PDA

View Full Version : Nieuwe Muse track: Neutron Star Collision (Love is Forever)



Miyagi6
17 mei 2010, 21:37
Ik heb net het nieuwe nummer van Muse gevonden, speciaal geschreven voor twilight. Wat vinden jullie er van linkje (http://www.youtube.com/watch?v=doDA4a4mfXY) ??:crazyhappy:

Miyagi6

ShredTallicA
17 mei 2010, 21:41
Ik heb net het nieuwe nummer van Muse gevonden, speciaal geschreven voor twilight. Wat vinden jullie er van linkje (http://www.youtube.com/watch?v=doDA4a4mfXY) ??:crazyhappy:

Miyagi6

Ik vind het vér onder niveau voor muse, en het dikgedrukte verklaard het denk ik wel :makeup:

JvD.
17 mei 2010, 21:51
Oei, nee. dit trek ik echt niet. Ik vond hun laatste paar CD's al wat matig.
Ik vond dat rauwe zo mooi wat ze vroeger hadden. Ze hebben een DVD uitgebracht van toen ze in Amerika allemaal kleine clubs speelde omdat ze daar niet bekend waren. Dit is zo'n ziek gaaf voorbeeld daar van. (http://www.youtube.com/watch?v=uIqzqg1MoMc)

j3r03n
17 mei 2010, 22:06
Mwa, als semi-Musefan sta ik hier niet echt om te springen. Black Holes & Revelations vond ik nog een erg goed album. Beetje anders dan anders, maar wel goed. De laatste ben ik nog niet helemaal over uit. Ik heb het meteen gekocht toen het uitkwam, maar nog niet echt veel geluisterd. Deze nieuwe kwadrateert eigenlijk de lijn die ze op gaan. Veel te poppy en theatraal. Tegen het Queen aan. Niks mis met Queen, maar geef mij de rockerige Muse maar. The Groove is inderdaad een prachtnummer.

Bl44t44p
17 mei 2010, 23:00
Om meteen die discussie over Twilight te beeindigen: het nummer is niet speciaal daarvoor geschreven. Matt zei daarnet in het interview met Zane Lowe (die de eerste exclusive play had op BBC Radio 1 om 20.30 Nederlandse tijd) dat hij het 8 maanden geleden had geschreven, toen het uit ging met zijn vriendin. Het zou wellicht blijven liggen tot een nieuw album, maar toen kwamen die lui van Twilight saga of ze weer (na respectievelijk SMBH en I Belong To You in Twilight en New Moon) een Muse-track konden featuren op de soundtrack van de nieuwe film, en dus werd het de lead song.

Na die 30 seconds teaser vreesde ik het ergste, maar ik vind het toch meevallen. Lyrics zijn erg cheesy, maar instrumentaal heel tof en typisch Muse. Ben vooral fan van dat Knights of Cydonia-esque gallopeer-ritme na het eerste refrein :D

TimoSomers
17 mei 2010, 23:03
Oei, nee. dit trek ik echt niet. Ik vond hun laatste paar CD's al wat matig.
Ik vond dat rauwe zo mooi wat ze vroeger hadden. Ze hebben een DVD uitgebracht van toen ze in Amerika allemaal kleine clubs speelde omdat ze daar niet bekend waren. Dit is zo'n ziek gaaf voorbeeld daar van. (http://www.youtube.com/watch?v=uIqzqg1MoMc)

Hoe heet die dvd? Fucking vet dit

Bl44t44p
17 mei 2010, 23:11
Hoe heet die dvd? Fucking vet dit

Absolution Tour DVD staat ie sowieso op, maar volgens mij werd ie ook bijgeleverd bij bepaalde packages van Absolution ofzo.

M.COM
17 mei 2010, 23:38
Het ligt wel helemaal in de lijn van hun laatste album maar het is niet echt iets wat ik zelf toejuich. Ik ben Muse-fan in hart en nieren maar dit kan mij echt niet bekoren. Het is té klef allemaal, met teveel pathos. Songs als Guiding Light zijn daar ook zo'n voorbeeld van (al is die solo wel geniaal :)).

Volgens mij zijn dit songs die Matthew Bellamy eigenlijk écht wil spelen maar ik had dan liever meer songs als MK Ultra in gedachten als de lijn van The Resistance zou worden doorgetrokken. Mysterieuze, spacey, politieke songs ipv dit. Maar ja, aangezien wij niet Muse heten, kunnen we alleen toekijken van op de zijlijn natuurlijk. Anyway, go MUSE!

allochthomas
17 mei 2010, 23:52
Ben benieuwd holang het gaat duren voordat je van die twilight fanboys krijgt die opeens muse ook leuk vinden alleen maar omdat ze een song hebben geschreven voor die gay films.

ShredTallicA
18 mei 2010, 07:13
Ben benieuwd holang het gaat duren voordat je van die twilight fanboys krijgt die opeens muse ook leuk vinden alleen maar omdat ze een song hebben geschreven voor die gay films.

It's already happening :(

D-string
18 mei 2010, 09:33
Ben benieuwd holang het gaat duren voordat je van die twilight fanboys krijgt die opeens muse ook leuk vinden alleen maar omdat ze een song hebben geschreven voor die gay films.

Is dit dan zo slecht? Ik ken ook mensen die door "Guitar hero 3" Muse zijn gaan luisteren.

Herman
18 mei 2010, 11:28
Ik wou hier niet direct een reactie neer zetten tijdens het voor het eerst luisteren van het nummer. Heb het nu een paar keer geluisterd, en ik enorm Muse fan, maar ik heb hier mijn twijfels over.

De tekst staat me niet echt aan, imo is het gewoon nét iets te cheesy zoals hier idd al opgemerkt werd. En dat terwijl ik eigenlijk nooit echt luister naar teksten. Daarnaast vind ik de coupletten ook wel zoet genoeg, het refrein vind ik qua muziek wel tof.

Muse is een band die zich altijd zal blijven ontwikkelen, en bij het afgelopen album had ik in eerste instantie al mijn twijfels. Maar misschien is het z'n tijd nodig, want ik luister het album nu wel veel, en ook bij BH&R had ik eerst mijn twijfels, waar ik Knights of cydonia eerst verschrikkelijk vond, vind ik het nu een van Muse hun beste nummers.

Wellicht is dit ook weer een kwestie van tijd, maar voor alsnog zijn de coupletjes me net iets te "vrolijk" en galopperig, als je snapt wat ik bedoel.

Had inderdaad ook wat meer gehoopt op olschool Muse, maar misschien moet je daar júist niet van uit gaan. :)

Miyagi6
18 mei 2010, 17:40
Haha nja ik vind hem wel vet:) Ben zelf geen diehard muse fan, en twilight heb ik nog nooit gezien:stop:

Herman
18 mei 2010, 17:53
En daarom wou ik in niet direct posten.. want hij begint zo langzamerhand ook al redelijk op mij in te werken. Zeker geen favoriet, zal het waarschijnlijk ook niet worden, maar had van mij bv Guiding Light op het afgelopen album met plezier mogen vervangen.

Desalniettemin: 19Juni Goffertpark! Voor de 2e keer in een jaar helemaal kapot gaan bij muse!:cheerup:

Wausser
18 mei 2010, 18:11
Desalniettemin: 19Juni Goffertpark! Voor de 2e keer in een jaar helemaal kapot gaan bij muse!:cheerup:

idd, maar eerst nog 5 juni :rockon:

Herman
18 mei 2010, 19:04
5 Juni?:dontgeti:

Miyagi6
18 mei 2010, 19:08
Ik vond 'Rock Am Ring' - Duitsland ;)

allochthomas
18 mei 2010, 19:56
Is dit dan zo slecht? Ik ken ook mensen die door "Guitar hero 3" Muse zijn gaan luisteren.
Dat vind ik niet zo erg, ik heb het gewoon absoluut niet op die hele fanclub die rond twilight hangt. Het is een matige singel voor muse doen. Gelukkig is het wel vele malen beter dan de film waar het aan vast zit. Gelukkig blijven de heren nog steeds het dak van elk stadion afblazen waar ze spelen en 19 juni ga ik ook lekker uit mn dak:cheerup:

B0UDEWIJN
19 mei 2010, 20:09
Het ligt wel helemaal in de lijn van hun laatste album maar het is niet echt iets wat ik zelf toejuich. Ik ben Muse-fan in hart en nieren maar dit kan mij echt niet bekoren. Het is té klef allemaal, met teveel pathos. Songs als Guiding Light zijn daar ook zo'n voorbeeld van (al is die solo wel geniaal :)).

Volgens mij zijn dit songs die Matthew Bellamy eigenlijk écht wil spelen maar ik had dan liever meer songs als MK Ultra in gedachten als de lijn van The Resistance zou worden doorgetrokken. Mysterieuze, spacey, politieke songs ipv dit. Maar ja, aangezien wij niet Muse heten, kunnen we alleen toekijken van op de zijlijn natuurlijk. Anyway, go MUSE!

Volledig mee eens.:ok: