PDA

View Full Version : line 6 UX1



larodefender
17 mei 2010, 19:58
Hallo,

Heb een 2'hands line6 UX1 gekocht en die op mijn PC (windows XP) aangesloten. Ik ben niet bekend met het apparaat, maar dacht dat ik het geluid via mijn PC zou moeten kunnen krijgen (op mijn PC heb ik een oude hifi versterker met grote speakers aan gesloten). Dit lukt me echter niet. De meters reageren wel en ik heb ook geluid op mijn koptelefoon. Moet ik nu de UX1 op direct op mijn (hifi) versterker aansluiten (snoertje maken en die op de koptelefoon-uitgang) of moet het via de PC ook mogelijk zijn ???

Al vast bedankt

Mitch
17 mei 2010, 20:11
Heb je via je PC wel gewoon geluid uit je hifi installatie?

deefke666
17 mei 2010, 20:20
volgens mij moet je de ux1 als geluidskaart voor je pc selecteren en de oude geluidskaart uitschakelen, en dan van de analog outs van de je ux1 naar de ingang van je stereo....

grtz d

larodefender
17 mei 2010, 20:28
Ik heb de UX1 als geluidskaart geselecteerd en heb gewoon het normale geluid op de PC. Echter geen geluid van de UX1.

Toaster
18 mei 2010, 11:02
gebruik je de line outs?

Riky
18 mei 2010, 11:50
Ik denk dat je de line outs gebruikt. Probeer maar eens om de koptelefoon uitgang naar je hifi te prikken. Dan heb je geluid.

larodefender
19 mei 2010, 11:05
Ik gebruik niet de line out's. Heb alleen de USB op de PC aangesloten en de hifi versterker op de PC.

Riky
19 mei 2010, 11:24
Ik gebruik niet de line out's. Heb alleen de USB op de PC aangesloten en de hifi versterker op de PC.

dat kan niet, want de ux1 is een geluidskaart. Als je die aansluit op de usb van je pc kun je niet je bestaande geluidskaart meer gebruiken. Dat is nu de ux 1 geworden, daar moet je dus ook je hifi op aansluiten.

larodefender
19 mei 2010, 21:44
Heb hem nu de (hifi) versterker op de hoofdtelefoon uitgang geprikt. Hij werkt nu :B Nu maar eens wat uit proberen. Ben op zoek naar een mooie clean instelling. Weten jullie zo iets??

Riky
19 mei 2010, 22:12
clean... pak een fender of een vox bijv.
Gewoon proberen. Het is niet veel anders dan the real deal:)

larodefender
20 mei 2010, 12:24
Ik bedoel eigenlijk waar ik die (fender en vox)kan downloaden. Ze zitten niet standaard in de UX1

Epic
20 mei 2010, 16:23
POD Farm downloaden van Line6

http://line6.com/software/index.html

M Kactus
20 mei 2010, 17:12
Ik bedoel eigenlijk waar ik die (fender en vox)kan downloaden. Ze zitten niet standaard in de UX1

Ze zitten er wel bij, hoor, maar ze noemen wat anders. Gearbox of Podfarm afhalen, maar een van de twee zul je vast wel al hebben? Daar zitten alle versterkermodellen in. Er zijn wel lijstjes op het i'net te vinden van de echte namen van de Line6-modellen.

Megadeth22
20 mei 2010, 18:59
Heb hem nu de (hifi) versterker op de hoofdtelefoon uitgang geprikt. Hij werkt nu :B Nu maar eens wat uit proberen. Ben op zoek naar een mooie clean instelling. Weten jullie zo iets??
Ik gebruik vaak de Blackface 'lux, of soms een basgitaar versterker voor de clean. Cavernous reverb (delay laag zetten), beetje chorus toevoegen, wat compressie, noisegate en voila.