PDA

View Full Version : Buckle Rash



hugo123
17 mei 2010, 18:17
Jongens jongens, ik speel de hele middag al gitaar aangezien ik eindelijk weer mijn hoge e kan opdrukken;) maar iig, ik speelde lekker rond, en pakte een band er bij en begon wat rond te springen, zet ik mijn gitaar weg, kijk naar de achterkant, en allemaal putjes!:O
Niet dat ik iets tegen relic heb, ik vind het juist meestal gruwelijk vet, maar het is toch ff.. hmm daar gaat mijn gitaar;)
Wie heeft hier nog meer last van bij een relatief nieuwe(of oude) gitaar?

Schuey
17 mei 2010, 18:20
Schijt aan hebben, als je hem puntgaaf wil houden moet je hem in de koffer laten zitten. Maar daar heb je hem niet voor gekocht ;)

hugo123
17 mei 2010, 18:35
haha, nee begrijp me niet verkeerd, ik heb er geen enkel probleem mee, maar hebben jullie hier daar ook last van?

RoelTM
17 mei 2010, 18:39
Putjes in de achterkant komen mij niet bekend voor. Wel heb ik veel krassen van mijn riem.

schwalbe
17 mei 2010, 18:40
Gewoon een bierpens kweken: nooit meer bucklerash.

TimoSomers
17 mei 2010, 18:42
Alle achterkanten van m'n gibsons zitten vol met krassen.
In het begin beetje jammer, maar let er niet meer op :D.
Bij m'n fendertje probeer ik er wel rekening mee te houden, maar gelukkig zit de backplate voor m'n riem, dus geen krassen.
Als je echt too much buckle shit krijgt kun je wellicht een gitaarvriendelijke riem kopen of iets.

hugo123
17 mei 2010, 18:42
haha!;)
ja vet vreemd het zijn meer putjes komt denk ik omdat de gitaar soms 'stuitert' tegen een knoop ofzo haha

allochthomas
17 mei 2010, 18:44
Mijn stratocaster zit onder de krassen, is teken dat hij veel gebruikt wordt.

budje
17 mei 2010, 18:53
Buckle rash?

Neuj, hier geen last van

http://www.achterglas.nl/stratocaster/dscn4237.jpg

hugo123
17 mei 2010, 19:01
maar dat ziet er dan wel weer vet uit!

Orbis
17 mei 2010, 19:02
Ik heb lang niet altijd een riem om, en sowieso hangt mijn shirt / trui / overhemd altijd over mijn broek heen. Dus nee, geen buckle rash hierzo.

TimS
17 mei 2010, 19:11
Ik heb ook ontzettend veel lichte krassen net iets onder de backplate van m'n strat, rest van de gitaar is nog perfect. Ik erger me er niet aan, je ziet het toch nooit.

Sanderltd
17 mei 2010, 19:20
Ik heb lang niet altijd een riem om, en sowieso hangt mijn shirt / trui / overhemd altijd over mijn broek heen. Dus nee, geen buckle rash hierzo.

Gek genoeg heb ik na 2 jaar met dezelfde gitaar te hebben gespeeld ook nog maar een minieme buckle rash. Je ziet de krasjes eigenlijk amper. Ze zijn enkel zichtbaar als je er van dichtbij naar kijkt.
Ik draag nochtans ook een vrij dikke broeksriem, maar ik vermoed dat het ook te danken is aan het feit dat ik er altijd wel kleding heb over hangen dat er nog niet veel slijtage is op te merken. :)

mikeyaxeman
17 mei 2010, 20:00
Kan ook liggen aan de finish, zo'n dikke polylaag slijt ook minder dan nitro natuurlijk.
Mijn LP zit aan de achterkant ook vol putjes en krasjes en op het randje bovenaan de achterkant bij de toggle switch zie je het hout ook al.
En aan de onderkant zitten ook enkele slijtplekken tot op het hout van het geschuur van m'n kabel.

Mesjoggah
17 mei 2010, 21:00
Als je geen bucklerash wilt kun je ductape plakken, collega van me doet dat al twintig jaar zo, bij verwijderen blijft de lak gewoon zitten en heb je dus geen schade.

Scopperloit
17 mei 2010, 21:16
Bucklerash is soms niet te vermijden helaas. Mijn laatste aanwinst uit, Ibanez RGA121, had er snel last van...:makeup:

Mijn andere gitaren hebben niet/nauwelijks last ervan eigenlijk. Tis ook geen dikke lak dat erop zit, dus slijt veel sneller. Ik vind het wel wat hebben eigenlijk ;)
http://s967.photobucket.com/albums/ae160/ScopperloitBand/IMG_0487.jpg

Midwolda
17 mei 2010, 21:18
Bukkelras hoort er gewoon bij, dat is bijna niet te vermijden.
Het wordt pas vervelend als je schade krijgt van swaffelsleet.

oigun
17 mei 2010, 22:59
Gewoon in je kempingsmoking speluh.
Of naakt..

Duhsjaak
17 mei 2010, 23:07
@Oigun
Is dat soms de reden dat Flea in zijn blootje de bas bespeelt?
@ieder
Ik vind het onvermijdelijk dat een gitaar of bas op den duur krasjes en dergelijke krijgt, maar (noem mij maar watje) dan toch in het vuur van het snaren trekken en niet door ijdele dingen als armbanden en riemen toch zeker?
Vreindelijke groet Gus a.k.a. Duhsjaak

Mikos
17 mei 2010, 23:54
Ik heb geen last van bucklerash op mn strat.
Daar wordt absoluut niet op gespeeld met een vest of jas met een rits aan, haha. En over mn riem hangt altijd een shirt.
M'n telecaster heeft wel 1 of 2 putjes, die dus van een vest met een rits af komen, met die tele ga ik iets minder zuinig om :sssh:

FruscianteFan
18 mei 2010, 00:04
@Oigun
Is dat soms de reden dat Flea in zijn blootje de bas bespeelt?
@ieder
Ik vind het onvermijdelijk dat een gitaar of bas op den duur krasjes en dergelijke krijgt, maar (noem mij maar watje) dan toch in het vuur van het snaren trekken en niet door ijdele dingen als armbanden en riemen toch zeker?
Vreindelijke groet Gus a.k.a. Duhsjaak
Een gitaar is gewoon een instrument, een gebruiksvoorwerp. Ik ga niet wakker liggen om krassen, butsen of deuken, of ze nu komen door mijn riem, door heel lomp plectrumgebruik of doordat ik uitschiet met de schroevendraaier als ik de slagplaat erafhaal.

Als je regelmatig repeteert en optreedt en dus ook regelmatig je gitaar vervoert, komen er vanzelf wel krasjes op.

Riky
18 mei 2010, 00:04
ik heb geen gitaar die het niet heeft...

vulvasonic
18 mei 2010, 03:31
Liever bucklerash dan gordelroos. De gitaar van Budje is een oase van bucklerust in vergelijking tot al mijn gitaren. Nu heb ik ook een collectie buckles waar je U tegen zegt.
Ik ben geen moedwillige vernieler van mooie gitaren (en mooi zijn ze zeker!), maar door het vele spelen en verslepen is dit soort oppervlakkige slijtage onontkoombaar. De gitaren worden er niet slechter van.
Nu koop ik ook geen gitaren om te verkopen. In principe schaf ik alleen gitaren aan die ik nodig denk te hebben en ze zullen altijd bij me blijven. Dus het zal me dan ook volledig worst wezen als er een stukje lak verdwijnt. Op mijn Gibson ES 347 zijn zelfs nog steeds sporen zichtbaar van hondenpus, afkomstig van mijn inmiddels overleden, zwaar behaarde, grootpiemelige trouwe viervoeter. Ik koester deze sporen als een kostbaar kleinood. Iedere vlek, ieder putje en iedere kras laat zich lezen als een autobiografie van mijn leven. :lovelove:

Madcow
18 mei 2010, 07:25
Krassen en gitaren komen gewoon altijd voor. zeker als je vaker live optreed. Mijn stageoutfit is een hel voor de gitaar (spikes, kogelriem) Maar het geeft wel mojo! Ik kon me eens een foto herinneren van de PRS van Spike(ja sorry..) En deze had redelijk wat slijtage en al, ziet enorm gaaf uit!

hole
18 mei 2010, 08:19
http://www.gitaar.net/dynamic/phorum_thumbnails/fed/5dc/444/8b0/9ce/6f5/a23/de1/b07/3e5/6c_300x300.jpg

Orbis
18 mei 2010, 09:06
Een gerelicte PRS zie je ook niet vaak! Nu zie ik 'm ook liever factory fresh, eigenlijk. Dit in tegenstelling tot bijvoorbeeld een liefdevol verwoestte Fender.

ThomasR
18 mei 2010, 10:18
Ik zag overlaatst een foto van ruben van Triggerfinger hier op het forum en wat me opviel was dat hij zijn "buckle" niet boven zijn kruis stak maar in de opening ernaast zodat zijn gitaar er niet tegen zat.
ziezo probleem opgelost:cooler:
thomas

bass blom
18 mei 2010, 10:31
ik draag bijna nooit een riem.
http://www.hetgelegevaar.nl/IMG_8539.jpg
34 jaar oude rash.

Kim Wilson
18 mei 2010, 10:49
Als je geen bucklerash wilt kun je ductape plakken, collega van me doet dat al twintig jaar zo, bij verwijderen blijft de lak gewoon zitten en heb je dus geen schade.
Ik weet niet wat lelijker is, een slijtplek of ducttape. Of ja, ik weet het wel.

Zo ken ik ook iemand die de beschermfolies op beeldschermpjes e.d. laat zitten, want dan krijgt ie geen krasjes. Maar ondertussen heeft ie wel zo'n bubbelig lelijk stuk plastic op zijn mobieltje en op de voorkant van zijn homecinema-receiver.

Soms is het middel erger dan de kwaal. :)

bass blom
18 mei 2010, 10:53
ik kende een gast die plakte zo ongeveer alles vol met gaffa tape.
roland keyboard.. zelfs een fiat :crazyhappy:
dan bleef hij mooi voor als hij hem weer verkopen zou.
dacht hij :seriousf:

oigun
18 mei 2010, 12:27
Wij hadden buren die de plastic verpakking op hun bankstel lieten zitten....:seriousf:

RedBuell
18 mei 2010, 12:35
Als je vriendin maar geen last krijgt van putjes aan de achterkant :soinnocent:

bass blom
18 mei 2010, 12:38
Wij hadden buren die de plastic verpakking op hun bankstel lieten zitten....:seriousf:

hahaa, ja dat zie je in amerika ook veel :D

oigun
18 mei 2010, 13:33
Ik heb me zo'n fu#$$6ing kuyichi broek laten aansmeren en heb nu tot twee keer mijn lakjob verpest door die kutspijkers bij de zakken..... Nu heb ik ze eruitgerukt.:mad:

Sinner1980
18 mei 2010, 16:19
Ik heb me zo'n fu#$$6ing kuyichi broek laten aansmeren en heb nu tot twee keer mijn lakjob verpest door die kutspijkers bij de zakken..... Nu heb ik ze eruitgerukt.:mad:

Toch slim hoor dat Kuyichi...ze zorgen ervoor dat de katoenboeren een goede prijs krijgen voor de stof én verschaffen de gitaarbouwers ook nog eens met wat refinish werk;economisch verantwoord allemaal.

Misschien wel wat voor de Fender custom shop ook;"your relic is sponsored by Kuyichi":soinnocent:

oigun
18 mei 2010, 16:25
Toch slim hoor dat Kuyichi...ze zorgen ervoor dat de katoenboeren een goede prijs krijgen voor de stof én verschaffen de gitaarbouwers ook nog eens met wat refinish werk;economisch verantwoord allemaal.

Misschien wel wat voor de Fender custom shop ook;"your relic is sponsored by Kuyichi":soinnocent:

Het enige nadeel is dat het een gitaar is die nog verkocht moet... dus wel meer werk niet meer pegels:( Ach misschien hou ik hem gewoon.

Sinner1980
18 mei 2010, 16:41
Het enige nadeel is dat het een gitaar is die nog verkocht moet... dus wel meer werk niet meer pegels:( Ach misschien hou ik hem gewoon.

Of verkoop je m als relic;ff een bak spijkers op de voorkant kieperen etc.
betalen ze nog meer voor ook:ok: