PDA

View Full Version : jaja.... HNAD!!! Eindelijk! Marshall JCM 2000 dsl 100



kenx
16 mei 2010, 19:31
Hallo iedereen,

vandaag een Marshall JCM 2000 dsl 100 opgehaald bij een persoon die deze halfstack wou ruilen tegen mijn Gretsch G5120. Ik heb maar besloten om de gretsch weg te doen, omdat het toch niet echt mijn stijl was, eigenlijk meer een impulsaankoop...

De head is in uitmuntende, perfecte staat. De cabinet vertoont heel wat meer gebruikssporen, maar dat ziet er natuurlijk 'koel' uit ;) Net wat ik zocht! Ik ga meteen spelen... Eerst wel nog wat foto's natuurlijk ;)

http://i43.tinypic.com/fp8lt1.jpg
http://i43.tinypic.com/xn963p.jpg
http://i39.tinypic.com/16mcfb.jpg
http://i40.tinypic.com/k9grjn.jpg

Zo, sorry voor de mindere kwaliteit van foto's, ben ten eerste al geen fotograaf, en ten 2de, de batterij van mijn camera was stuk, vandaar gsm-foto's ;)

Mitch
16 mei 2010, 19:34
Nou, met tegenlicht valt de kwaliteit van de foto's nog wel mee hoor! Gefeliciteerd!
Wat is het voor cab van Laney?

marc_o
16 mei 2010, 19:36
Nou, met tegenlicht valt de kwaliteit van de foto's nog wel mee hoor! Gefeliciteerd!
Wat is het voor cab van Laney?


Een 4 keer 12, vermoed ik...:seriousf:

kenx
16 mei 2010, 19:36
Nou, met tegenlicht valt de kwaliteit van de foto's nog wel mee hoor! Gefeliciteerd!
Wat is het voor cab van Laney?

Dankjewel Mitch, de cabinet is me nog een raadsel, ik veronderstel al een redelijk oud model, maar wel met celestions... Geen idee welke overigens. In mijn andere topic dat ik gisteren opende heb ik reeds wat dingen gevonden, maar nog steeds geen duidelijkheid. Volgend weekend ga ik de rooster (grill vooraan voor de speakers) er eens afvijzen om die mooi te herspuiten (is een beetje verroest) en dan doe ik er meteen de achterzijde ook 's af om 's te kijken wat voor speakers het zijn. Verder moet ik nog wel even vermelden, dat deze cabinet (die toch redelijk goed klinkt) waarschijnlijk binnenkort vervangen wordt door een marshall, oid... We zien wel ;)

kenx
16 mei 2010, 19:37
Een 4 keer 12, vermoed ik...:seriousf:

Helemaal goed xD haha:seriousf:

RoelSmoel
16 mei 2010, 20:12
Mooi mooi mooi! (komt niet vaak voor dat ik een Marshall mooi vind buiten de JVM (lekker veel knopjes, hmmmmm))

Ik hoop ook binnen aanzienlijke tijd een HNAD te hebben..

kenx
16 mei 2010, 20:22
Mooi mooi mooi! (komt niet vaak voor dat ik een Marshall mooi vind buiten de JVM (lekker veel knopjes, hmmmmm))

Ik hoop ook binnen aanzienlijke tijd een HNAD te hebben..

Lol, idd, de JVM is ook wel mooi, qua uitstraling vind ik mijn tegenhanger, de TSL iets minder mooi, en de TSL 60 al helemaal niet! Maar bedankt!

Wat is jouw volgende amp?

RoelSmoel
16 mei 2010, 20:34
Lol, idd, de JVM is ook wel mooi, qua uitstraling vind ik mijn tegenhanger, de TSL iets minder mooi, en de TSL 60 al helemaal niet! Maar bedankt!

Wat is jouw volgende amp?

De JVM, wat een geluid heeft die amp, heerlijk, als ik het geld had wist ik het wel...
Peavey Valveking of een Blackstar, moet zich nog uitwijzen als ik ze naast elkaar getest heb (Blackstar HT-Venue-series)

kenx
16 mei 2010, 20:47
De JVM, wat een geluid heeft die amp, heerlijk, als ik het geld had wist ik het wel...
Peavey Valveking of een Blackstar, moet zich nog uitwijzen als ik ze naast elkaar getest heb (Blackstar HT-Venue-series)


Hmm, dan zou ik voor de Blackstar gaan, naar mijn mening he, ik vind ze nog steeds geweldig klinken!

RoelSmoel
16 mei 2010, 20:54
Hmm, dan zou ik voor de Blackstar gaan, naar mijn mening he, ik vind ze nog steeds geweldig klinken!

Ben op het moment nog meningen aan het verzamelen, waar ik mijn mening weer op ga baseren.. Komt goed!

kenx
16 mei 2010, 21:18
Ben op het moment nog meningen aan het verzamelen, waar ik mijn mening weer op ga baseren.. Komt goed!

Goed idee! Succes met je zoektocht!

Funkblaster
17 mei 2010, 16:11
Ben op het moment nog meningen aan het verzamelen, waar ik mijn mening weer op ga baseren.. Komt goed!

Zou je niet beter een mening vormen door zelf te testen?

kidrock
17 mei 2010, 16:37
Zou je niet beter een mening vormen door zelf te testen?

Je kunt zijn mening ongeveer vergelijken met het weer... oftewel, het verandert met de dag :D

5150II
17 mei 2010, 17:56
Een gretsch(al is 't een electromatic) weg doen voor een marshall?:stop:

kenx
17 mei 2010, 18:06
Een gretsch(al is 't een electromatic) weg doen voor een marshall?:stop:

Lol, echt wel :p Ik kon totaal niet overweg met mijn gretsch, veel te lomp, en paste totaal niet bij mijn muziekstijl. Deze versterker overigens volledig:p

Mukkez
17 mei 2010, 18:29
Een Gretch hoort niet bij AC/DC? :dontgeti:

Of speel jij niet in die AC/DC coverband?


Anyhow gratuliere met je nieuwe amp. Tof apparaat.

kenx
17 mei 2010, 18:44
Een Gretch hoort niet bij AC/DC? :dontgeti:

Of speel jij niet in die AC/DC coverband?


Anyhow gratuliere met je nieuwe amp. Tof apparaat.

Dankjewel!

Jawel hoor, een gretsch hoort eigenlijk wel bij AC/DC,maaaar een hollowbody was echt te lomp voor mij, niet genoeg output, te groot/lomp, te veel feedback, en ga zo maar door... En aangezien ik nog niet meteen geld had om een versterker te kopen, leek dit een leuke deal voor mij ;)

Fireburst
17 mei 2010, 19:37
Hij wil waarschijnlijk Angus "spelen" binnen de band... :soinnocent:

Heb je echt 1 op 1 kunnen ruilen tegen die Gretsch ? Die zijn toch zó duur niet?

Hoe dan ook leuke set waarmee je toch weer enige tijd mee verder kan. Congrats.

kenx
17 mei 2010, 20:02
Hij wil waarschijnlijk Angus "spelen" binnen de band... :soinnocent:

Heb je echt 1 op 1 kunnen ruilen tegen die Gretsch ? Die zijn toch zó duur niet?

Hoe dan ook leuke set waarmee je toch weer enige tijd mee verder kan. Congrats.

Nee hoor, volledig fout :-) Ik 'speel' malcolm binnen de band :p Maar toch vind ik deze set beter, misschien dat er mettertijd toch een double jet komt ofzo, dat zal zichzelf uitwijzen.

Inderdaad, ik heb 1 op 1 geruilen met de gretsch. De gretsch kostte mijn nieuw 750 euro inclussief case, en was minder dan een jaar oud, zelden bespeeld, inclussief garantie, originele doos, enz...

en dankuwel! ;)

Groetjes

Mukkez
17 mei 2010, 20:55
Oh oke vandaar. Ja, wist ook niet wat voor Gretch je had, het lijkt mij ook niks hoor, zo'n joekel van een gitaar. Ben zelf ook die-hard AC/DC, maar heb een SG.

Psychomantis
17 mei 2010, 21:27
De gitaar zelf klonk prachtig, maar geen AC/DC whatever rock sound. Daarbij: de dsl klinkt ook prachtig, en hij heeft er nog een vrij goeie deal aan gehad (pak 600 euro voor de gretsch tegen 600 euro marshall + miserabele 150 euro Laney cab)

driesp
17 mei 2010, 21:35
ik vind uit een JCM 2000 ook niet bepaald de cleane malcolm sound komen hoor!

kenx
17 mei 2010, 21:44
ik vind uit een JCM 2000 ook niet bepaald de cleane malcolm sound komen hoor!

Met wat afregelen lukt dat wel ;)