PDA

View Full Version : Mijn nieuwe band: Destination Rotation!



Nielsje
17 mei 2010, 16:39
Mijn enigszins knikkende knieën open ik m'n allereerste topic in sounds.
Niet eerder heb ik wat van mezelf laten horen, maar het moest er toch maar eens van komen!

De link verwijst naar een youtube filmpje, van ons eerste optreden, afgelopen woensdag 12 mei. Het filmpje is gemaakt met een telefoon, dus verwacht geen wonderen. Het hele optreden is gedaan zonder een fatsoenlijke soundcheck van te voren, wat vooral te merken is in de zang. Verder was het focking koud en was iedereen verkouden.

Destination Rotation - Kiss (http://www.youtube.com/watch?v=FLqGqKLHdfM)

Ik hoor graag jullie eerlijke meningen erover.
De volgende keer ga ik in ieder geval zorgen voor een fatsoenlijke soundcheck, en het liefste een eigen geluidsman.

Mitch
17 mei 2010, 19:40
Ik vind het voor een eerste optreden al lekker losjes! De zang, sja... als zij zichzelf net zo slecht horot als op het filmpje (ik vermoed van wel) dan brengt ze het er nog goed van af.
Gebrek aan soundcheck is kut. Maar ja, soms kun je niet veel anders...

Kim Wilson
17 mei 2010, 21:42
Ja, klinkt lekker. En je hoort idd dat de zangeres er echt tegen aan het schreeuwen is. Jammer, want voor de rest zit de groove er wel duidelijk in. :ok:

HvV
18 mei 2010, 00:02
Klinkt lekker strak hoor, jullie hebben er lol in, laten dat duidelijk zien en terecht. Heerlijk, zo'n funky Stratje! Zang wordt een beetje overstemd, daardoor gaat ze een beetje forceren. Maar als ze net zo zingt als ze er uit ziet, zit dat wel goed. ;)

Luke-wannabe
18 mei 2010, 00:07
Niet slecht, Niels! Drums staan er lekker hard in ;)
Misschien zou ik m'n gitaarpartij wat anders arrangeren, nu is het echt de hele tijd dat slagje doorhakken. Opzich lekker funky, maar laat anders de toetsenist het refreintje aandikken ofzo..
Anyways. Soundje goed voor elkaar. Funky enzo.

Nielsje
18 mei 2010, 14:35
Ik vind het voor een eerste optreden al lekker losjes! De zang, sja... als zij zichzelf net zo slecht horot als op het filmpje (ik vermoed van wel) dan brengt ze het er nog goed van af.
Gebrek aan soundcheck is kut. Maar ja, soms kun je niet veel anders...


Ja, klinkt lekker. En je hoort idd dat de zangeres er echt tegen aan het schreeuwen is. Jammer, want voor de rest zit de groove er wel duidelijk in. :ok:

Ja, de zang is echt niet zo best, onze zangeres baalt ook enorm. Die was die avond daar niet zo best over te spreken..


Klinkt lekker strak hoor, jullie hebben er lol in, laten dat duidelijk zien en terecht. Heerlijk, zo'n funky Stratje! Zang wordt een beetje overstemd, daardoor gaat ze een beetje forceren. Maar als ze net zo zingt als ze er uit ziet, zit dat wel goed. ;)


Niet slecht, Niels! Drums staan er lekker hard in ;)
Misschien zou ik m'n gitaarpartij wat anders arrangeren, nu is het echt de hele tijd dat slagje doorhakken. Opzich lekker funky, maar laat anders de toetsenist het refreintje aandikken ofzo..
Anyways. Soundje goed voor elkaar. Funky enzo.

We vonden zelf het geluid wel aardig lekker zo, maar er moet nog wat geschaafd worden. De toetsenist zet in vanaf het tweede couplet, en die zit er onder het refrein ook onder, maar dat is helaas niet zo best te horen :(. Zal de gitaarpartij een analyseren, liever houd ik die hetzelfde en laten we de bas en piano wat meer variëren. Onze bassist was een beetje moe.. :)

Onze drummer is overigens wel een behoorlijke hakker :D, ach, ik heb prima oordoppen (die ik overigens niet inhad).

bedankt iedereen :)

Kim Wilson
18 mei 2010, 15:35
... Zal de gitaarpartij een analyseren, liever houd ik die hetzelfde en laten we de bas en piano wat meer variëren. Onze bassist was een beetje moe.. :)


Leon heeft daar op zich wel een punt. Het is wel lekker funky, maar wat meer variatie/dynamiek zou de boel wat spannender kunnen maken. De hele tijd hetzelfde wordt op den duur vermoeiend. De kunst van het weglaten, één van de moeilijkste dingen in de muziek. :)

Nielsje
18 mei 2010, 15:37
Ja, daarom hebben we bewust alle bluesnummers weggelaten van ons repertoire :D
Ik hoorde vandaag dat er waarschijnlijk nog iemand geweest is die filmpjes heeft gemaakt, eens kijken of ik die kan traceren..

Kim Wilson
18 mei 2010, 15:44
Haha... :chicken:

Juist in de blues is dat idd belangrijk dat je niet de hele tijd hetzelfde staat te rammen. De schema's zijn al saai, als je dan ook nog het hele nummer zonder dynamiek speelt blijft er helemaal geen spanning meer over. Dan liever iets kalmer in de coupletten en tijdens de refreintjes het geluid zo breed mogelijk neerzetten.

En dat kun je ook in jullie muziek toepassen. Iets terughouden in de coupletten en langzaam opbouwen.

Luke-wannabe
18 mei 2010, 23:06
Mwah, ik zou eigenlijk meer de toetsenist de boel laten opvullen hier. Maar dan niet staccato met een piano sound, maar meer uitgespannen lange sustainende noten met een hammond of rhodes/wurlitzer sound. 'T is maar een tip! Voor een eerste optreden lekker losjes zoals Mitch ook al zei!