PDA

View Full Version : Series/Parallel met Kent Armstong Motherbucker



leroylafontaine
17 mei 2010, 14:09
Hoi mensen,

Ik heb laatst een nieuw element gekocht, nl een Kent Armstrong Motherbucker. Dat is als het ware twee humbuckers in één. Nou heb ik een vraag mbt serie en parallel aansluiten.

Mijn eerste vraag is meer een algemene vraag; als je een humbucker 'normaal' aansluit, is ie dan standaard serie of parallel?

Mijn tweede vraag is wat is het verschil in sound? Ik heb ergens vaag gelezen dat de ene wat strakker is qua sound dan de andere maar ik weet dus niet welke:P

Mijn laatste vraag is, is het mogelijk om met een 5-way switch een mogelijkheid te maken om te kunnen kiezen tussen serie en parallel en eventueel coil splitting? Ik heb wel diagrammetjes maar die gebruiken allemaal een extra switch maar ik wil juist m'n gitaar een beetje 'rustig' houden:D
Is het volgende mogelijk met een standaard Ibanez switch met 8 aansluitingen?
Stand 1, 2, en 3; series/parallel/coil splitting, niet perse in deze volgorde
Stand 4; maakt niet zo veel uit
Stand 5; gewoon de neckpickup.
Naast mn nieuwe element zit er enkel een tweede element in (HH).
Ik hoop dat iemand mij op weg kan helpen:D

Leroy

Orpheo
17 mei 2010, 14:20
allereerst: nee, het is niet mogelijk wat jij wilt, met een standaard 5 weg. zelfs met een superswitch word dat nog knap lastig.

verder, als je 'm aangesloten hebt, zoals het hoort (ik dacht rood en groen aan elkaar, en van de een wit en van de ander zwart aan elkaar, en dan die 3-dubbelen isoleren, en dan wit op aarde, zwart als signaal, dus de draadjes die over zijn) staat ie in serie. parallel kan ook.

Ik heb de MB gehad, voor een paar jaar, maar ik vond de opties te overweldigend, en heb 'm een poos puur in serie gehad, maar ik vond 't dan weer zonde van de opties :P kortom: ik heb ze niet meer, ghehe. maar ze klonken wel modder en moddervet :P

leroylafontaine
17 mei 2010, 16:25
Als m'n eerste plan niet werkt, dan zou het volgende toch wél moeten werken?:

Ik behandel de MB gewoon als twee humbuckers waardoor ik de volgende schakeling krijg:

1. humbucker 1
2. de hele MB parallel
3. humbucker 2
4. humbucker 2 + neck pickup
5. neckpickup

Toch?

Orpheo
17 mei 2010, 16:29
Als m'n eerste plan niet werkt, dan zou het volgende toch wél moeten werken?:

Ik behandel de MB gewoon als twee humbuckers waardoor ik de volgende schakeling krijg:

1. humbucker 1
2. de hele MB parallel
3. humbucker 2
4. humbucker 2 + neck pickup
5. neckpickup

Toch?

ja, dat kan wel.