PDA

View Full Version : Warmoth?



Coolguy
16 mei 2010, 17:51
Beste Gitaarnetters,

het is al heel lang een droom van mij om een rode Star/scalloped maple strat neck/chrome floyd/1 hum te hebben.

Warmoth lijkt mij een goede optie voor de neck en body maar wat zijn jullie ervaringen met Warmoth?
Ik heb dit forum & unofficialwarmoth al doorzocht maar zit toch nog met enkele vragen.

Zou ik als leek alles naar behoren kunnen in elkaar knutselen? De elektronica mag geen probleem vormen maar ik heb wat schrik van het installeren en afstellen van de Floyd.


Ervaringen, opmerkingen, ideeën en suggesties worden ten zeerste geapprecieerd.

De build die ik wil is een variatie op deze Star

http://www.themusiczoo.com/images/1-19-09/PreProduction_Star_White_Pearl_full.jpg

Nagramoth
16 mei 2010, 17:56
Vraag het Orpheo, uw ervaringsdeskunige als het op Warmoth aankomt...

Ik denk dat 'ie wel positief is. ;)

Coolguy
16 mei 2010, 17:58
Vraag het Orpheo, uw ervaringsdeskunige als het op Warmoth aankomt...

Ik denk dat 'ie wel positief is. ;)

Ik heb Orpheo zijn collectie hier al gezien en ben benieuwd wat zijn input is.
Ja, ik kon hem gewoon PMen maar ik hoor graag de mening van meerdere mensen. ;)

geert1976
16 mei 2010, 17:58
Inderdaad, stuur Orpheo een pm, ik denk dat die al jouw vragen kan beantwoorden en dit ook wel wil doen.

Orpheo heeft meerdere Warmoth LP's, dus die kan denk ik een goed beeld van deze fabrikan schetsen.

Edit: ik kan helaas geen mening geven over Warmoth, omdat ik geen ervaring hiermee heb

universe777
17 mei 2010, 11:55
Warmoth heeft goed spul. De star shape wijkt echter wel iets af van de shape die jij post..
Let maar eens goed op de hoeken en lengte van de punten:

http://www.warmoth.com/Showcase/ShowcaseItem.aspx?i=m724&Body=2&Path=Body

Ik heb zelf een ESP random star body met warmoth hals. Echt een te gekke gitaar. Waar je ook voor moet uitkijken: Een Floyd steekt heel ver uit naar achteren i.t.t. een vinage trem zoals op de foto. De pennen van de Floyd zullen bijna tot aan de knik tussen de twee punten lopen.
Ik heb er een lo-pro-edge op zitten die nog langer is en dat vereiste helemaal wat creatief freeswerk.

http://i145.photobucket.com/albums/r220/veritech_alpha/gtrz/FRNKSTR.jpg
ESP heeft tegenwoordig weer war ebdorsers van de star shape en daar is de hals 24 frets en het hele spul (hals pups en trem) is iets naar voren verschoven om het allemaal te laten passen.

interessander
17 mei 2010, 12:02
Ik weet niet of je ook van een standaard versie uit wil gaan maar ik ben een tijdje geleden eens bij Bass Connection in Hilversum geweest en daar hing een rode star, iets voor jou?

http://www.connectionbult.com/bass/instruments.html#Guitars

http://www.connectionbult.com/bass/gitaar/charvelstarusa.jpg

Rubster
17 mei 2010, 13:09
Beetje jammer dat je daar nu pas achter komt! Het had een stuk beter uit gekund als je vorig jaar rond deze periode had besteld.
Heb er zelf 2x een bestelling gedaan; 1 maal voor een stratneck en 1 maal voor een complete gitaar. Moet zeggen ik in beide gevallen erg tevreden ben over de service, de levering, de prijs en kwaliteit met name.

Op zich is het in elkaar schroeven van een dergelijke gitaar geen moeilijke klus. Je kunt er bij een aantal tremolo's voor kiezen om de studs er in te laten zetten, dit zal het vast makkelijker maken. Het afstellen zou ik dan wel laten doen door een pro..

marc_o
17 mei 2010, 13:18
Ik weet niet of je ook van een standaard versie uit wil gaan maar ik ben een tijdje geleden eens bij Bass Connection in Hilversum geweest en daar hing een rode star, iets voor jou?

http://www.connectionbult.com/bass/instruments.html#Guitars

http://www.connectionbult.com/bass/gitaar/charvelstarusa.jpg

Oh!!!


Te gek, nou, dat is wel een heel goede deal, lijkt me, inclusief koffer en het is ook nog eens een USA Charvel.....lijkt me een betere aankoop dan een Warmoth, gezien de prijs, daar ga je zeker niet onder kunnen komen.

Coolguy
18 mei 2010, 14:26
Ik ga mijn order uitstellen tot de euro terug wat stijgt...

Orpheo
18 mei 2010, 14:42
Ik ga mijn order uitstellen tot de euro terug wat stijgt...

ALS hij stijgt. Ik heb me er ook bij neergelegd dat de euro laag staat, en 'I pulled the trigger'. Zodra ik knaken heb, ongeacht de euro-stand, ga ik bestellen.

Midwolda
18 mei 2010, 14:44
Ik ga mijn order uitstellen tot de euro terug wat stijgt...

Schiet me toch ineens die onnavolgbare Nederlandtalige klassieker te binnen zeg:
"... ik heb eerbied, voor jouw grijze haren ..."

Coolguy
18 mei 2010, 21:43
Maar dat mijn order uitgesteld wordt is niet zo erg als een café zonder bier. [/stukje Vlaamse folklore]

marc_o
19 mei 2010, 11:03
Even voor de nieuwsgierigheid hoor...
Waarom zou je de Warmoth prefereren boven die rode Star-Charvel?
Ik denk dat je 2,5 keer zoveel geld kwijt zult zijn namelijk en hiermee heb je zowat het origineel, wat bovendien een vrij schaars model is...

Coolguy
19 mei 2010, 17:14
Voor mij is het een Floyd of geen tremelo.

Orpheo
19 mei 2010, 17:36
Voor mij is het een Floyd of geen tremelo.
ik krijg plots een idee voor jou, zodat, zoals de engelsen dat zeggen, 'you can bake your cake, and eat it too!'.

als je die star neemt, heb je voor vrij weinig de gitaar die je wilt, maar die trem, das geen floyd.

Koop er los de superVee trem bij. is een DROP IN vervanger van die standard 6 point trem, klinkt te gek, en gaat even diep als een floyd, blijft even goed op stemming, en is veel en veel makkelijker te installeren dan een floyd. de topkam moet je ook vervangen voor een locknut, maar je hoeft niet moeiljk te doen met schroeven en dikke boutjes, kijk maar eens op de site.

de star kost geloof ik 800E bij die winkel, de trem zelf is ongeveer 200E.

het plaatje van warmoth:

body: +- 200 a 300$
neck: 160$ (plain maple)
brug: 170$
pickup: 70$
verzendkosten: 100$
tuners: 40$
lakwerk: +- 250$
totaal: 980$.

met de huidige dollarkoers is dat all in ongeveer evenveel in euro's.

aan jou de keus :)

oh ja, zonder de scallop.

Coolguy
19 mei 2010, 17:52
Maar ik heb de voorbije weken enkele scallops bespeeld en nu wil ik er ook echt eentje. :dontgeti:

Alvast bedankt voor de reacties iedereen.

Orpheo
19 mei 2010, 18:19
Maar ik heb de voorbije weken enkele scallops bespeeld en nu wil ik er ook echt eentje. :dontgeti:

Alvast bedankt voor de reacties iedereen.

de hals van die charvel is gewoon een bolt-on. Je kan altijd later nog er een allparts hals opzetten die scalloped is, of zelfs warmoth, maar als de GAS voor de Star zo groot dat je 'm echt wilt, doe dan die star, en upgrade 'm langzaam doch gestaag :)

Coolguy
19 mei 2010, 18:24
Bedankt voor het afvies maar ik heb meer geduld dan geld. ;)
In die superVee trem lijkt wel leukt maar ik is die trem op die Charvel Star niet dive-only? Ik gebruik een trem in 2 richtingen.

Orpheo
19 mei 2010, 19:43
Bedankt voor het afvies maar ik heb meer geduld dan geld. ;)
In die superVee trem lijkt wel leukt maar ik is die trem op die Charvel Star niet dive-only? Ik gebruik een trem in 2 richtingen.

als de trem dive only is op de star, kan je alsnog de supervee als pull-up omhoog trekken :)