</font>

Phizer
26 april 2003, 19:04
qua prijs/kwaliteit kan je beter voor een RG5xx gaan, of een uit de nieuwe serie, RG15xx..... heb zelf een js100 en ben er erg tevreden mee, speelt heel lekker. Heb er nu evolutions in gezet, klinkt wel stukken beter... over de trem, tja gigantisch onstemmen doet die van mij (nog) niet, ik hoef hem meestal een week lang niet te stemmen (alleen met fijnstemmers af en toe dan) en dan gebruik ik de trem wel; alleen weet ik nu al dat ie na nog eens 2 jaar veel zal onstemmen, tis geen gehard staal... bovendien is hoe de tremolo arm er in gaat erg vervelend (schroeven ipv erin steken, en door dat 'schroeven' gaat het telkens vanzelf los zitten en kan je hem ook op en neer bewegen zonder dat de trem mee gaat (en dat brengt weer vervelende geluiden met zich mee))

nog een nadeel is dat de actie niet zo laag kan, ivm de nek... gaat erg snel ratelen, of je moet de frets bij gaan vijlen.

als ik de keuze opnieuw zou moeten maken zou ik toch voor een rg5xx zijn gegaan, vooral vanwege de actie...

Josdevos
26 april 2003, 19:16
Een RG heeft weeral een heel andere neck hé. En een RG is een heel andere gitaar. Bedoel je dat de action op een JS100 niet laag kan? Want mijn 1000 staat retelaag hoor, en geen storend geratel. Ivm verslijten van de trem, dat heb je ook met een Edge, Lo Pro Edge of Edge Pro hoor...
Een JS is een TONE monster, een RG een SCHEUR beest.

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Josdevos op 2003-04-26 19:18 ]</font>

renier
26 april 2003, 20:14
mja, vin de hals niet zo super. is toch zo'n enkel geslepen strat halsje zeg maar... niet mijn ding. maar goed, ga in ieder geval voor de 1000/2000 heb je tenminste echte elementen (PAF pro &amp; FRED)en een edge brug.